
Η Ρωσία και η Κίνα εγκαινίασαν την πρώτη οδική γέφυρα ανάμεσα στις δύο χώρες, η οποία συνδέει πάνω από τον ποταμό Αμούρ τις πόλεις Χέιχε (επαρχία Χεϊλόνγκτζιανγκ) και Μπλαγκοβέστσενσκ (ρωσική Άπω Ανατολή).
Η κατασκευή της γέφυρας είχε ολοκληρωθεί εδώ και δύο χρόνια, αλλά τα εγκαίνιά της είχαν αναβληθεί λόγω της πανδημίας του νέου κορονοϊού. Η έναρξη αυτού του μακροχρόνιου σχεδίου, για το οποίο η πρώτη συμφωνία χρονολογείται από το 1995, συμβολίζει την προσέγγιση και την αύξηση του εμπορίου ανάμεσα στις δύο χώρες.
Το δημόσιο ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων Ria Novosti δημοσιοποίησε βίντεο από τα εγκαίνια της γέφυρας αυτής που είναι κόκκινη και λευκή, το οποίο δείχνει να περνούν τα πρώτα φορτηγά εν μέσω πυροτεχνημάτων.
Η κατασκευή της γέφυρας αυτής μήκους ενός χιλιομέτρου και μόνον δύο λωρίδων κυκλοφορίας στοίχισε περίπου 19 δισεκατομμύρια ρούβλια (300 εκατομμύρια ευρώ), εκ των οποίων 14 δισεκατομμύρια για τη ρωσική πλευρά, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία.
Σύμφωνα με τα ρωσικά μέσα ενημέρωσης, αυτή η γέφυρα προορίζεται αποκλειστικά για μεταφορές εμπορευμάτων. Για τον πληθυσμό των δύο αυτών πόλεων των περίπου 200.000 κατοίκων, κατασκευάζεται ένα διασυνοριακό τελεφερίκ και το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2023.
Η Μόσχα και το Πεκίνο, που έχουν σύνορα μήκους 4.250 χιλιομέτρων κυρίως στον ποταμό Αμούρ, βρισκόντουσαν σε αντιπαράθεση εδώ και περισσότερα από 30 χρόνια σχετικά με την οριοθέτηση των συνόρων τους στην περιοχή.
Οι εμπορικές συναλλαγές ανθίζουν μετά την εξομάλυνση των σχέσεων ανάμεσα στους δύο γίγαντες, στα τέλη της δεκαετίας του ’80, αλλά πάντα προσέκρουαν στην περιοχή στην έλλειψη υποδομών για μεταφορές.
Τα τελευταία χρόνια, ένα εργοστασιακό συγκρότημα δημιουργήθηκε στη ρωσική πλευρά: ένα εργοστάσιο της Gazprom, που παρουσιάστηκε ως ένα από τα πιο σημαντικά εργοστάσια επεξεργασίας φυσικού αερίου στον κόσμο και ένας κρίκος στον ρωσοκινεζικό αγωγό αερίου Power of Siberia, καθώς και ένα πετροχημικό εργοστάσιο της Sibur.
Τον Απρίλιο, η κατασκευή μιας σιδηροδρομικής γέφυρας επί του Αμούρ, που συνδέει την Κίνα και τη Ρωσία, ολοκληρώθηκε στην Εβραϊκή Αυτόνομη Περιφέρεια (Όμπλαστ) που έχει διοικητικό του κέντρο το Μπιρομπιτζάν, 500 χιλιόμετρα στα ανατολικά. Αυτή αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία τον Αύγουστο, σύμφωνα με τις τοπικές αρχές.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την αυτάρκεια της Αφρικής στα λιπάσματα εντός της επόμενης τετραετίας προανήγγειλε ο Νιγηριανός δισεκατομμυριούχος Aliko Dangote. «Στους επόμενους 40 μήνες, η Αφρική δεν θα…
Η κυβέρνηση του Πακιστάν ενέκρινε επιδοτήσεις ύψους $42 εκατ. για τη μετατροπή ενός σημαντικού ναυπηγείου ανακύκλωσης πλοίων σε «πρότυπες πράσινες εγκαταστάσεις», με στόχο τη…
Εν μέσω φόβων για διακοπή του εφοδιασμού jet fuel από τη Μέση Ανατολή, οι αποστολές αεροπορικών καυσίμων από τη Βορειοανατολική Ασία στην Ευρώπη ανήλθαν…
Τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και άλλοι 38 αγνοούνται μετά το ναυάγιο πορθμείου χθες, Τετάρτη 2 Ιουλίου, το οποίο μετέφερε 65 ανθρώπους…
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ