
Με νωχελικότερους ρυθμούς έναντι της αντίστοιχης περιόδου ένα έτος πριν κινούνται οι επενδυτικοί τροχοί με επίκεντρο την προσφορά της ναυτιλίας.
Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons, από τις αρχές του έτους έως τις 6 Μαΐου πραγματοποιήθηκαν παραγγελίες για συνολικά 388 πλοία, 40% λιγότερα σε σύγκριση με το 2021.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι παραγγελίες για containerships και LNGCs συνεχίζονται με τους δυναμικούς ρυθμούς του 2021, με τη μειωμένη δραστηριότητα στην αγορά νεοναυπηγήσεων να επικεντρώνεται σε άλλους τύπους πλοίων, όπως τα δεξαμενόπλοια. Την εβδομάδα με πέρας τις 6 Μαΐου έλαβαν χώρα παραγγελίες, μεταξύ άλλων, για containerships με τη δυνατότητα κατανάλωσης LNG και LR2 δεξαμενόπλοια. Επιπλέον, το παγκόσμιο orderbook στις αρχές Μαΐου ήταν ίσο με 210 εκατ. dwt, το οποίο αντιστοιχεί στο 10% της παγκόσμιας χωρητικότητας.
Την ίδια ώρα, επιβράδυνση καταγράφεται στη δραστηριότητα στη second-hand αγορά των tankers. Σύμφωνα με την Clarksons, από τις αρχές του έτους έχουν αλλάξει χέρια 201 δεξαμενόπλοια, εκ των οποίων τα 28 είναι τύπου VLCC. Την προηγούμενη εβδομάδα, 13 tankers άλλαξαν ιδιοκτήτες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ