
H MAN Energy Solutions ανακοίνωσε πρόσφατα τα αποτελέσματα μιας δοκιμής συνθετικού αερίου καυσίμου η οποία πραγματοποιήθηκε σε ένα containership της γερμανικής ναυτιλιακής εταιρείας Elbdeich. Συγκεκριμένα, το χωρητικότητας 1.036 TEUs containership ‘ElbBLUE’ κατάφερε να επιτύχει μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) κατά 27% καταναλώνοντας ως καύσιμο ένα μείγμα κλιματικά ουδέτερου συνθετικού φυσικού αερίου (SNG) και συμβατικού LNG, σε σχέση με τη χρήση αποκλειστικά καυσίμου LNG, ενώ σε σύγκριση με τη χρήση μαζούτ (HFO) η αντίστοιχη μείωση ανέρχεται στο 34%.
Τα δεδομένα προέκυψαν από μετρήσεις που πραγματοποιήθηκαν στο πλοίο τον Σεπτέμβριο του 2021, οπότε και το ElbBLUE έγινε το πρώτο παγκοσμίως containership το οποίο αντικατέστησε ένα μέρος του αερίου καυσίμου που προμηθεύτηκε με SNG. Οι μετρήσεις πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού μεταξύ Brunsbüttel και Rotterdam, με το SNG να αποτελεί το 50% του καυσίμου που κατανάλωσε το πλοίο, με φορτίο κινητήρα στο 85%. Το πλοίο είναι εξοπλισμένο με τον τετράχρονο κινητήρα MAN 51/60DF ο οποίος επιτρέπει την κατανάλωση είτε μαζούτ, είτε LNG ως καύσιμα, με τις δοκιμές να αποδεικνύουν ότι ο εν λόγω κινητήρας μπορεί να καταναλώσει και SNG ως καύσιμο χωρίς να απαιτείται η πραγματοποίηση τροποποιήσεων.
Η κατανάλωση αερίου καυσίμου επιτρέπει παράλληλα τη μείωση και άλλων βλαβερών εκπομπών σε σχέση με τη χρήση μαζούτ. Στην περίπτωση του ElbBLUE, οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) μειώθηκαν σχεδόν κατά 87% ενώ οι εκπομπές οξειδίων του θείου σχεδόν μηδενίστηκαν. Οι συγκεκριμένες τιμές προέκυψαν τόσο κατά την χρήση αποκλειστικά καυσίμου LNG όσο και κατά τη χρήση του μείγματος SNG και LNG και αποδεικνύουν ότι και το SNG μπορεί να αποτελέσει μια φιλική προς το περιβάλλον λύση εναλλακτική καυσίμου η οποία μπορεί να συμβάλλει στην ενεργειακή μετάβαση του ναυτιλιακού κλάδου.
Φωτό: www.man-es.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε εκδήλωση της «Πρωτοβουλίας 21», στις 20 Οκτωβρίου 2025 στο Μέγαρο Μουσικής, όπου έγινε απολογισμός των δράσεων που υλοποιήθηκαν κατά τη…

Με αριθμό μελών-ρεκόρ, αυξημένο παγκόσμιο αποτύπωμα και ανανεωμένη εστίαση στις μελλοντικές προτεραιότητες του κλάδου, η INTERCARGO γιορτάζει φέτος τα 45 έτη από την ίδρυσή…

Με τη σημασία των κρίσιμων μετάλλων για την παγκόσμια οικονομία να αυξάνεται ραγδαία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και οι ΗΠΑ ενώνουν τις δυνάμεις τους…

Πρόσφατα, το bulk carrier ονόματι «MV Veracity» παραδόθηκε στη Sea Pioneer από το ναυπηγείο Oshima Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας. Τόσο η παράδοση του πλοίου,…

Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά εκκίνησε μια διαδικασία διαβούλευσης με εκπροσώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας για τον εντοπισμό πιθανών εταίρων που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν…

Τον Σεπτέμβριο του 2025 διενεργήθηκαν ανά τον κόσμο συνολικά 6.777 επιθεωρήσεις κράτους λιμένα, οι οποίες οδήγησαν σε 178 κρατήσεις, με 20.209 καταγεγραμμένες ελλείψεις και…

Υπό το πρίσμα των πρόσφατων εξελίξεων γύρω από το NZF, οργανισμοί της ναυτιλίας επιβεβαίωσαν εκ νέου την υποστήριξή τους προς τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό…

Μια σημαντική κορυφή κατέκτησε στις 29 Οκτωβρίου η Nvidia, γεγονός που αναδεικνύει το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για μετοχές εταιρειών τεχνητής νοημοσύνης. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ