
Κινέζοι αξιωματούχοι αναφέρουν ότι, έπειτα από μια περίοδο εκτεταμένων δοκιμών, έθεσαν σε εμπορική λειτουργία το πρώτο στον κόσμο αυτόνομο, ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Το containership με την ονομασία «Zhi Fei» αναπτύχθηκε στο πλαίσιο μιας ευρείας συνεργασίας κινεζικών ιδρυμάτων και αποτελεί ένα πλοίο επίδειξης, το οποίο θα προσφέρει σημαντικές γνώσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη της τεχνολογίας που αφορά τα αυτόνομα πλοία.
Το χωρητικότητας 300 TEUs containership ναυπηγήθηκε στο Qingdao Shipyard και διαθέτει ένα ηλεκτρικό σύστημα συνεχούς ρεύματος για την πρόωσή του, το οποίο του επιτρέπει να πλέει με κανονική ταχύτητα 8 κόμβων και να αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα σχεδόν 12 κόμβων. Ο σχεδιασμός του πλοίου έγινε από την Bestway σε συνεργασία με το Shanghai Jiahao Ship Design Institute και το Dalian Maritime University. Η καθέλκυση του «Zhi Fei» πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο του 2021, ενώ, μετά την ολοκλήρωση της τεχνικής του αξιολόγησης τον περασμένο Μάρτιο, το πλοίο, το οποίο πλέον διαχειρίζεται η Navigation Brilliance (BRINAV), επιχειρεί πραγματοποιώντας δρομολόγια μεταξύ Qingdao και Dongjiakou.
Σύμφωνα με τις αναφορές, το «Zhi Fei» διαθέτει ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρικής πρόωσης, το οποίο συνδυάζει υβριδική τεχνολογία, μπαταρίες και ηλεκτρογεννήτριες, ενώ μέσω ενός δικτύου συνεχούς ρεύματος επιτυγχάνεται η βέλτιστη ενεργειακή απόδοση. Το καινοτόμο containership μπορεί να επιχειρεί με τρεις διαφορετικούς τρόπους, είτε με παρουσία πληρώματος είτε με απομακρυσμένο έλεγχο είτε αυτόνομα χωρίς την παρουσία πληρώματος, διαθέτοντας έξυπνα συστήματα τα οποία παρέχουν τη δυνατότητα αυτόνομου σχεδιασμού διαδρομής, αποφυγής συγκρούσεων καθώς και πραγματοποίησης επιχειρήσεων με τηλεχειρισμό.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ