
Η έντονη στροφή του επενδυτικού ενδιαφέροντος στην αγορά των containerships από τις αγοραπωλησίες στις παραγγελίες πλοίων, που ξεκίνησε εντός του 2021 και συνεχίστηκε και εντός του 2022, είναι εμφανής στο υψηλό backlog των ναυπηγείων και στην έλλειψη διαθέσιμων slots βραχυπρόθεσμα.
Η εν λόγω εξέλιξη συνιστά απόρροια, μεταξύ άλλων, της αυξημένης ζήτησης για μεταφορά εμπορευμάτων, οδηγώντας σε ρεκόρ παραγγελιών νέων containers. Όπως αναφέρει δημοσίευμα του TheLoadstar, επικαλούμενο δηλώσεις του Danny den Boer, Director of Global Sales and Trading στην εταιρεία SeaCube Containers, ο παγκόσμιος στόλος containers κατέγραψε άνοδο 15% το 2021 και άγγιξε τα 51,4 εκατ. TEUs.
Παράλληλα, η Sea-Intelligence κρούει τον κώδωνα του κινδύνου αναφορικά με δυνητική υπερπροσφορά containers, σε περίπτωση επιστροφής της αγοράς των containerships στην κανονικότητα. Ενδεικτικά, σε περίπτωση αποσυμφόρησης των εφοδιαστικών αλυσίδων και των λιμανιών, εκτιμάται ότι ο κολοσσός των τακτικών γραμμών Hapag-Lloyd θα χρειάζεται 17% λιγότερα containers.
Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο CEO της Sea-Intelligence, Alan Murphy: «Ο παγκόσμιος στόλος containers έφτασε τα 50 εκατ. TEUs το 2021. Εάν το 17% αυτών καταστούν περιττά, συνεπάγεται ότι υπάρχει περίσσεια containers ίση με 8,5 εκατ. TEUs. Λαμβάνοντας υπόψη τις αναμενόμενες παραδόσεις containers του 2022μ που εκτιμώνται στα 4,5 εκατ. – 4,8 εκατ. TEUs, η περίσσεια containers το 2023 θα αγγίζει τα 13 εκατ. TEUs».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Costamare Bulkers Holdings Limited ανακοίνωσε σήμερα το ντεμπούτο της ως ανεξάρτητη, εισηγμένη στο χρηματιστήριο εταιρεία και την ολοκλήρωση του διαχωρισμού της από την…
Το NavHyS αποτελεί ένα πρωτοποριακό ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα που στοχεύει στην τεχνολογική εξέλιξη της χρήσης υγρού υδρογόνου (LH₂) στη ναυτιλία. Στον πυρήνα της καινοτομίας…
Κατακόρυφη πτώση σημείωσαν οι συμφωνίες για συγχωνεύσεις και εξαγορές (Μ&Α) τον Απρίλιο, απόρροια του εμπορικού πολέμου που πυροδότησε η δασμολογική πολιτική του Προέδρου των…
Ορόσημο για την ανάπτυξη της κορυφαίας εμπορικής πύλης των Φιλιππίνων συνιστά η ολοκλήρωση σημαντικών έργων από τον κολοσσό DP World στον λιμένα Manila South…
Εν μέσω αυξανόμενης ζήτησης για πολεμικά πλοία σε παγκόσμιο επίπεδο, ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας, Hanwha Ocean, φαίνεται να «ποντάρει» στις ΗΠΑ. Σύμφωνα…
Στο στόχαστρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής βρίσκεται εκ νέου το φυσικό αέριο της Ρωσίας, καθώς η ΕΕ επιδιώκει να τερματίσει τις ενεργειακές σχέσεις της με…
Οι χρηματιστηριακές κινήσεις του 119ου πλουσιότερου ανθρώπου στον κόσμο John Fredriksen συνεχίζονται με ταχύτατους ρυθμούς. Μάλιστα, όπως έχει αναδειχθεί τις τελευταίες εβδομάδες, το ενδιαφέρον…
Η Κίνα και οι Ηνωμένες Πολιτείες ανακοίνωσαν πως θα συνεδριάσουν το ερχόμενο σαββατοκύριακο στην Ελβετία για να θέσουν τις βάσεις για εμπορικές διαπραγματεύσεις, για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ