
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξήγησε πώς οι εταιρείες της ΕΕ μπορούν να πληρώνουν για το ρωσικό αέριο χωρίς να παραβιάζουν τις κυρώσεις του συνασπισμού κατά της Ρωσίας, με μια επικαιροποιημένη οδηγία για το θέμα βάσει του πρακτορείου Reuters.
Τον περασμένο μήνα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε ότι οι ευρωπαϊκές εταιρείες θα μπορούν να πληρώνουν για το ρωσικό αέριο, αλλά μόνο αν ακολουθούν ορισμένους όρους, αφού η Ρωσία ζήτησε από τους ξένους αγοραστές να αρχίσουν να πληρώνουν για το αέριο σε ρούβλια διότι διαφορετικά υπάρχει κίνδυνος να χάσουν τις προμήθειές τους.
Στην επικαιροποιημένη οδηγία, την οποία γνωστοποίησε την Παρασκευή στις χώρες της ΕΕ, η Επιτροπή επιβεβαίωσε την προηγούμενη οδηγία της σύμφωνα με την οποία οι κυρώσεις της ΕΕ δεν εμποδίζουν τις εταιρείες να ανοίξουν λογαριασμό σε μια προκαθορισμένη τράπεζα και οι εταιρείες μπορούν να πληρώνουν για το ρωσικό αέριο – εφόσον πληρώνουν στο νόμισμα που έχει συμφωνηθεί στα υφιστάμενα συμβόλαιά τους και κηρύσσουν ολοκληρωμένη τη συναλλαγή όταν καταβληθεί το νόμισμα αυτό.
Σχεδόν όλα τα συμβόλαια προμήθειας που έχουν συνάψει εταιρείες της ΕΕ με τη γιγάντια ρωσική εταιρεία αερίου Gazprom είναι σε ευρώ ή σε δολάρια.
Η Ρωσία σταμάτησε την προμήθεια αερίου στην Πολωνία και τη Βουλγαρία τον περασμένο μήνα επειδή οι δύο χώρες αρνήθηκαν να συμμορφωθούν με την απαίτησή της για πληρωμή σε ρούβλια. Κυβερνήσεις της ΕΕ και μεγάλοι εισαγωγείς ζήτησαν περισσότερη σαφήνεια από τις Βρυξέλλες για το αν μπορούν να εξακολουθήσουν να αγοράζουν αέριο, το οποίο ζεσταίνει σπίτια, παράγει ηλεκτρισμό και τροφοδοτεί εργοστάσια σε όλη την Ευρώπη.
Οι εταιρείες θα πρέπει να κάνουν μια «σαφή δήλωση» που να λέει πως, όταν πληρώνουν σε ευρώ ή δολάρια, θεωρούν πως έχουν εκπληρώσει τις υποχρεώσεις τους βάσει των υφιστάμενων συμβολαίων, αναφέρεται στην οδηγία.
Θα πρέπει να είναι κατανοητό ότι «τέτοιες πληρωμένς στο νόμισμα αυτό απαλλάσσουν οριστικά την επιχείρηση από τις υποχρεώσεις πληρωμής βάσει αυτών των συμβολαίων, χωρίς οποιαδήποτε περαιτέρω ενέργεια από την πλευρά τους όσον αφορά την πληρωμή», προστίθεται.
Ολοκληρώνοντας τις υποχρεώσεις της μόλις καταθέσει τα ευρώ ή τα δολάρια, μια εταιρεία μπορεί να αποφύγει να εμπλακεί σε συναλλαγές με τη ρωσική κεντρική τράπεζα, στην οποία έχουν επιβληθεί κυρώσεις και η οποία θα μπορούσε να εμπλακεί στη μετατροπή των ευρώ σε ρούβλια.
Στο διάταγμα του προέδρου Βλαντίμιρ Πούτιν αναφέρεται πως μια συναλλαγή θα θεωρείται ολοκληρωμένη μόνο μετά τη μετατροπή του ξένου συναλλάγματος σε ρούβλια.
«Η θεμελιώδης θέση μας παραμένει αναλλοίωτη. Η διαδικασία της πληρωμής, που προβλέπεται από το ρωσικό Διάταγμα της 31ης Μαρτίου, θα παραβίαζε τις κυρώσεις της ΕΕ, όμως υπάρχουν επιλογές διαθέσιμες ώστε οι εταιρείες της ΕΕ να συνεχίσουν να πληρώνουν σε ευρώ ή σε δολάρια όπως προβλέπεται από τα συμφωνηθέντα συμβόλαια», δήλωσε εκπρόσωπος της Κομισιόν.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη εξήγγειλε τα εγκαίνια του Κέντρου Νεοελληνικού Πολιτισμού «Μαριλένα Λασκαρίδη», στο Πανεπιστήμιο Διεθνών Σπουδών της Σαγκάης (Shanghai International Studies University –…
Οι παραλαβές σύγχρονων και τεχνολογικά προηγμένων δεξαμενόπλοιων συνεχίζονται για τις ελληνικών συμφερόντων εταιρείες, με τη Pantheon Tankers Management LTD, συμφερόντων της κ. Άννας Αγγελικούση…
Η ταχεία πρόοδος της θαλάσσιας ρομποτικής και των αυτόνομων πλοίων αλλάζει ριζικά το μέλλον της ναυτιλίας, συνδυάζοντας τεχνητή νοημοσύνη, απομακρυσμένο έλεγχο και ενεργειακή αποδοτικότητα.…
Έκκληση για άμεση δράση απηύθυναν διευθύνοντες σύμβουλοι ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών στους ηγέτες της ΕΕ. Πάνω από έναν χρόνο μετά την έναρξη της νέας θητείας…
Ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας 2% τόσο για εφέτος όσο και για το 2026, έναντι 2,3% το 2024, προβλέπει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) με…
Η Ινδία έχει αναδειχθεί σε κεντρικό «παίκτη» του παγκόσμιου εμπορίου πετρελαίου, όχι μόνο ως σημαντικός καταναλωτής αργού αλλά και ως ισχυρός εξαγωγέας προϊόντων πετρελαίου.…
Bulk carriers Έντονη ήταν η δραστηριότητα στη δευτερογενή αγορά bulk carriers κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους, συγκριτικά με την ίδια περίοδο το 2024.…
Μακροχρόνια συμφωνία για τη μείωση των ανθρακικών εκπομπών των θαλάσσιων μεταφορών σιδηρομεταλλεύματος υπέγραψαν οι Salzgitter Flachstahl GmbH, θυγατρική της Salzgitter AG, και Oldendorff Carriers.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ