
Συνεχίζεται η μετριοπαθής στάση του OPEC+ εν μέσω της ενεργειακής κρίσης που ταλανίζει την παγκόσμια αγορά. Πιο συγκεκριμένα, οι χώρες-μέλη του Οργανισμού αποφάσισαν την από κοινού αύξηση της παραγωγής τους κατά 432.000 βαρέλια πετρελαίου ανά ημέρα για τον Ιούνιο.
Η απόφαση του OPEC+ επηρεάστηκε σημαντικά από τις ανησυχίες για πτώση της ζήτησης πετρελαίου από πλευράς Κίνας, στη σκιά του ντόμινο lockdowns που επιφέρει η αυστηρή πολιτική του Πεκίνου ενάντια στην Covid-19.
Η συνάντηση του OPEC+ έλαβε χώρα αφότου γνωστοποιήθηκε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα εξετάσει την επιβολή εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο, ωστόσο όπως υπογραμμίζει το Reuters, επικαλούμενο πηγές του, το εν λόγω θέμα δεν συζητήθηκε στο ελάχιστο.
Σε δημοσίευμά του, το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων TASS αναφέρει ότι η Σαουδική Αραβία και η Ρωσία αναμένεται να αυξήσουν την παραγωγή τους τον Ιούνιο κατά περίπου 114.000 βαρέλια πετρελαίου ανά ημέρα εκάστη. Η συνολική παραγωγή του OPEC+ δύναται να αυξηθεί στα 42,56 εκατ. βαρέλια/ημέρα τον Ιούνιο.
Παράλληλα, μια επιτροπή της αμερικανικής Γερουσίας προέβη σε νέες κινήσεις, με επίκεντρο την άσκηση πίεσης στον Οργανισμό, ο οποίος αγνοεί επί σειρά μηνών τις εκκλήσεις δυτικών χωρών περί δυναμικότερης αύξησης της παραγωγής πετρελαίου. Η εν λόγω νομοθεσία δύναται να φέρει αντιμέτωπες τις χώρες του OPEC+, με την κατηγορία ότι η αύξηση των τιμών πετρελαίου συνιστά απόρροια, μεταξύ άλλων, εκ των προτέρων συνεννόησής τους. Ωστόσο, η νομοθεσία πρέπει να «περάσει» από το Κογκρέσο και να υπογραφεί από τον πρόεδρο Μπάιντεν προκειμένου να γίνει νόμος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ