
Πρόσβαση στον σταθμό Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα ζήτησαν και απέκτησαν η Βουλγαρία και τη Ρουμανία, εν μέσω του πολέμου στην Ουκρανία και της ενεργειακής κρίσης.
Αυτό ανέφεραν πηγές του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας σε συνέχεια της χθεσινής επίσκεψης της Επιτρόπου Ενέργειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Kadri Simson στη Ρεβυθούσα και των δηλώσεών της σύμφωνα με τις οποίες «η Ελλάδα, με τις υπάρχουσες και τις προγραμματισμένες υποδομές της, παίζει καίριο ρόλο στην ασφάλεια του εφοδιασμού της ΕΕ με φυσικό αέριο».
Ήδη για τον Μάιο έχει προγραμματισθεί η εκφόρτωση 142.500 κυβικών μέτρων υγροποιημένου αερίου για λογαριασμό της MET Energy που δραστηριοποιείται στη Βουλγαρία.
Στο πλαίσιο της επίσκεψης ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, παρουσίασε στην Επίτροπο το σχέδιο για την διασφάλιση του ενεργειακού εφοδιασμού σε περίπτωση διακοπής της τροφοδοσίας με φυσικό αέριο από τη Ρωσία, το οποίο περιλαμβάνει την επέκταση της αποθηκευτικής ικανότητας του σταθμού της Ρεβυθούσας με την προσθήκη μιας πλωτής δεξαμενής.
Κατά τις πληροφορίες εξετάζονται δυο εναλλακτικές, που είναι είτε η μίσθωση ενός πλοίου LNG είτε η προσθήκη μόνιμης πλωτής δεξαμενής. Η όποια λύση επιλεγεί, θα υλοποιηθεί μετά από διαγωνισμό και κατόπιν έγκρισης από τη ΡΑΕ ενώ το όφελος από την προσθήκη της πλωτής δεξαμενής δεν είναι μόνο ότι θα αναβαθμιστεί η αποθηκευτική δυνατότητα στη Ρεβυθούσα, αλλά κυρίως ότι θα αυξηθεί η ευελιξία ως προς την δυνατότητα υποδοχής πλοίων ΥΦΑ.
Υπό το βάρος των εξελίξεων στην Ουκρανία και των αλλαγών στο ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο, επανεξετάζονται και τα δεδομένα σε σχέση με την υπόγεια αποθήκη φυσικού αερίου στην Καβάλα. Τα νέα δεδομένα είναι η αύξηση των τιμών του φυσικού αερίου (που ανεβάζει το κόστος για την πλήρωση της δεξαμενής στο επίπεδο που απαιτείται για να λειτουργήσει) και η νέα υποχρέωση που τίθεται για τις χώρες – μέλη (όπως η Ελλάδα) που δεν διαθέτουν αποθήκες, να χρησιμοποιούν αποθήκες άλλων χωρών – μελών για το 15 % της ετήσιας κατανάλωσής τους. Σημειώνεται ότι το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υιοθέτησε χθες τη σχετική πρόταση που προβλέπει επίσης να θεσπιστεί ένα υποχρεωτικό ελάχιστο ποσοστό πλήρωσης των αποθηκών φυσικού αερίου, το οποίο θα είναι 80% έως την 1η Νοεμβρίου 2022 και 90% για τα επόμενα έτη. Η πρόταση εγκρίθηκε με τη διαδικασία του κατεπείγοντος και θα αποτελέσει τώρα αντικείμενο διαπραγμάτευσης με τους αρμόδιους υπουργούς των κρατών μελών.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ανακοίνωση με αφορμή την κλιμακούμενη ένταση στη Μαύρη Θάλασσα με επιθέσεις σε εμπορικά πλοία εξέδωσε ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ, Arsenio Dominguez. «Καθώς η…

Παρά τις όποιες έντονες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο το 2025, το orderbook δεν έπαψε να «γεμίζει» με παραγγελίες για νεότευκτα. Φυσικά, οι Έλληνες πλοιοκτήτες…

Με γοργούς ρυθμούς προχωρά η επένδυση της τάξης των 30 εκατ. ευρώ του Ομίλου ΛΑΜΨΑ για τον ριζικό εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του Elatos…

Ο Υπουργός Λιμένων και Αεροδρομίων της Βραζιλίας, Silvio Costa Filho, ανακοίνωσε μια νέα ιδιωτική επένδυση της International Container Terminal Services, Inc. (ICTSI) έναντι $176…

Εγκαινιάζουμε ένα σύγχρονο σύστημα προσομοίωσης, που θα επιτρέψει στα στελέχη μας να αποκτούν σε ελεγχόμενα και κλιμακούμενα σενάρια, την εμπειρία η οποία απαιτείται. Είμαστε…

Αεροσκάφος της Aegean Airlines από την Αθήνα προσγειώθηκε σήμερα στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Βαγδάτης – στην πρώτη απευθείας πτήση που εκτελεί έπειτα από 35…

Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) convened the 39th Hellenic Marine Technical Committee meeting in Athens on December 3, bringing together leading stakeholders of…

Σφίγγει ο κλοιός της ΕΕ προς τη Μόσχα με το καθεστώς κυρώσεων σε βάρος νομικών και φυσικών προσώπων που διευκολύνουν το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ