
Εν μέσω της επιθυμίας της Ευρώπης να μειώσει την εξάρτησή της από το ρωσικό πετρέλαιο, οι ροές από λοιπές «αφετηρίες» συνεχίζουν να αυξάνονται, καταδεικνύοντας τη σταδιακή αναδιαμόρφωση του παγκόσμιου εμπορίου πετρελαίου.
Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της Signal, οι ροές πετρελαίου από τη Νορβηγία προς την Ευρώπη έχουν καταγράψει άνοδο την περίοδο Φεβρουαρίου-Απριλίου. Διαφαίνεται συνεπώς ότι η Νορβηγία θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στον «αγώνα» αντικατάστασης των ρωσικών ροών πετρελαίου τους ερχόμενους μήνες.
Ωστόσο, στην Ολλανδία, και δη στην ευρύτερη περιοχή του Ρότερνταμ, υπάρχουν πληθώρα διυλιστηρίων τα οποία εξαρτώνται σημαντικά από τις ρωσικές ροές. Προκειμένου να καλυφθεί το «κενό» της Ρωσίας, πέραν του ρόλου που δύναται να διαδραματίσει η Νορβηγία, σημαντικός θεωρείται και εκείνος των ΗΠΑ αλλά και της Νιγηρίας, καθώς και, δυνητικά, χωρών της Μέσης Ανατολής.
Παράλληλα, το ρωσικό πετρέλαιο δεν είναι εξίσου ανεπιθύμητο στην Ασία. Όπως σημειώνει η Signal, από τον Φεβρουάριο οι αγορές ρωσικού πετρελαίου από ασιατικές χώρες έχουν αυξηθεί. Κίνα, Κορέα και Ινδία αναδύονται ως κορυφαίες χώρες εισαγωγής ρωσικού πετρελαίου, με ποσοστά 53%, 27% και 10% αντίστοιχα επί των συνολικών εξαγωγών της Ρωσίας.
Κίνα και Ινδία αναμένεται να συνεχίσουν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο ως προορισμοί ρωσικού πετρελαίου, καθώς οι χαμηλές τιμές του εμπορεύματος έναντι εκείνων στις διεθνείς αγορές συνιστούν ισχυρό θέλγητρο, ειδικά για τους Ινδούς αγοραστές.
Πάντως, η Νότια Κορέα φαίνεται να προσβλέπει σε μείωση των εισαγωγών της ρωσικού μαύρου χρυσού, παρά το γεγονός ότι επί του παρόντος το ρωσικό πετρέλαιο συνεχίζει να κυριαρχεί στις νοτιοκορεατικές αγορές. Παρόμοιες βλέψεις φαίνεται πως έχει και η Ιαπωνία, η οποία έχει εκκινήσει τον περιορισμό των ποσοτήτων ρωσικού αργού. Άλλωστε, η χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου κρατά εξίσου σκληρή στάση με τους Δυτικούς συμμάχους της ενάντια στη Ρωσία, στη σκιά της εισβολής της δεύτερης στην Ουκρανία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ