
Η έντονη στροφή του επενδυτικού ενδιαφέροντος στην αγορά των containerships από τις αγοραπωλησίες στις παραγγελίες πλοίων, που ξεκίνησε εντός του 2021 και συνεχίστηκε και εντός του 2022, είναι εμφανής στο υψηλό backlog των ναυπηγείων και στην έλλειψη διαθέσιμων slots βραχυπρόθεσμα.
Η εν λόγω εξέλιξη συνιστά απόρροια, μεταξύ άλλων, της αυξημένης ζήτησης για μεταφορά εμπορευμάτων, οδηγώντας σε ρεκόρ παραγγελιών νέων containers. Όπως αναφέρει δημοσίευμα του TheLoadstar, επικαλούμενο δηλώσεις του Danny den Boer, Director of Global Sales and Trading στην εταιρεία SeaCube Containers, ο παγκόσμιος στόλος containers κατέγραψε άνοδο 15% το 2021 και άγγιξε τα 51,4 εκατ. TEUs.
Παράλληλα, η Sea-Intelligence κρούει τον κώδωνα του κινδύνου αναφορικά με δυνητική υπερπροσφορά containers, σε περίπτωση επιστροφής της αγοράς των containerships στην κανονικότητα. Ενδεικτικά, σε περίπτωση αποσυμφόρησης των εφοδιαστικών αλυσίδων και των λιμανιών, εκτιμάται ότι ο κολοσσός των τακτικών γραμμών Hapag-Lloyd θα χρειάζεται 17% λιγότερα containers.
Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο CEO της Sea-Intelligence, Alan Murphy: «Ο παγκόσμιος στόλος containers έφτασε τα 50 εκατ. TEUs το 2021. Εάν το 17% αυτών καταστούν περιττά, συνεπάγεται ότι υπάρχει περίσσεια containers ίση με 8,5 εκατ. TEUs. Λαμβάνοντας υπόψη τις αναμενόμενες παραδόσεις containers του 2022μ που εκτιμώνται στα 4,5 εκατ. – 4,8 εκατ. TEUs, η περίσσεια containers το 2023 θα αγγίζει τα 13 εκατ. TEUs».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…

Οκτώ χώρες του ΟPEC+ συμφώνησαν να αυξήσουν την παραγωγή πετρελαίου τον Δεκέμβριο κατά 137.000 βαρέλια ημερησίως και στη συνέχεια να σταματήσουν τις αυξήσεις της…

Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ