
Στον απόηχο ενός έτους εξαιρετικών προκλήσεων για τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες, οι συνιστώσες στο παγκόσμιο εμπόριο και φέτος δημιουργούν μια εικόνα συνεχιζόμενης πίεσης.
Με φόντο τις επικρατούσες συνθήκες στην Κίνα και με ορίζοντα το ερχόμενο καλοκαίρι, δημοσίευμα του Bloomberg προειδοποιεί για μια επερχόμενη κρίση στα logistics, η οποία δύναται να ξεπεράσει εκείνη του 2021.
«Αναμένουμε περισσότερα προβλήματα σε σύγκριση με πέρυσι», δήλωσε ο Jacques Vandermeiren, CEO του λιμένα της Αμβέρσας. Η απαισιοδοξία που επικρατεί οφείλεται στις καθυστερήσεις στους κινεζικούς λιμένες, οι οποίες αναμένεται να προκαλέσουν ντόμινο στους λιμένες των ΗΠΑ και της Ευρώπης, οι οποίοι βρίσκονται ήδη αντιμέτωποι με προκλήσεις, όταν τα εμπορεύματα φτάσουν στον προορισμό τους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, επί του παρόντος, απαιτούνται κατά μέσο όρο περίπου 111 ημέρες προκειμένου εμπορεύματα να φτάσουν σε αποθήκη των ΗΠΑ από την ώρα που θα φύγουν από το εργοστάσιο στην Ασία. Τα εν λόγω επίπεδα είναι άνω του διπλάσιου του μέσου όρου του 2019 και κοντά στα επίπεδα ρεκόρ του Ιανουαρίου του 2022, των 113 ημερών. Την ίδια ώρα, τα containers παραμένουν κατά μέσο όρο στον λιμένα της Σαγκάης για 12,1 ημέρες βάσει δεδομένων για τις 18 Απριλίου, έναντι 4,6 ημερών στις 28 Μαρτίου.
Στο πλαίσιο αυτό, ένα από τα σενάρια τα οποία τίθενται υπό εξέταση είναι ο «μετασχηματισμός» των εφοδιαστικών αλυσίδων με επίκεντρο τη μείωση της απόστασης μεταξύ αφετηρίας και προορισμού των εμπορευμάτων. Πάντως, προκειμένου να συμβεί αυτό, οι καταναλωτές πρέπει να είναι διατεθειμένοι να αγοράσουν τα εμπορεύματα σε ακριβότερη τιμή.
Σε κάθε περίπτωση, η αρένα ύψους $22 τρισ. που ακούει στο όνομα «παγκόσμιο εμπόριο» θα συνεχίζει να ταλανίζεται από προκλήσεις στο βραχυπρόθεσμο μέλλον, ο αντίκτυπος των οποίων θα είναι εμφανής μέσω καθυστερήσεων και ανατιμήσεων, που με τη σειρά τους θα πονοκεφαλιάσουν την παγκόσμια οικονομία.
Φωτό: Alex Plavevski/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Εγκαινιάζουμε ένα σύγχρονο σύστημα προσομοίωσης, που θα επιτρέψει στα στελέχη μας να αποκτούν σε ελεγχόμενα και κλιμακούμενα σενάρια, την εμπειρία η οποία απαιτείται. Είμαστε…

Αεροσκάφος της Aegean Airlines από την Αθήνα προσγειώθηκε σήμερα στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Βαγδάτης – στην πρώτη απευθείας πτήση που εκτελεί έπειτα από 35…

Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) convened the 39th Hellenic Marine Technical Committee meeting in Athens on December 3, bringing together leading stakeholders of…

Σφίγγει ο κλοιός της ΕΕ προς τη Μόσχα με το καθεστώς κυρώσεων σε βάρος νομικών και φυσικών προσώπων που διευκολύνουν το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου…

Σε κλίμα άρτιας συνεργασίας, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, ενεργώντας υπό την ιδιότητά του ως εργοδοτικός σύνδεσμος, υπέγραψε στις 15 Δεκεμβρίου 2025 την ανανέωση της…

Η CEVA Logistics ανακοίνωσε στις 15 Δεκεμβρίου την υπογραφή συμφωνίας αγοράς μετοχών για την απόκτηση του 100% του Fagioli Group, που επίσης δραστηριοποιείται στα…

Σε τροχιά «στρατοσφαιρικής» ανόδου κινείται η αγορά του χαλκού, σύμφωνα με το CNBC, με τις τιμές spot στο London Metals Exchange (LME) να καταγράφουν…

Tη συμφωνία της για την απόκτηση της σκανδιναβικής ναυλομεσιτικής εταιρείας Grieg Shipbrokers ανακοίνωσε η SSY. Η Grieg Shipbrokers, η οποία θα ενταχθεί στην SSY…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ