Εταιρείες τακτικών γραμμών: Η κερδοφορία με πατημένο το γκάζι από το 2021

Εταιρείες τακτικών γραμμών: Η κερδοφορία με πατημένο το γκάζι από το 2021

70
Εταιρείες τακτικών γραμμών: Η κερδοφορία με πατημένο το γκάζι από το 2021

Με ορμή από το 2021 συνεχίζουν και το 2022 οι μεγάλες εταιρείες τακτικών γραμμών, παρά την όποια διόρθωση καταγράφεται στους ναύλους επί σειρά εβδομάδων. Συγκεκριμένα, τα αθροιστικά λειτουργικά κέρδη των κορυφαίων liner εταιρειών το α’ τρίμηνο του 2022 ανήλθαν στα $43,9 δισ., σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων Sea-Intelligence.

«Εάν λάβουμε υπόψη τα κέρδη προ φόρων και τόκων, δεν είναι μόνο υψηλότερα από τα αθροιστικά του α’ τριμήνου του 2021 αλλά και υψηλότερα από αυτά του γ’ τριμήνου, περίοδο κατά την οποία τα κέρδη έφτασαν στο peak τους», σημειώνει ο Alan Murphy, CEO της Sea-Intelligence. Παράλληλα αξίζει να σημειωθεί ότι όλες οι εταιρείες τακτικών γραμμών (όσες δημοσιοποιούν τα αποτελέσματά τους) υπερδιπλασίασαν τα κέρδη προ φόρων και τόκων σε ετήσια βάση, ενώ η πλειονότητα των εταιρειών διπλασίασαν τα EBIT συγκριτικά με αυτά που κατέγραφαν ετησίως από το 2010.

Τέσσερις εταιρείες κατέγραψαν EBIT άνω των $5 δισ. το α’ τρίμηνο. Η CMA CGM ήταν πρώτη με EBIT $7,64 δισ., δεύτερη ήταν η Maersk με κέρδη προ φόρων και τόκων ίσα με $7,07 δισ., ενώ ακολούθησαν οι Cosco και ONE με $6,26 δισ. και $5,23 δισ., σύμφωνα με δεδομένα της Sea-Intelligence.

Πάντως, η κερδοφορία των εταιρειών αυτών δεν οδηγείται από την αύξηση του διακινούμενου όγκου εμπορευματοκιβωτίων, καθώς, εκτός από τη ZIM (+5%), όλες οι άλλες είδαν τον όγκο φορτίων τους να μειώνεται οριακά σε ετήσια βάση. Συνεπώς η εκρηκτική αύξηση των κερδών οφείλεται στην πολύ καλή ναυλαγορά, καταλήγει η ανάλυση της Sea-Intelligence.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.