
Κινέζοι αξιωματούχοι αναφέρουν ότι, έπειτα από μια περίοδο εκτεταμένων δοκιμών, έθεσαν σε εμπορική λειτουργία το πρώτο στον κόσμο αυτόνομο, ηλεκτρικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Το containership με την ονομασία «Zhi Fei» αναπτύχθηκε στο πλαίσιο μιας ευρείας συνεργασίας κινεζικών ιδρυμάτων και αποτελεί ένα πλοίο επίδειξης, το οποίο θα προσφέρει σημαντικές γνώσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη της τεχνολογίας που αφορά τα αυτόνομα πλοία.
Το χωρητικότητας 300 TEUs containership ναυπηγήθηκε στο Qingdao Shipyard και διαθέτει ένα ηλεκτρικό σύστημα συνεχούς ρεύματος για την πρόωσή του, το οποίο του επιτρέπει να πλέει με κανονική ταχύτητα 8 κόμβων και να αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα σχεδόν 12 κόμβων. Ο σχεδιασμός του πλοίου έγινε από την Bestway σε συνεργασία με το Shanghai Jiahao Ship Design Institute και το Dalian Maritime University. Η καθέλκυση του «Zhi Fei» πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο του 2021, ενώ, μετά την ολοκλήρωση της τεχνικής του αξιολόγησης τον περασμένο Μάρτιο, το πλοίο, το οποίο πλέον διαχειρίζεται η Navigation Brilliance (BRINAV), επιχειρεί πραγματοποιώντας δρομολόγια μεταξύ Qingdao και Dongjiakou.
Σύμφωνα με τις αναφορές, το «Zhi Fei» διαθέτει ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρικής πρόωσης, το οποίο συνδυάζει υβριδική τεχνολογία, μπαταρίες και ηλεκτρογεννήτριες, ενώ μέσω ενός δικτύου συνεχούς ρεύματος επιτυγχάνεται η βέλτιστη ενεργειακή απόδοση. Το καινοτόμο containership μπορεί να επιχειρεί με τρεις διαφορετικούς τρόπους, είτε με παρουσία πληρώματος είτε με απομακρυσμένο έλεγχο είτε αυτόνομα χωρίς την παρουσία πληρώματος, διαθέτοντας έξυπνα συστήματα τα οποία παρέχουν τη δυνατότητα αυτόνομου σχεδιασμού διαδρομής, αποφυγής συγκρούσεων καθώς και πραγματοποίησης επιχειρήσεων με τηλεχειρισμό.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πλοίο του πολεμικού ναυτικού του Περού συγκρούστηκε με μια πλατφόρμα άντλησης πετρελαίου της εταιρείας Perenco στον Αμαζόνιο, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν δύο άνθρωποι και…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,2% τον Απρίλιο του 2025, σταθερός σε σύγκριση με τον Μάρτιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική…
Η Ελλάδα παραμένει ισχυρά ελκυστικός προορισμός για την αγορά της κρουαζιέρας, η οποία συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη. Σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος…
Σε μια εποχή που η ναυτιλία αντιμετωπίζει πιέσεις για μείωση εκπομπών και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, η ιαπωνική Mitsubishi Shipbuilding παρουσιάζει το νέο φεριμπότ…
Η απόφαση επιβολής λιμενικών τελών σε πλοία που πραγματοποιούν port calls στις ΗΠΑ, εφόσον έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα ή βρίσκονται υπό κινεζική διαχείριση, έχει…
«Θετικές παραμένουν οι προβλέψεις για το καλοκαίρι του 2025 παρά τις γενικότερες οικονομικές, πολιτικές και γεωπολιτικές αβεβαιότητες. Η Ελλάδα συνεχίζει να αποτελεί έναν ιδιαίτερα…
Η μετάβαση της ναυτιλίας σε μηδενικές εκπομπές βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην υιοθέτηση συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας, με πρόσφατο παράδειγμα την ανακοίνωση της Wasaline για…
Η συμμαχία Κίνας και Ρωσίας στο εμπόριο αναμένεται να ανθίσει ακόμα περισσότερο, ή τουλάχιστον αυτό ονειρεύονται οι Ρώσοι εξαγωγείς. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ