
Η δραστηριότητα στη second-hand αγορά το α’ τρίμηνο του 2022 παρουσιάζει σημαντικές μεταβολές σε σύγκριση με ένα έτος πριν. Πιο συγκεκριμένα, βάσει δεδομένων πρόσφατης έκθεσης της Allied Shipping Research, το α’ τρίμηνο του 2022 έχουν συνολικά διατεθεί $10,2 δισ. για αγορές πλοίων έναντι $6,7 δισ. το α’ τρίμηνο του 2021. Συνεπώς, κατεγράφη αύξηση των διατεθέντων κεφαλαίων κατά 52%.
Ωστόσο, ο αριθμός των πλοίων που άλλαξαν χέρια δεν μεταβλήθηκε σημαντικά μεταξύ των δύο ετών. Ειδικότερα, το α’ τρίμηνο του 2022, 506 πλοία άλλαξαν ιδιοκτήτες έναντι 520 πλοίων ένα έτος πριν, καταγράφοντας οριακή πτώση 3%. Η αναντιστοιχία μεταξύ της μεταβολής στα διατεθέντα κεφάλαια και της μεταβολής στον αριθμό των πλοίων οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αυξημένη αξία των πλοίων.
Η προαναφερθείσα αύξηση συνιστά απόρροια διαφόρων παραγόντων. Από τη μία, οι ανοδικές τάσεις που κατεγράφησαν στις ναυλαγορές των containerships και των bulkers το 2021 και οι οποίες διατηρήθηκαν σε σημαντικό βαθμό και εντός του νέου έτους ώθησαν τις τιμές των second-hand πλοίων σε υψηλότερα επίπεδα.
Παράλληλα, οι ανοδικές τάσεις στις αξίες των πλοίων μπορούν να αποδοθούν και σε spillover φαινόμενα από την αγορά ναυπηγήσεων. Τους τελευταίους μήνες έχει σημειωθεί σημαντική αύξηση στην αξία πολλών εμπορευμάτων, όπως ο άνθρακας και ο χάλυβας. Τα εν λόγω αγαθά διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη ναυπήγηση ενός πλοίου και κατ’ επέκταση στην τελική του τιμή. Οι αυξημένες τιμές ναυπήγησης προκαλούν διστακτικότητα στους επενδυτές, η οποία εντείνεται από την αβεβαιότητα που επικρατεί αναφορικά με επικείμενους κανονισμούς με φόντο το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ναυτιλίας. Συνεπώς, η second-hand αγορά συνιστά μια λιγότερο αβέβαιη και μη αναστρέψιμη επιλογή, ελκύοντας το επενδυτικό ενδιαφέρον και μεταβάλλοντας τις τιμές των πλοίων ανάλογα με τις συνιστώσες προσφοράς και ζήτησης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Άνοδο κατέγραψαν οι εξαγωγές πετρελαίου και καυσίμων της Βενεζουέλας τον Ιούνιο, καθώς η Κίνα αποτέλεσε «σανίδα σωτηρίας» για τα φορτία του Καράκας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Καθώς το ενδιαφέρον κορυφαίων οικονομιών παγκοσμίως επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο στις πολικές περιοχές του πλανήτη, η ζήτηση για προηγμένα παγοθραυστικά παρουσιάζει σημαντική άνοδο. Στο…
O καύσωνας που ταλανίζει τη Δ. Ευρώπη έχει μειώσει τα επίπεδα των υδάτων στον ποταμό Ρήνο της Γερμανίας, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters,…
Τις τελευταίες εξελίξεις στις αγορές χάλυβα και άνθρακα αναδεικνύει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Xclusiv, η οποία εστιάζει στον αντίκτυπό τους στην αγορά των bulk…
Σημαντικές μεταβολές καταγράφουν εντός του 2025 οι παραγγελίες για πλοία κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων. Σύμφωνα με δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuels Insight (AFI) του DNV,…
Την αυτάρκεια της Αφρικής στα λιπάσματα εντός της επόμενης τετραετίας προανήγγειλε ο Νιγηριανός δισεκατομμυριούχος Aliko Dangote. «Στους επόμενους 40 μήνες, η Αφρική δεν θα…
Η κυβέρνηση του Πακιστάν ενέκρινε επιδοτήσεις ύψους $42 εκατ. για τη μετατροπή ενός σημαντικού ναυπηγείου ανακύκλωσης πλοίων σε «πρότυπες πράσινες εγκαταστάσεις», με στόχο τη…
Εν μέσω φόβων για διακοπή του εφοδιασμού jet fuel από τη Μέση Ανατολή, οι αποστολές αεροπορικών καυσίμων από τη Βορειοανατολική Ασία στην Ευρώπη ανήλθαν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ