
Το Βιετνάμ εισέρχεται δυναμικά στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας, καθώς σχεδιάζει την ανάπτυξη του κρατικού στόλου containerships εν μέσω πολύ υψηλού κόστους θαλάσσιας μεταφοράς και σημαντικών ανισορροπιών στα logistics.
H Vietnam Logistics Business Association αποκάλυψε πρόσφατα τα σχέδιά της για την ενίσχυση της παροχής υπηρεσιών θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευμάτων εντός Ασίας σε πρώτη φάση. Το εν λόγω εγχείρημα θα επεκταθεί και σε διεθνείς γραμμές, με την υποστήριξη ιδιωτικών κεφαλαίων. Η εν λόγω στρατηγική της Ένωσης έρχεται σε συμφωνία με τους στόχους της κυβέρνησης του Βιετνάμ για την ανάπτυξη της χώρας έως το 2045. Ο κρατικός στόλος containerships θα περιορίσει τα μεγάλα ποσά που δαπανώνται από το Βιετνάμ για τη θαλάσσια μεταφορά εμπορευμάτων, θα μειώσει την «εξάρτηση» της χώρας από liner εταιρείες άλλων κρατών, όπως επίσης και την έκθεσή του σε άνευ προηγουμένου αυξήσεις των ναύλων, υπογραμμίζουν αξιωματούχοι στο Ανόι.
Η εξέλιξη αυτή είναι σημαντική για τη χώρα της Ασίας, αν αναλογιστεί κανείς ότι το 90% του εμπορίου της πραγματοποιείται διά θαλάσσης, ενώ ο στόλος της κατέχει ένα μερίδιο αγοράς μόλις 7%. Το Βιετνάμ διαθέτει δέκα ναυτιλιακές εταιρείες διαχείρισης 48 containerships, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 39.500 TEUs. Από τα 48 πλοία, τα 13 είναι άνω των 25 ετών και 15 από αυτά διαθέτουν μεταφορική ικανότητα μεταξύ 300 και 600 TEUs, εκτελώντας εσωτερικούς πλόες. Μόλις 14 από αυτά διαθέτουν μεταφορική ικανότητα μεταξύ 1.000 και 1.800 TEUs και μπορούν να επιχειρούν σε ενδοασιατικά routes. Με βάση τα παραπάνω στοιχεία καθίσταται σαφές ότι η ανάπτυξη του στόλου του Βιετνάμ αποτελεί μεγάλο στοίχημα και συνάμα ύψιστη προτεραιότητα.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι η πρώτη φάση του φιλόδοξου σχεδίου θα διαρκέσει τρία με πέντε χρόνια και περιλαμβάνει επενδύσεις $1,5 δισ., με το $1 δισ. να προορίζεται για την απόκτηση containerships.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ