Bunkering: Η Σιγκαπούρη, το «παράπλευρο θύμα» της συμφόρησης πλοίων

Bunkering: Η Σιγκαπούρη, το «παράπλευρο θύμα» της συμφόρησης πλοίων

211
Bunkering: Η Σιγκαπούρη, το «παράπλευρο θύμα» της συμφόρησης πλοίων

Οι μεγάλες διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες της Ασίας φαίνεται πως επηρεάζουν και τις πωλήσεις ναυτιλιακών καυσίμων στη Σιγκαπούρη.

Πιο συγκεκριμένα, τον περασμένο Μάρτιο, 3.020 πλοία προσέγγισαν τη Σιγκαπούρη για να προμηθευτούν καύσιμα, αριθμός μικρότερος κατά 441 σε σχέση με τον Μάρτιο του 2021, σύμφωνα με τη Ναυτιλιακή και Λιμενική Αρχή της νησιωτικής χώρας. Οι πωλήσεις ναυτιλιακών καυσίμων στη Σιγκαπούρη άγγιξαν τους 3,77 εκατ. τόνους, ο χαμηλότερος αριθμός από το 2016.

Η πτώση αυτή έχει εξήγηση καθώς πολλά πλοία, μπροστά στις μεγάλες συμφορήσεις των εφοδιαστικών αλυσίδων, παρακάμπτουν τον σημαντικό ναυτιλιακό κόμβο μεταξύ Ανατολής και Δύσης. To σκληρό lockdown της Σαγκάης προς περιορισμό της πανδημίας έχει δημιουργήσει νέους πονοκεφάλους στη ναυτιλιακή κίνηση, με τη συμφόρηση των πλοίων εκεί και σε άλλα μεγάλα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων να αυξάνεται.

Κύκλοι της αγοράς σημειώνουν στο Bloomberg ότι εκατοντάδες πλοία αναμένουν στην Ανατολική Κίνα να ξεφορτώσουν πρώτες ύλες και είναι πιθανό να ανεφοδιαστούν με καύσιμα στο Guangzhou ή στο Zhoushan αντί της Σιγκαπούρης, προκειμένου να εξοικονομήσουν χρόνο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόσφατα η Ναυτιλιακή και Λιμενική Αρχή ενημέρωσε ότι περίπου 200 πλοία προμηθεύτηκαν καύσιμα αναμεμειγμένα με ακατάλληλες ουσίες από το λιμάνι της Σιγκαπούρης, εκ των οποίων τα 80 έχουν καταγράψει σημαντικά προβλήματα στις μηχανές και στις αντλίες καυσίμων. Παραμένει άγνωστο εάν και η εξέλιξη αυτή θα επηρεάσει τις πωλήσεις ναυτιλιακών καυσίμων στον σημαντικότατο ναυτιλιακό κόμβο της Σιγκαπούρης.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.