
Κινέζοι αξιωματούχοι αναφέρουν ότι, έπειτα από μια περίοδο εκτεταμένων δοκιμών, έθεσαν σε εμπορική λειτουργία το πρώτο στον κόσμο αυτόνομο, ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Το containership με την ονομασία «Zhi Fei» αναπτύχθηκε στο πλαίσιο μιας ευρείας συνεργασίας κινεζικών ιδρυμάτων και αποτελεί ένα πλοίο επίδειξης, το οποίο θα προσφέρει σημαντικές γνώσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη της τεχνολογίας που αφορά τα αυτόνομα πλοία.
Το χωρητικότητας 300 TEUs containership ναυπηγήθηκε στο Qingdao Shipyard και διαθέτει ένα ηλεκτρικό σύστημα συνεχούς ρεύματος για την πρόωσή του, το οποίο του επιτρέπει να πλέει με κανονική ταχύτητα 8 κόμβων και να αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα σχεδόν 12 κόμβων. Ο σχεδιασμός του πλοίου έγινε από την Bestway σε συνεργασία με το Shanghai Jiahao Ship Design Institute και το Dalian Maritime University. Η καθέλκυση του «Zhi Fei» πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο του 2021, ενώ, μετά την ολοκλήρωση της τεχνικής του αξιολόγησης τον περασμένο Μάρτιο, το πλοίο, το οποίο πλέον διαχειρίζεται η Navigation Brilliance (BRINAV), επιχειρεί πραγματοποιώντας δρομολόγια μεταξύ Qingdao και Dongjiakou.
Σύμφωνα με τις αναφορές, το «Zhi Fei» διαθέτει ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρικής πρόωσης, το οποίο συνδυάζει υβριδική τεχνολογία, μπαταρίες και ηλεκτρογεννήτριες, ενώ μέσω ενός δικτύου συνεχούς ρεύματος επιτυγχάνεται η βέλτιστη ενεργειακή απόδοση. Το καινοτόμο containership μπορεί να επιχειρεί με τρεις διαφορετικούς τρόπους, είτε με παρουσία πληρώματος είτε με απομακρυσμένο έλεγχο είτε αυτόνομα χωρίς την παρουσία πληρώματος, διαθέτοντας έξυπνα συστήματα τα οποία παρέχουν τη δυνατότητα αυτόνομου σχεδιασμού διαδρομής, αποφυγής συγκρούσεων καθώς και πραγματοποίησης επιχειρήσεων με τηλεχειρισμό.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημαντικά ποσά έχουν επενδυθεί τους τελευταίους έξι μήνες σε δεξαμενόπλοια, δείγμα του αμείωτου ενδιαφέροντος και της εμπιστοσύνης των πλοιοκτητών σε μία κατά τα άλλα…
Με «χαμόγελα» ολοκληρώθηκε το γ΄ τρίμηνο του έτους για την Embraer, καθώς η βραζιλιάνικη εταιρεία συνέχισε με γοργούς ρυθμούς τις παραδόσεις νέων αεροσκαφών. Κατά…
Ομόφωνα κατά τη θέσπιση περιβαλλοντικών κανονισμών σε διεθνές επίπεδο που δεν λαμβάνουν υπόψη τις προτάσεις και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ναυτιλίας, τάχθηκαν πέντε ναυτιλιακές…
Από τις αρχές του 2025, η Κίνα έχει εισαγάγει 165,4 εκατ. τόνους βωξίτη, σημειώνοντας άνοδο 26% σε ετήσια βάση σε σύγκριση με την ίδια…
Όπως ανακοινώθηκε από την εκδοτική εταιρεία Ελληνικές Ναυτιλιακές Εκδόσεις ΕΠΕ, απεβίωσε η Αναστασία Αμαλία Φασούλα-Σκολαρίκου, εταίρος και επί σειρά ετών συνδιαχειρίστρια της εταιρείας, η…
Ο νέος πρωθυπουργός της Γαλλίας, Σεμπαστιάν Λεκορνί, παραιτήθηκε σήμερα, Δευτέρα 6 Οκτωβρίου, μερικές ώρες μετά τον διορισμό του νέου υπουργικού συμβουλίου του, αφότου σύμμαχοι…
Ένα καθοριστικό βήμα για την εμπορική ωρίμανση της αιολικής πρόωσης πραγματοποιήθηκε με την πιστοποίηση SOLAS των υπό κατασκευή τάνκερ τύπου LR2, που ναυπηγούνται από…
Νέα δεδομένα καταγράφονται στον ανταγωνισμό των ναυπηγείων της Νότιας Κορέας και της Κίνας, όσον αφορά την εξασφάλιση παραγγελιών για LNG carriers. Μετά τη ραγδαία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ