
Με ορμή από το 2021 συνεχίζουν και το 2022 οι μεγάλες εταιρείες τακτικών γραμμών, παρά την όποια διόρθωση καταγράφεται στους ναύλους επί σειρά εβδομάδων. Συγκεκριμένα, τα αθροιστικά λειτουργικά κέρδη των κορυφαίων liner εταιρειών το α’ τρίμηνο του 2022 ανήλθαν στα $43,9 δισ., σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων Sea-Intelligence.
«Εάν λάβουμε υπόψη τα κέρδη προ φόρων και τόκων, δεν είναι μόνο υψηλότερα από τα αθροιστικά του α’ τριμήνου του 2021 αλλά και υψηλότερα από αυτά του γ’ τριμήνου, περίοδο κατά την οποία τα κέρδη έφτασαν στο peak τους», σημειώνει ο Alan Murphy, CEO της Sea-Intelligence. Παράλληλα αξίζει να σημειωθεί ότι όλες οι εταιρείες τακτικών γραμμών (όσες δημοσιοποιούν τα αποτελέσματά τους) υπερδιπλασίασαν τα κέρδη προ φόρων και τόκων σε ετήσια βάση, ενώ η πλειονότητα των εταιρειών διπλασίασαν τα EBIT συγκριτικά με αυτά που κατέγραφαν ετησίως από το 2010.
Τέσσερις εταιρείες κατέγραψαν EBIT άνω των $5 δισ. το α’ τρίμηνο. Η CMA CGM ήταν πρώτη με EBIT $7,64 δισ., δεύτερη ήταν η Maersk με κέρδη προ φόρων και τόκων ίσα με $7,07 δισ., ενώ ακολούθησαν οι Cosco και ONE με $6,26 δισ. και $5,23 δισ., σύμφωνα με δεδομένα της Sea-Intelligence.
Πάντως, η κερδοφορία των εταιρειών αυτών δεν οδηγείται από την αύξηση του διακινούμενου όγκου εμπορευματοκιβωτίων, καθώς, εκτός από τη ZIM (+5%), όλες οι άλλες είδαν τον όγκο φορτίων τους να μειώνεται οριακά σε ετήσια βάση. Συνεπώς η εκρηκτική αύξηση των κερδών οφείλεται στην πολύ καλή ναυλαγορά, καταλήγει η ανάλυση της Sea-Intelligence.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ