
Κινέζοι αξιωματούχοι αναφέρουν ότι, έπειτα από μια περίοδο εκτεταμένων δοκιμών, έθεσαν σε εμπορική λειτουργία το πρώτο στον κόσμο αυτόνομο, ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Το containership με την ονομασία «Zhi Fei» αναπτύχθηκε στο πλαίσιο μιας ευρείας συνεργασίας κινεζικών ιδρυμάτων και αποτελεί ένα πλοίο επίδειξης, το οποίο θα προσφέρει σημαντικές γνώσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη της τεχνολογίας που αφορά τα αυτόνομα πλοία.
Το χωρητικότητας 300 TEUs containership ναυπηγήθηκε στο Qingdao Shipyard και διαθέτει ένα ηλεκτρικό σύστημα συνεχούς ρεύματος για την πρόωσή του, το οποίο του επιτρέπει να πλέει με κανονική ταχύτητα 8 κόμβων και να αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα σχεδόν 12 κόμβων. Ο σχεδιασμός του πλοίου έγινε από την Bestway σε συνεργασία με το Shanghai Jiahao Ship Design Institute και το Dalian Maritime University. Η καθέλκυση του «Zhi Fei» πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο του 2021, ενώ, μετά την ολοκλήρωση της τεχνικής του αξιολόγησης τον περασμένο Μάρτιο, το πλοίο, το οποίο πλέον διαχειρίζεται η Navigation Brilliance (BRINAV), επιχειρεί πραγματοποιώντας δρομολόγια μεταξύ Qingdao και Dongjiakou.
Σύμφωνα με τις αναφορές, το «Zhi Fei» διαθέτει ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρικής πρόωσης, το οποίο συνδυάζει υβριδική τεχνολογία, μπαταρίες και ηλεκτρογεννήτριες, ενώ μέσω ενός δικτύου συνεχούς ρεύματος επιτυγχάνεται η βέλτιστη ενεργειακή απόδοση. Το καινοτόμο containership μπορεί να επιχειρεί με τρεις διαφορετικούς τρόπους, είτε με παρουσία πληρώματος είτε με απομακρυσμένο έλεγχο είτε αυτόνομα χωρίς την παρουσία πληρώματος, διαθέτοντας έξυπνα συστήματα τα οποία παρέχουν τη δυνατότητα αυτόνομου σχεδιασμού διαδρομής, αποφυγής συγκρούσεων καθώς και πραγματοποίησης επιχειρήσεων με τηλεχειρισμό.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ