
Η δραστηριότητα στη second-hand αγορά το α’ τρίμηνο του 2022 παρουσιάζει σημαντικές μεταβολές σε σύγκριση με ένα έτος πριν. Πιο συγκεκριμένα, βάσει δεδομένων πρόσφατης έκθεσης της Allied Shipping Research, το α’ τρίμηνο του 2022 έχουν συνολικά διατεθεί $10,2 δισ. για αγορές πλοίων έναντι $6,7 δισ. το α’ τρίμηνο του 2021. Συνεπώς, κατεγράφη αύξηση των διατεθέντων κεφαλαίων κατά 52%.
Ωστόσο, ο αριθμός των πλοίων που άλλαξαν χέρια δεν μεταβλήθηκε σημαντικά μεταξύ των δύο ετών. Ειδικότερα, το α’ τρίμηνο του 2022, 506 πλοία άλλαξαν ιδιοκτήτες έναντι 520 πλοίων ένα έτος πριν, καταγράφοντας οριακή πτώση 3%. Η αναντιστοιχία μεταξύ της μεταβολής στα διατεθέντα κεφάλαια και της μεταβολής στον αριθμό των πλοίων οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αυξημένη αξία των πλοίων.
Η προαναφερθείσα αύξηση συνιστά απόρροια διαφόρων παραγόντων. Από τη μία, οι ανοδικές τάσεις που κατεγράφησαν στις ναυλαγορές των containerships και των bulkers το 2021 και οι οποίες διατηρήθηκαν σε σημαντικό βαθμό και εντός του νέου έτους ώθησαν τις τιμές των second-hand πλοίων σε υψηλότερα επίπεδα.
Παράλληλα, οι ανοδικές τάσεις στις αξίες των πλοίων μπορούν να αποδοθούν και σε spillover φαινόμενα από την αγορά ναυπηγήσεων. Τους τελευταίους μήνες έχει σημειωθεί σημαντική αύξηση στην αξία πολλών εμπορευμάτων, όπως ο άνθρακας και ο χάλυβας. Τα εν λόγω αγαθά διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη ναυπήγηση ενός πλοίου και κατ’ επέκταση στην τελική του τιμή. Οι αυξημένες τιμές ναυπήγησης προκαλούν διστακτικότητα στους επενδυτές, η οποία εντείνεται από την αβεβαιότητα που επικρατεί αναφορικά με επικείμενους κανονισμούς με φόντο το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ναυτιλίας. Συνεπώς, η second-hand αγορά συνιστά μια λιγότερο αβέβαιη και μη αναστρέψιμη επιλογή, ελκύοντας το επενδυτικό ενδιαφέρον και μεταβάλλοντας τις τιμές των πλοίων ανάλογα με τις συνιστώσες προσφοράς και ζήτησης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σφίγγει ο κλοιός της ΕΕ προς τη Μόσχα με το καθεστώς κυρώσεων σε βάρος νομικών και φυσικών προσώπων που διευκολύνουν το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου…

Σε κλίμα άρτιας συνεργασίας, το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, ενεργώντας υπό την ιδιότητά του ως εργοδοτικός σύνδεσμος, υπέγραψε στις 15 Δεκεμβρίου 2025 την ανανέωση της…

Η CEVA Logistics ανακοίνωσε στις 15 Δεκεμβρίου την υπογραφή συμφωνίας αγοράς μετοχών για την απόκτηση του 100% του Fagioli Group, που επίσης δραστηριοποιείται στα…

Σε τροχιά «στρατοσφαιρικής» ανόδου κινείται η αγορά του χαλκού, σύμφωνα με το CNBC, με τις τιμές spot στο London Metals Exchange (LME) να καταγράφουν…

Tη συμφωνία της για την απόκτηση της σκανδιναβικής ναυλομεσιτικής εταιρείας Grieg Shipbrokers ανακοίνωσε η SSY. Η Grieg Shipbrokers, η οποία θα ενταχθεί στην SSY…

Την υλοποίηση επένδυσης ύψους $7,4 δισ. για την κατασκευή μονάδας χυτηρίου (smelter) στις ΗΠΑ δρομολογεί η Korea Zinc, ούτως ώστε να παράγει κρίσιμα μέταλλα…

Η σόγια αναδεικνύεται σε έναν εκ των κρισιμότερων ρυθμιστών ζήτησης για τη ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου και ειδικότερα για τα Kamsarmaxes που εξυπηρετούν τα…

Σε επίπεδα-ρεκόρ για τη μετά Covid εποχή κλείνει το 2025 για τη ναυλαγορά των containerships, με τη ζήτηση να παραμένει ισχυρή σε όλες τις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ