
Προς ναυάγιο οδεύει η πρόταση της ΕΕ αναφορικά με την απαγόρευση της μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου μέσω θαλάσσης, μετά την αδυναμία καθολικής συμφωνίας για εμπάργκο στη Μόσχα.
Ωστόσο, στόχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής εξακολουθεί να είναι η απαγόρευση ασφαλιστικής κάλυψης ρωσικών πλοίων από ευρωπαϊκές εταιρείες, προκειμένου να περιοριστούν οι εξαγωγές της Ρωσίας, αναφέρει δημοσίευμα των Financial Times.
H ΕΕ προσβλέπει στο να περάσει έκτο πακέτο κυρώσεων στη Ρωσία, το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει την απαγόρευση της θαλάσσιας μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου. Η Επιτροπή αναζητά τη σύμφωνη γνώμη χωρών όπως η Ουγγαρία και άλλων της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης, ώστε να προχωρήσει στο εμπάργκο, με την πρόεδρο Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν να ταξιδεύει τη Δευτέρα 9 Μαΐου στη Βουδαπέστη για τις συζητήσεις.
Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, στην πρόταση περί απαγόρευσης των ρωσικών εξαγωγών διά θαλάσσης, αντίθετη ήταν τόσο η Ελλάδα όσο και η Μάλτα, οι οποίες αντιπροσωπεύουν πάνω από το 50% του τονάζ της ΕΕ.
Κατά τη διάρκεια των συζητήσεων, ορισμένα κράτη-μέλη υποστήριξαν ότι για την εν λόγω απαγόρευση θα πρέπει να εμπλακούν οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο. Ιδιαίτερα οι ΗΠΑ θα μπορούσαν να ασκήσουν επιρροή σε σημαντικά κράτη σημαίας, όπως ο Παναμάς, η Λιβερία και οι Νήσοι Μάρσαλ. Μάλιστα η αδυναμία συμφωνίας μεταξύ των G7 έπαιξε καθοριστικό ρόλο για την απόσυρση της πρότασης.
Πάντως, αναλυτές και γνώστες των θεμάτων ναυτιλίας σημειώνουν ότι, εάν ΕΕ, ΗΒ και ΗΠΑ καταλήξουν σε συμφωνία για κυρώσεις στη Μόσχα με επίκεντρο και το θαλάσσιο εμπόριο, η Μόσχα είναι πολύ πιθανό να στρέψει το βλέμμα της σε «πλοία-φαντάσματα», όπως ακριβώς έγινε και στην περίπτωση των αμερικανικών κυρώσεων σε Βενεζουέλα και Ιράν. Η εξέλιξη θα είναι αρνητική για τα δεξαμενόπλοια, καθώς μεγαλύτερα σε ηλικία πλοία, που υπό κανονικές συνθήκες θα όδευαν προς scrapping, τώρα ίσως κληθούν να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο, αυξάνοντας το τονάζ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ