
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξήγησε πώς οι εταιρείες της ΕΕ μπορούν να πληρώνουν για το ρωσικό αέριο χωρίς να παραβιάζουν τις κυρώσεις του συνασπισμού κατά της Ρωσίας, με μια επικαιροποιημένη οδηγία για το θέμα βάσει του πρακτορείου Reuters.
Τον περασμένο μήνα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε ότι οι ευρωπαϊκές εταιρείες θα μπορούν να πληρώνουν για το ρωσικό αέριο, αλλά μόνο αν ακολουθούν ορισμένους όρους, αφού η Ρωσία ζήτησε από τους ξένους αγοραστές να αρχίσουν να πληρώνουν για το αέριο σε ρούβλια διότι διαφορετικά υπάρχει κίνδυνος να χάσουν τις προμήθειές τους.
Στην επικαιροποιημένη οδηγία, την οποία γνωστοποίησε την Παρασκευή στις χώρες της ΕΕ, η Επιτροπή επιβεβαίωσε την προηγούμενη οδηγία της σύμφωνα με την οποία οι κυρώσεις της ΕΕ δεν εμποδίζουν τις εταιρείες να ανοίξουν λογαριασμό σε μια προκαθορισμένη τράπεζα και οι εταιρείες μπορούν να πληρώνουν για το ρωσικό αέριο – εφόσον πληρώνουν στο νόμισμα που έχει συμφωνηθεί στα υφιστάμενα συμβόλαιά τους και κηρύσσουν ολοκληρωμένη τη συναλλαγή όταν καταβληθεί το νόμισμα αυτό.
Σχεδόν όλα τα συμβόλαια προμήθειας που έχουν συνάψει εταιρείες της ΕΕ με τη γιγάντια ρωσική εταιρεία αερίου Gazprom είναι σε ευρώ ή σε δολάρια.
Η Ρωσία σταμάτησε την προμήθεια αερίου στην Πολωνία και τη Βουλγαρία τον περασμένο μήνα επειδή οι δύο χώρες αρνήθηκαν να συμμορφωθούν με την απαίτησή της για πληρωμή σε ρούβλια. Κυβερνήσεις της ΕΕ και μεγάλοι εισαγωγείς ζήτησαν περισσότερη σαφήνεια από τις Βρυξέλλες για το αν μπορούν να εξακολουθήσουν να αγοράζουν αέριο, το οποίο ζεσταίνει σπίτια, παράγει ηλεκτρισμό και τροφοδοτεί εργοστάσια σε όλη την Ευρώπη.
Οι εταιρείες θα πρέπει να κάνουν μια «σαφή δήλωση» που να λέει πως, όταν πληρώνουν σε ευρώ ή δολάρια, θεωρούν πως έχουν εκπληρώσει τις υποχρεώσεις τους βάσει των υφιστάμενων συμβολαίων, αναφέρεται στην οδηγία.
Θα πρέπει να είναι κατανοητό ότι «τέτοιες πληρωμένς στο νόμισμα αυτό απαλλάσσουν οριστικά την επιχείρηση από τις υποχρεώσεις πληρωμής βάσει αυτών των συμβολαίων, χωρίς οποιαδήποτε περαιτέρω ενέργεια από την πλευρά τους όσον αφορά την πληρωμή», προστίθεται.
Ολοκληρώνοντας τις υποχρεώσεις της μόλις καταθέσει τα ευρώ ή τα δολάρια, μια εταιρεία μπορεί να αποφύγει να εμπλακεί σε συναλλαγές με τη ρωσική κεντρική τράπεζα, στην οποία έχουν επιβληθεί κυρώσεις και η οποία θα μπορούσε να εμπλακεί στη μετατροπή των ευρώ σε ρούβλια.
Στο διάταγμα του προέδρου Βλαντίμιρ Πούτιν αναφέρεται πως μια συναλλαγή θα θεωρείται ολοκληρωμένη μόνο μετά τη μετατροπή του ξένου συναλλάγματος σε ρούβλια.
«Η θεμελιώδης θέση μας παραμένει αναλλοίωτη. Η διαδικασία της πληρωμής, που προβλέπεται από το ρωσικό Διάταγμα της 31ης Μαρτίου, θα παραβίαζε τις κυρώσεις της ΕΕ, όμως υπάρχουν επιλογές διαθέσιμες ώστε οι εταιρείες της ΕΕ να συνεχίσουν να πληρώνουν σε ευρώ ή σε δολάρια όπως προβλέπεται από τα συμφωνηθέντα συμβόλαια», δήλωσε εκπρόσωπος της Κομισιόν.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Σημαντική άνοδο καταγράφουν φέτος οι θαλάσσιες μεταφορές τσιμέντου και πλίνθων, ενισχύοντας έτσι τη ζήτηση για μικρότερα bulk carriers, όπως Supramaxes και Handysizes, τα οποία…

Ενώ η αγορά κινείται σε ρυθμούς εορταστικής προετοιμασίας, οι liners φαίνεται να εστιάζουν σε έναν πολύ πιο μακρινό χρονικό ορίζοντα, προετοιμαζόμενοι για ένα μέλλον…

Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ