
Η Επιτροπή του Paris MoU ενέκρινε κατά την 55η συνεδρίαση τα αποτελέσματα των επιθεωρήσεων σε πλοία και υιοθέτησε την επικαιροποιημένη Λευκή, Γκρι και Μαύρη Λίστα για το 2021, αναφορικά με τις επιδόσεις των σημαιών κρατών (flag states), καθώς και των αναγνωρισμένων διεθνών ναυτιλιακών οργανισμών.
Οι λίστες περιλαμβάνουν τις σημαίες των κρατών ανάλογα με το επίπεδο της ποιότητάς τους μετά τις επιθεωρήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί από τις αρμόδιες αρχές. Η κατάταξη των flag states στην κάθε λίστα βασίζεται στον αριθμό των επιθεωρήσεων και των κρατήσεων που έχουν πραγματοποιηθεί σε ένα διάστημα τριών ετών (2019-2021).
Για το 2021 68 νηολόγια συγκαταλέγονται στις επικαιροποιημένες λίστες του Paris MoU: 40 στη Λευκή, 21 στην Γκρι και 7 στη Μαύρη. Το 2020 η λίστα περιελάβανε 70 flag states, εκ των οποίων 39 στη Λευκή Λίστα, 22 στην Γκρι και 9 στη Μαύρη.
Η Λευκή Λίστα του Paris MoU περιλαμβάνει σημαίες κρατών με συνεχώς μειωμένο ρυθμό κράτησης. Στην επικαιροποιημένη Λευκή λίστα εντάσσονται μεταξύ άλλων η Ελλάδα, η Κύπρος, ο Παναμάς, οι Νήσοι Μάρσαλ, η Λιβερία, οι Μπαχάμες, το Ιsle of Man (UK), το Ηνωμένο Βασίλειο, η Νορβηγία, η Γαλλία, η Ολλανδία, η Δανία, η Ιταλία, η Ιρλανδία, η Σιγκαπούρη, το Χονγκ Κονγκ, το Βέλγιο, η Κίνα, η Μάλτα, η Ιαπωνία, η Κροατία, η Τουρκία κ.ά. Να σημειωθεί ότι η Ελλάδα βρέθηκε στην 6η θέση, συγκριτικά με την 7η θέση στην οποία βρισκόταν πέρσι.
Η Γκρι Λίστα του Paris MoU περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τις σημαίες του Παλάου, της Ουκρανίας, της Ελβετίας, του Μπελίζ, του Καζακστάν, της Ταϊλάνδης, της Τανζανίας, της Νότιας Κορέας, του Ιράν, του Μαρόκου, της Ινδίας, του Βανουάτου κ.ά.
Η Μαύρη Λίστα περιέχει 7 σημαίες των εξής κρατών: Αίγυπτος, Αλγερία, Κομόρες, Αλβανία, Μολδαβία, Τόγκο και Καμερούν.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ