
Σε κατάσταση εγρήγορσης βρίσκονται φορείς και επιχειρήσεις του χώρου της ενέργειας, ύστερα από την ενημέρωση ότι από σήμερα και έως τις 27 Ιουνίου θα διακοπούν οι ροές φυσικού αερίου από την ρωσική Gazprom προς την Ελλάδα.
Πληροφορίες από την ενεργειακή αγορά αναφέρουν ότι η διακοπή δεν είναι αιφνίδια αλλά υπήρξε προηγούμενη ενημέρωση και χρονικό περιθώριο για να διασφαλιστεί η τροφοδοσία της χώρας με υγροποιημένο φυσικό αέριο από τις εγκαταστάσεις της Ρεβυθούσας.
Δεδομένου, ωστόσο, ότι η Gazprom έχει προχωρήσει το τελευταίο διάστημα σε μείωση της ροής ή σε πλήρη διακοπή της τροφοδοσίας ευρωπαϊκών χωρών, ύστερα από την εισβολή στην Ουκρανία, δημιουργεί εύλογη ανησυχία. Είναι γνωστό, άλλωστε, ότι τα σενάρια που έχουν τεθεί στο τραπέζι ήδη από την αρχή της κρίσης περιλαμβάνουν και το ενδεχόμενο πλήρους διακοπής της ροής ρωσικού φυσικού αερίου.
Σύμφωνα με την ενημέρωση από αρμόδιες πηγές, η εβδομαδιαία διακοπή που ξεκινά σήμερα (Τρίτη 21/6), οφείλεται στην ετήσια προγραμματισμένη συντήρηση του Turk Stream και δεν αναμένεται να επηρεάσει την ασφάλεια εφοδιασμού της χώρας. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι η τροφοδοσία της χώρας θα συνεχιστεί μέσω των υπόλοιπων συμβάσεων αερίων αγωγού (κυρίως μέσω του αγωγού ΤΑΡ) και με υγροποιημένο φυσικό αέριο από τη Ρεβυθούσα όπου έχει ληφθεί μέριμνα να υπάρχουν υψηλά αποθέματα.
Πέραν αυτών οι γραμμές άμυνας της χώρας που μπορούν να υποκαταστήσουν την ηλεκτροπαραγωγή από φυσικό αέριο, περιλαμβάνουν την μεγιστοποίηση συμμετοχής των λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ αλλά και τη χρήση πετρελαίου ντήζελ αντί για φυσικό αέριο στις μονάδες ηλεκτροπαραγωγής, ισχύος 1,7 γιγαβάτ που έχουν δυνατότητα λειτουργίας με εναλλακτικό καύσιμο.
Εξάλλου τον επόμενο μήνα αναμένεται η νέα πλωτή υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Ρεβυθούσα που αυξάνει τη χωρητικότητα αποθήκευσης του σταθμού, σε περισσότερα από 380.000 κυβικά μέτρα (από 225.000 που είναι τώρα). Η προσθήκη της δεξαμενής αυξάνει επίσης την ευελιξία της αλυσίδας εφοδιασμού με ΥΦΑ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ