
Στον απόηχο ενός έτους εξαιρετικών προκλήσεων για τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες, οι συνιστώσες στο παγκόσμιο εμπόριο και φέτος δημιουργούν μια εικόνα συνεχιζόμενης πίεσης.
Με φόντο τις επικρατούσες συνθήκες στην Κίνα και με ορίζοντα το ερχόμενο καλοκαίρι, δημοσίευμα του Bloomberg προειδοποιεί για μια επερχόμενη κρίση στα logistics, η οποία δύναται να ξεπεράσει εκείνη του 2021.
«Αναμένουμε περισσότερα προβλήματα σε σύγκριση με πέρυσι», δήλωσε ο Jacques Vandermeiren, CEO του λιμένα της Αμβέρσας. Η απαισιοδοξία που επικρατεί οφείλεται στις καθυστερήσεις στους κινεζικούς λιμένες, οι οποίες αναμένεται να προκαλέσουν ντόμινο στους λιμένες των ΗΠΑ και της Ευρώπης, οι οποίοι βρίσκονται ήδη αντιμέτωποι με προκλήσεις, όταν τα εμπορεύματα φτάσουν στον προορισμό τους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, επί του παρόντος, απαιτούνται κατά μέσο όρο περίπου 111 ημέρες προκειμένου εμπορεύματα να φτάσουν σε αποθήκη των ΗΠΑ από την ώρα που θα φύγουν από το εργοστάσιο στην Ασία. Τα εν λόγω επίπεδα είναι άνω του διπλάσιου του μέσου όρου του 2019 και κοντά στα επίπεδα ρεκόρ του Ιανουαρίου του 2022, των 113 ημερών. Την ίδια ώρα, τα containers παραμένουν κατά μέσο όρο στον λιμένα της Σαγκάης για 12,1 ημέρες βάσει δεδομένων για τις 18 Απριλίου, έναντι 4,6 ημερών στις 28 Μαρτίου.
Στο πλαίσιο αυτό, ένα από τα σενάρια τα οποία τίθενται υπό εξέταση είναι ο «μετασχηματισμός» των εφοδιαστικών αλυσίδων με επίκεντρο τη μείωση της απόστασης μεταξύ αφετηρίας και προορισμού των εμπορευμάτων. Πάντως, προκειμένου να συμβεί αυτό, οι καταναλωτές πρέπει να είναι διατεθειμένοι να αγοράσουν τα εμπορεύματα σε ακριβότερη τιμή.
Σε κάθε περίπτωση, η αρένα ύψους $22 τρισ. που ακούει στο όνομα «παγκόσμιο εμπόριο» θα συνεχίζει να ταλανίζεται από προκλήσεις στο βραχυπρόθεσμο μέλλον, ο αντίκτυπος των οποίων θα είναι εμφανής μέσω καθυστερήσεων και ανατιμήσεων, που με τη σειρά τους θα πονοκεφαλιάσουν την παγκόσμια οικονομία.
Φωτό: Alex Plavevski/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ