Τις τελευταίες εβδομάδες, οι ναύλοι των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου αρχίζουν να ανακάμπτουν μετά τη διόρθωση που είχε καταγραφεί, με τα Capesizes να αποτελούν την αιχμή του δόρατος.
Οι προοπτικές για την αγορά των Capesizes φαίνεται να είναι ευοίωνες, λόγω μιας σειράς συνιστωσών: οι βροχοπτώσεις στη Βραζιλία περιορίζονται και άρα οι εξαγωγές iron ore από τα εγχώρια λιμάνια θα αυξηθούν, ενώ την ίδια ώρα οι κινεζικές χαλυβουργίες επέστρεψαν στη δράση, με τη ζήτηση για σιδηρομετάλλευμα να εκτιμάται ανοδική.
Πάντως, τα Capesizes φαίνεται πως ευνοούνται και από μια άλλη αναδυθείσα τάση. Συγκεκριμένα, αρκετοί ναυλωτές επιλέγουν τα εν λόγω bulkers για τη μεταφορά εμπορευμάτων τα οποία, υπό κανονικές συνθήκες, μεταφέρονται με μικρότερα πλοία. Η «μεταστροφή» αυτή αποτελεί απόρροια της σημαντικής ανόδου των ναύλων για τα Handysizes, η οποία ανοίγει τον δρόμο για νέες ευκαιρίες. Είναι χαρακτηριστικό ότι, για πρώτη φορά, newcastlemax bulk carrier φορτώθηκε με 105.000 τόνους φορτίου κορμών δέντρων.
Πηγή: [xclusiv] Weekly S&P Report, 26th April 2022
Φωτό: Unma Desai/ Unspash