
Η αγορά των δεξαμενόπλοιων βρίσκεται εν μέσω μιας περιόδου σημαντικών αλλαγών, που μεταβάλλουν το τοπίο της ζήτησης και φέρνουν αέρα αλλαγής στα routes. Στο επίκεντρο των εν λόγω εξελίξεων βρίσκεται η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, που επέφερε πληθώρα κυρώσεων από χώρες της Δύσης αλλά γέννησε και την επιθυμία απεξάρτησης των χωρών αυτών, και δη εκείνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, από τη ρωσική ενέργεια.
Ως απόρροια του γεγονότος ότι τα ρωσικά πλοία δεν είναι «ευπρόσδεκτα» σε πληθώρα δυτικών χωρών και το ρωσικό πετρέλαιο δεν είναι δημοφιλές στις δυτικές αγορές, τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο έθεσαν ρότα προς προορισμούς ανατολικά της Διώρυγας του Σουέζ, ενώ την ίδια ώρα οι χώρες της ΕΕ αναζήτησαν εναλλακτικές πηγές πετρελαίου. Τον Μάρτιο, ΗΠΑ, Δυτική Αφρική και Μέση Ανατολή πρωταγωνίστησαν στο μείγμα εναλλακτικών πηγών πετρελαίου για τις χώρες της ΕΕ.
Οι αλλαγές στις εμπορευματικές ροές και οι κυρώσεις ενάντια στον ρωσικό στόλο ευνοούν τα δεξαμενόπλοια και ειδικότερα τα Aframaxes και τα Suezmaxes. Άλλωστε, ο ρωσικός στόλος Suezmaxes αντιστοιχεί στο 2% του παγκόσμιου στόλου Suezmaxes, με το αντίστοιχο ποσοστό για τα Aframaxes να είναι 7%, και συνεπώς καταγράφεται μείωση του διαθέσιμου τονάζ σε πληθώρα routes.
Σε κάθε περίπτωση, η επιθυμία της ΕΕ να αντικαταστήσει το ρωσικό πετρέλαιο εκτιμάται πως θα οδηγήσει σε περαιτέρω άνοδο της ζήτησης τονομιλίων των crude tankers.
Πηγή: Gibson Shipbrokers – Week 16
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ