
Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, η Κριστίν Λαγκάρντ, άφησε ανοικτό χθες Τετάρτη το ενδεχόμενο να υπάρξει αύξηση των κατευθυντήριων επιτοκίων μέσα στο καλοκαίρι, εάν ο πληθωρισμός παραμείνει σε υψηλό επίπεδο.
«Η αποστολή της ΕΚΤ είναι η σταθερότητα των τιμών», υπενθύμισε χθες η κυρία Λαγκάρντ από το Αμβούργο, όπου συναντήθηκε με τον δήμαρχο Πέτερ Τσέντσερ.
Ο πληθωρισμός στην ευρωζώνη έφθασε τον Μάρτιο το 7,5% σε ετήσια βάση, επίπεδο-ρεκόρ, πολύ πάνω από τον στόχο 2% που είναι ο μεσοπρόθεσμος στόχος της τράπεζας, γεγονός που θέτει υπό πίεση τον θεσμό για να λάβει μέτρα αποκλιμάκωσης της πολιτικής νομισματικής χαλάρωσης έπειτα από χρόνια.
Το «ταξίδι» της νομισματικής εξομάλυνσης έπρεπε να έχει αρχίσει ήδη, κατά την κυρία Λαγκάρντ.
Αφού τερμάτισε τον Μάρτιο το έκτακτο πρόγραμμα στήριξης της οικονομίας κατά τη διάρκεια της κρίσης της πανδημίας του νέου κορονοϊού, ένα ακόμη πρόγραμμα αγοράς χρεών, παλαιότερο, αναμένεται να λάβει τέλος με τη σειρά του: «θα σταματήσουμε τις αγορές στοιχείων ενεργητικού πιθανόν στις αρχές του τρίτου τριμήνου, μάλλον τον Ιούνιο».
Η απόφαση θα ληφθεί από το Εκτελεστικό Συμβούλιο στη βάση των οικονομικών δεδομένων που θα είναι διαθέσιμα στη συνεδρίασή του τον Ιούνιο.
«Κατόπιν, θα είναι καιρός να εξετάσουμε τα επιτόκια», πρόσθεσε.
Αν η άνοδος των επιτοκίων αναφοράς -η πρώτη από το 2011- πρέπει να ακολουθήσει πολύ γρήγορα το τέλος της αγοράς αξιόγραφων, το τρέχον χρονοδιάγραμμα επιτρέπει να ληφθεί απόφαση στην τελευταία συνεδρίαση για θέματα νομισματικής πολιτικής πριν από τη θερινή διακοπή των εργασιών της, την 21η Ιουλίου.
Κατά την ΕΚΤ, η άνοδος των επιτοκίων θα γίνει «λίγο μετά» το τέλος των αγορών χρέους.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ