
Η έντονη στροφή του επενδυτικού ενδιαφέροντος στην αγορά των containerships από τις αγοραπωλησίες στις παραγγελίες πλοίων, που ξεκίνησε εντός του 2021 και συνεχίστηκε και εντός του 2022, είναι εμφανής στο υψηλό backlog των ναυπηγείων και στην έλλειψη διαθέσιμων slots βραχυπρόθεσμα.
Η εν λόγω εξέλιξη συνιστά απόρροια, μεταξύ άλλων, της αυξημένης ζήτησης για μεταφορά εμπορευμάτων, οδηγώντας σε ρεκόρ παραγγελιών νέων containers. Όπως αναφέρει δημοσίευμα του TheLoadstar, επικαλούμενο δηλώσεις του Danny den Boer, Director of Global Sales and Trading στην εταιρεία SeaCube Containers, ο παγκόσμιος στόλος containers κατέγραψε άνοδο 15% το 2021 και άγγιξε τα 51,4 εκατ. TEUs.
Παράλληλα, η Sea-Intelligence κρούει τον κώδωνα του κινδύνου αναφορικά με δυνητική υπερπροσφορά containers, σε περίπτωση επιστροφής της αγοράς των containerships στην κανονικότητα. Ενδεικτικά, σε περίπτωση αποσυμφόρησης των εφοδιαστικών αλυσίδων και των λιμανιών, εκτιμάται ότι ο κολοσσός των τακτικών γραμμών Hapag-Lloyd θα χρειάζεται 17% λιγότερα containers.
Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο CEO της Sea-Intelligence, Alan Murphy: «Ο παγκόσμιος στόλος containers έφτασε τα 50 εκατ. TEUs το 2021. Εάν το 17% αυτών καταστούν περιττά, συνεπάγεται ότι υπάρχει περίσσεια containers ίση με 8,5 εκατ. TEUs. Λαμβάνοντας υπόψη τις αναμενόμενες παραδόσεις containers του 2022μ που εκτιμώνται στα 4,5 εκατ. – 4,8 εκατ. TEUs, η περίσσεια containers το 2023 θα αγγίζει τα 13 εκατ. TEUs».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ