
Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) εκτιμά ότι η παγκόσμια ζήτηση για πετρέλαιο την επόμενη χρονιά θα ξεπεράσει για πρώτη φορά τα επίπεδα που ήταν πριν από την πανδημία της Covid.
«Η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου θα ξεπεράσει τα προ της πανδημίας επίπεδα για πρώτη φορά, στα 101,6 εκατ. βαρέλια την ημέρα το 2023», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην πρόσφατη μηνιαία έκθεση του IEA, που περιλαμβάνει τις πρώτες εκτιμήσεις για την επόμενη χρονιά.
«Ένα μεγάλο μέρος αυτής της πιθανής αύξησης προέρχεται από την ισχυρή ανάκαμψη της κινεζικής ζήτησης, ύστερα από τη σοβαρή διαταραχή που σχετίζεται με την Covid-19 το 2022», εξήγησε ο ΙΕΑ. Αυτό θα υπεραντισταθμίσει την επιβράδυνση στις ανεπτυγμένες χώρες του ΟΟΣΑ.
Για το 2022, ο IEA εκτιμά παγκόσμια ζήτηση 99,4 εκατ. βαρελιών την ημέρα, μια εκτίμηση αναθεωρημένη οριακά προς τα πάνω σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα λόγω της ισχυρότερης από την αναμενόμενη αύξησης τον Μάρτιο και τον Απρίλιο. Παραμένει, ωστόσο, κατά 1 εκατ. βαρέλια την ημέρα χαμηλότερα από τα επίπεδα του 2019.
Ο ΙΕΑ τόνισε ότι οι τιμές του πετρελαίου συνεχίζουν την αυξητική τους πορεία ύστερα από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, με τις τιμές της βενζίνης να αυξάνονται περισσότερο λόγω των πολύ περιορισμένων δυνατοτήτων διύλισης.
Από την άλλη, η ισχυρή ανάκαμψη της αεροπορικής κίνησης στηρίζει τη ζήτηση για πετρέλαιο μεσοπρόθεσμα, σύμφωνα με τον ΙΕΑ. «Η δυναμική πίσω από την ανάκαμψη για αεροπορικά ταξίδια στην Ευρώπη και τη βόρεια Αμερική γίνεται ολοένα και πιο αισθητή», τονίζουν οι ειδικοί.
Από την πλευρά της προσφοράς, ο ΙΕΑ εκτιμά ότι οι χώρες εκτός της συμμαχίας OPEC+ (που περιλαμβάνει κυρίως τη Ρωσία στις τάξεις της) θα κυριαρχήσουν στην αύξηση για το υπόλοιπο της χρονιάς και το 2023. Ο Οργανισμός επικαλείται κυρίως τις ΗΠΑ, ενώ ακολουθούν μεταξύ άλλων η Νορβηγία και η Βραζιλία.
Σε ό,τι αφορά τη συμμαχία OPEC+, «η συνολική ετήσια προσφορά μπορεί να μειωθεί το 2023 με τα εμπάργκο και τις κυρώσεις να επηρεάζουν τους όγκους που προέρχονται από τη Ρωσία και τους παραγωγούς εκτός της Μέσης Ανατολής που υφίστανται περαιτέρω μείωση», σημείωσε ο IEA.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ