
Ο ρόλος του LNG τόσο ως καυσίμου όσο και ως εμπορεύματος στη ναυτιλία έχει αναβαθμιστεί σημαντικά τα τελευταία έτη, καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιχειρεί να μειώσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα και η παγκόσμια οικονομία αξιοποιεί το ενεργειακό αγαθό σε μεγαλύτερη κλίμακα. Στο πλαίσιο αυτό, τα ναυπηγεία συνεχίζουν να δέχονται παραγγελίες τόσο για πλοία που δύνανται να καταναλώσουν LNG όσο και για πλοία που δύνανται να το μεταφέρουν.
Ειδικότερα, η DSME ανακοίνωσε την εξασφάλιση παραγγελίας για δύο LNGCs μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ. έναντι περίπου $428 εκατ., των οποίων η παράδοση αναμένεται το β΄ εξάμηνο του 2026. Νωρίτερα εντός του Απριλίου, η Hyundai Glovis Co., που αποτελεί θυγατρική εταιρεία της Hyundai Motor GroupHJ Shipbuilding & Construction Co., τοποθέτησε παραγγελία σε εγχώριο ναυπηγείο για την κατασκευή LNGC, με ορίζοντα παράδοσης τα τέλη του 2024.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας, που αποτελούν την πρώτη επιλογή όσον αφορά τη ναυπήγηση πλοίων μεταφοράς LNG, έχουν λάβει πρωτοβουλίες με επίκεντρο την ταχύτερη υιοθέτηση του LNG ως καυσίμου. Πιο συγκεκριμένα, στα μέσα Απριλίου του 2022, η HJ Shipbuilding & Construction Co. ανακοίνωσε την επιτυχή σχεδίαση ενός containership εξοπλισμένου με μηχανή διπλού καυσίμου κατανάλωσης LNG, το οποίο συμμορφώνεται με τους διεθνείς περιβαλλοντικούς κανονισμούς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ