
H MAN Energy Solutions ανακοίνωσε πρόσφατα τα αποτελέσματα μιας δοκιμής συνθετικού αερίου καυσίμου η οποία πραγματοποιήθηκε σε ένα containership της γερμανικής ναυτιλιακής εταιρείας Elbdeich. Συγκεκριμένα, το χωρητικότητας 1.036 TEUs containership ‘ElbBLUE’ κατάφερε να επιτύχει μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) κατά 27% καταναλώνοντας ως καύσιμο ένα μείγμα κλιματικά ουδέτερου συνθετικού φυσικού αερίου (SNG) και συμβατικού LNG, σε σχέση με τη χρήση αποκλειστικά καυσίμου LNG, ενώ σε σύγκριση με τη χρήση μαζούτ (HFO) η αντίστοιχη μείωση ανέρχεται στο 34%.
Τα δεδομένα προέκυψαν από μετρήσεις που πραγματοποιήθηκαν στο πλοίο τον Σεπτέμβριο του 2021, οπότε και το ElbBLUE έγινε το πρώτο παγκοσμίως containership το οποίο αντικατέστησε ένα μέρος του αερίου καυσίμου που προμηθεύτηκε με SNG. Οι μετρήσεις πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού μεταξύ Brunsbüttel και Rotterdam, με το SNG να αποτελεί το 50% του καυσίμου που κατανάλωσε το πλοίο, με φορτίο κινητήρα στο 85%. Το πλοίο είναι εξοπλισμένο με τον τετράχρονο κινητήρα MAN 51/60DF ο οποίος επιτρέπει την κατανάλωση είτε μαζούτ, είτε LNG ως καύσιμα, με τις δοκιμές να αποδεικνύουν ότι ο εν λόγω κινητήρας μπορεί να καταναλώσει και SNG ως καύσιμο χωρίς να απαιτείται η πραγματοποίηση τροποποιήσεων.
Η κατανάλωση αερίου καυσίμου επιτρέπει παράλληλα τη μείωση και άλλων βλαβερών εκπομπών σε σχέση με τη χρήση μαζούτ. Στην περίπτωση του ElbBLUE, οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) μειώθηκαν σχεδόν κατά 87% ενώ οι εκπομπές οξειδίων του θείου σχεδόν μηδενίστηκαν. Οι συγκεκριμένες τιμές προέκυψαν τόσο κατά την χρήση αποκλειστικά καυσίμου LNG όσο και κατά τη χρήση του μείγματος SNG και LNG και αποδεικνύουν ότι και το SNG μπορεί να αποτελέσει μια φιλική προς το περιβάλλον λύση εναλλακτική καυσίμου η οποία μπορεί να συμβάλλει στην ενεργειακή μετάβαση του ναυτιλιακού κλάδου.
Φωτό: www.man-es.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ