
 
															Με ορμή από το 2021 συνεχίζουν και το 2022 οι μεγάλες εταιρείες τακτικών γραμμών, παρά την όποια διόρθωση καταγράφεται στους ναύλους επί σειρά εβδομάδων. Συγκεκριμένα, τα αθροιστικά λειτουργικά κέρδη των κορυφαίων liner εταιρειών το α’ τρίμηνο του 2022 ανήλθαν στα $43,9 δισ., σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων Sea-Intelligence.
«Εάν λάβουμε υπόψη τα κέρδη προ φόρων και τόκων, δεν είναι μόνο υψηλότερα από τα αθροιστικά του α’ τριμήνου του 2021 αλλά και υψηλότερα από αυτά του γ’ τριμήνου, περίοδο κατά την οποία τα κέρδη έφτασαν στο peak τους», σημειώνει ο Alan Murphy, CEO της Sea-Intelligence. Παράλληλα αξίζει να σημειωθεί ότι όλες οι εταιρείες τακτικών γραμμών (όσες δημοσιοποιούν τα αποτελέσματά τους) υπερδιπλασίασαν τα κέρδη προ φόρων και τόκων σε ετήσια βάση, ενώ η πλειονότητα των εταιρειών διπλασίασαν τα EBIT συγκριτικά με αυτά που κατέγραφαν ετησίως από το 2010.
Τέσσερις εταιρείες κατέγραψαν EBIT άνω των $5 δισ. το α’ τρίμηνο. Η CMA CGM ήταν πρώτη με EBIT $7,64 δισ., δεύτερη ήταν η Maersk με κέρδη προ φόρων και τόκων ίσα με $7,07 δισ., ενώ ακολούθησαν οι Cosco και ONE με $6,26 δισ. και $5,23 δισ., σύμφωνα με δεδομένα της Sea-Intelligence.
Πάντως, η κερδοφορία των εταιρειών αυτών δεν οδηγείται από την αύξηση του διακινούμενου όγκου εμπορευματοκιβωτίων, καθώς, εκτός από τη ZIM (+5%), όλες οι άλλες είδαν τον όγκο φορτίων τους να μειώνεται οριακά σε ετήσια βάση. Συνεπώς η εκρηκτική αύξηση των κερδών οφείλεται στην πολύ καλή ναυλαγορά, καταλήγει η ανάλυση της Sea-Intelligence.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…

Ενθαρρυντικά μηνύματα εκπέμπει η Βραζιλία προς την αγορά των Capesizes, καθώς η παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος της χώρας συνεχίζει την ανοδική της πορεία με «οδηγό» τη…

Η τεχνολογία της υπεράκτιας αιολικής ενέργειας, που θεωρείται ένας από τους πλέον κρίσιμους πυλώνες της παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης, δέχεται ισχυρό πλήγμα στις Ηνωμένες Πολιτείες.…

Η τεχνολογία του υγρού υδρογόνου αναδεικνύεται ως ο πλέον υποσχόμενος πυλώνας για τη μετάβαση προς ένα καθαρότερο ενεργειακό μέλλον, και η Ευρώπη κάνει τώρα…

Διόλου ενθαρρυντικά δεν είναι τα μηνύματα του τριμηνιαίου δείκτη Seafarers Happiness Index για την ευημερία των ναυτικών, με τις συνεχείς αναταράξεις να έχουν αποτελέσει…

Καθώς η ναυπηγική βιομηχανία εξελίσσεται σε σημείο σύγκλισης Ουάσιγκτον και Σεούλ, οι συμπράξεις ανάμεσα σε κορυφαίες ναυπηγικές εταιρείες των δύο χωρών βαίνουν με ταχύτατους…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ