
Πρόσβαση στον σταθμό Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα ζήτησαν και απέκτησαν η Βουλγαρία και τη Ρουμανία, εν μέσω του πολέμου στην Ουκρανία και της ενεργειακής κρίσης.
Αυτό ανέφεραν πηγές του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε συνέχεια της χθεσινής επίσκεψης της Επιτρόπου Ενέργειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Kadri Simson στη Ρεβυθούσα και των δηλώσεών της σύμφωνα με τις οποίες «η Ελλάδα, με τις υπάρχουσες και τις προγραμματισμένες υποδομές της, παίζει καίριο ρόλο στην ασφάλεια του εφοδιασμού της ΕΕ με φυσικό αέριο».
Ήδη για τον Μάιο έχει προγραμματισθεί η εκφόρτωση 142.500 κυβικών μέτρων υγροποιημένου αερίου για λογαριασμό της MET Energy που δραστηριοποιείται στη Βουλγαρία.
Στο πλαίσιο της επίσκεψης ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, παρουσίασε στην Επίτροπο το σχέδιο για την διασφάλιση του ενεργειακού εφοδιασμού σε περίπτωση διακοπής της τροφοδοσίας με φυσικό αέριο από τη Ρωσία, το οποίο περιλαμβάνει την επέκταση της αποθηκευτικής ικανότητας του σταθμού της Ρεβυθούσας με την προσθήκη μιας πλωτής δεξαμενής.
Κατά τις πληροφορίες εξετάζονται δυο εναλλακτικές, που είναι είτε η μίσθωση ενός πλοίου LNG είτε η προσθήκη μόνιμης πλωτής δεξαμενής. Η όποια λύση επιλεγεί, θα υλοποιηθεί μετά από διαγωνισμό και κατόπιν έγκρισης από τη ΡΑΕ ενώ το όφελος από την προσθήκη της πλωτής δεξαμενής δεν είναι μόνο ότι θα αναβαθμιστεί η αποθηκευτική δυνατότητα στη Ρεβυθούσα, αλλά κυρίως ότι θα αυξηθεί η ευελιξία ως προς την δυνατότητα υποδοχής πλοίων ΥΦΑ.
Υπό το βάρος των εξελίξεων στην Ουκρανία και των αλλαγών στο ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο, επανεξετάζονται και τα δεδομένα σε σχέση με την υπόγεια αποθήκη φυσικού αερίου στην Καβάλα. Τα νέα δεδομένα είναι η αύξηση των τιμών του φυσικού αερίου (που ανεβάζει το κόστος για την πλήρωση της δεξαμενής στο επίπεδο που απαιτείται για να λειτουργήσει) και η νέα υποχρέωση που τίθεται για τις χώρες – μέλη (όπως η Ελλάδα) που δεν διαθέτουν αποθήκες, να χρησιμοποιούν αποθήκες άλλων χωρών – μελών για το 15 % της ετήσιας κατανάλωσής τους. Σημειώνεται ότι το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υιοθέτησε χθες τη σχετική πρόταση που προβλέπει επίσης να θεσπιστεί ένα υποχρεωτικό ελάχιστο ποσοστό πλήρωσης των αποθηκών φυσικού αερίου, το οποίο θα είναι 80% έως την 1η Νοεμβρίου 2022 και 90% για τα επόμενα έτη. Η πρόταση εγκρίθηκε με τη διαδικασία του κατεπείγοντος και θα αποτελέσει τώρα αντικείμενο διαπραγμάτευσης με τους αρμόδιους υπουργούς των κρατών μελών.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ