
Εν μέσω της επιθυμίας της Ευρώπης να μειώσει την εξάρτησή της από το ρωσικό πετρέλαιο, οι ροές από λοιπές «αφετηρίες» συνεχίζουν να αυξάνονται, καταδεικνύοντας τη σταδιακή αναδιαμόρφωση του παγκόσμιου εμπορίου πετρελαίου.
Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της Signal, οι ροές πετρελαίου από τη Νορβηγία προς την Ευρώπη έχουν καταγράψει άνοδο την περίοδο Φεβρουαρίου-Απριλίου. Διαφαίνεται συνεπώς ότι η Νορβηγία θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στον «αγώνα» αντικατάστασης των ρωσικών ροών πετρελαίου τους ερχόμενους μήνες.
Ωστόσο, στην Ολλανδία, και δη στην ευρύτερη περιοχή του Ρότερνταμ, υπάρχουν πληθώρα διυλιστηρίων τα οποία εξαρτώνται σημαντικά από τις ρωσικές ροές. Προκειμένου να καλυφθεί το «κενό» της Ρωσίας, πέραν του ρόλου που δύναται να διαδραματίσει η Νορβηγία, σημαντικός θεωρείται και εκείνος των ΗΠΑ αλλά και της Νιγηρίας, καθώς και, δυνητικά, χωρών της Μέσης Ανατολής.
Παράλληλα, το ρωσικό πετρέλαιο δεν είναι εξίσου ανεπιθύμητο στην Ασία. Όπως σημειώνει η Signal, από τον Φεβρουάριο οι αγορές ρωσικού πετρελαίου από ασιατικές χώρες έχουν αυξηθεί. Κίνα, Κορέα και Ινδία αναδύονται ως κορυφαίες χώρες εισαγωγής ρωσικού πετρελαίου, με ποσοστά 53%, 27% και 10% αντίστοιχα επί των συνολικών εξαγωγών της Ρωσίας.
Κίνα και Ινδία αναμένεται να συνεχίσουν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο ως προορισμοί ρωσικού πετρελαίου, καθώς οι χαμηλές τιμές του εμπορεύματος έναντι εκείνων στις διεθνείς αγορές συνιστούν ισχυρό θέλγητρο, ειδικά για τους Ινδούς αγοραστές.
Πάντως, η Νότια Κορέα φαίνεται να προσβλέπει σε μείωση των εισαγωγών της ρωσικού μαύρου χρυσού, παρά το γεγονός ότι επί του παρόντος το ρωσικό πετρέλαιο συνεχίζει να κυριαρχεί στις νοτιοκορεατικές αγορές. Παρόμοιες βλέψεις φαίνεται πως έχει και η Ιαπωνία, η οποία έχει εκκινήσει τον περιορισμό των ποσοτήτων ρωσικού αργού. Άλλωστε, η χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου κρατά εξίσου σκληρή στάση με τους Δυτικούς συμμάχους της ενάντια στη Ρωσία, στη σκιά της εισβολής της δεύτερης στην Ουκρανία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε εκδήλωση της «Πρωτοβουλίας 21», στις 20 Οκτωβρίου 2025 στο Μέγαρο Μουσικής, όπου έγινε απολογισμός των δράσεων που υλοποιήθηκαν κατά τη…

Με αριθμό μελών-ρεκόρ, αυξημένο παγκόσμιο αποτύπωμα και ανανεωμένη εστίαση στις μελλοντικές προτεραιότητες του κλάδου, η INTERCARGO γιορτάζει φέτος τα 45 έτη από την ίδρυσή…

Με τη σημασία των κρίσιμων μετάλλων για την παγκόσμια οικονομία να αυξάνεται ραγδαία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και οι ΗΠΑ ενώνουν τις δυνάμεις τους…

Πρόσφατα, το bulk carrier ονόματι «MV Veracity» παραδόθηκε στη Sea Pioneer από το ναυπηγείο Oshima Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας. Τόσο η παράδοση του πλοίου,…

Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά εκκίνησε μια διαδικασία διαβούλευσης με εκπροσώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας για τον εντοπισμό πιθανών εταίρων που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν…

Τον Σεπτέμβριο του 2025 διενεργήθηκαν ανά τον κόσμο συνολικά 6.777 επιθεωρήσεις κράτους λιμένα, οι οποίες οδήγησαν σε 178 κρατήσεις, με 20.209 καταγεγραμμένες ελλείψεις και…

Υπό το πρίσμα των πρόσφατων εξελίξεων γύρω από το NZF, οργανισμοί της ναυτιλίας επιβεβαίωσαν εκ νέου την υποστήριξή τους προς τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό…

Μια σημαντική κορυφή κατέκτησε στις 29 Οκτωβρίου η Nvidia, γεγονός που αναδεικνύει το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για μετοχές εταιρειών τεχνητής νοημοσύνης. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ