
Η δραστηριότητα στη second-hand αγορά το α’ τρίμηνο του 2022 παρουσιάζει σημαντικές μεταβολές σε σύγκριση με ένα έτος πριν. Πιο συγκεκριμένα, βάσει δεδομένων πρόσφατης έκθεσης της Allied Shipping Research, το α’ τρίμηνο του 2022 έχουν συνολικά διατεθεί $10,2 δισ. για αγορές πλοίων έναντι $6,7 δισ. το α’ τρίμηνο του 2021. Συνεπώς, κατεγράφη αύξηση των διατεθέντων κεφαλαίων κατά 52%.
Ωστόσο, ο αριθμός των πλοίων που άλλαξαν χέρια δεν μεταβλήθηκε σημαντικά μεταξύ των δύο ετών. Ειδικότερα, το α’ τρίμηνο του 2022, 506 πλοία άλλαξαν ιδιοκτήτες έναντι 520 πλοίων ένα έτος πριν, καταγράφοντας οριακή πτώση 3%. Η αναντιστοιχία μεταξύ της μεταβολής στα διατεθέντα κεφάλαια και της μεταβολής στον αριθμό των πλοίων οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αυξημένη αξία των πλοίων.
Η προαναφερθείσα αύξηση συνιστά απόρροια διαφόρων παραγόντων. Από τη μία, οι ανοδικές τάσεις που κατεγράφησαν στις ναυλαγορές των containerships και των bulkers το 2021 και οι οποίες διατηρήθηκαν σε σημαντικό βαθμό και εντός του νέου έτους ώθησαν τις τιμές των second-hand πλοίων σε υψηλότερα επίπεδα.
Παράλληλα, οι ανοδικές τάσεις στις αξίες των πλοίων μπορούν να αποδοθούν και σε spillover φαινόμενα από την αγορά ναυπηγήσεων. Τους τελευταίους μήνες έχει σημειωθεί σημαντική αύξηση στην αξία πολλών εμπορευμάτων, όπως ο άνθρακας και ο χάλυβας. Τα εν λόγω αγαθά διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη ναυπήγηση ενός πλοίου και κατ’ επέκταση στην τελική του τιμή. Οι αυξημένες τιμές ναυπήγησης προκαλούν διστακτικότητα στους επενδυτές, η οποία εντείνεται από την αβεβαιότητα που επικρατεί αναφορικά με επικείμενους κανονισμούς με φόντο το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ναυτιλίας. Συνεπώς, η second-hand αγορά συνιστά μια λιγότερο αβέβαιη και μη αναστρέψιμη επιλογή, ελκύοντας το επενδυτικό ενδιαφέρον και μεταβάλλοντας τις τιμές των πλοίων ανάλογα με τις συνιστώσες προσφοράς και ζήτησης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αυξήσεις αποδοχών έως 35% με συνολική αύξηση αμοιβών και λοιπών/έμμεσων οικονομικών παροχών που κατά μέσο όρο ανέρχονται σε 21%, ανακοίνωσε ότι προτείνει η DPort…
Τη Δευτέρα 26 Μαΐου 2025 πραγματοποιήθηκε επετειακή εκδήλωση για τη συμπλήρωση 25 ετών λειτουργίας του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) στη Ναυτιλία του Πανεπιστημίου Πειραιώς.…
CMB.TECH NV και Golden Ocean ανακοίνωσαν την υπογραφή συμφωνίας και το πλάνο συγχώνευσής τους μέσω της ανταλλαγής μετοχών, σύμφωνα με όσα προβλέπει το δελτίο…
Εν μέσω καθίζησης των παγκόσμιων τιμών πετρελαίου, λόγω της σταδιακής άρσης των περικοπών της παραγωγής του OPEC+, τα κράτη μέλη του Οργανισμού σχεδιάζουν τα…
Σκόπελοι αναδύονται στην Αυστραλία για τα bulk carriers, ελέω της συμφόρησης που καταγράφεται στον λιμένα του Νιούκασλ, τον μεγαλύτερο λιμένα θερμικού άνθρακα της Αυστραλίας.…
Σε νέες στρατηγικές κινήσεις προχωρά o ταϊβανέζικος κολοσσός κατασκευής ημιαγωγών TSMC, ο οποίος ενισχύει τη γεωγραφική διασπορά της παραγωγής του με σημείο αναφοράς τη…
Τα τελευταία δεδομένα για τις εισηγμένες στα κινεζικά χρηματιστήρια εταιρείες δημοσίευσε πρόσφατα η Ένωση Εισηγμένων Εταιρειών της Κίνας. Βάσει δεδομένων έως τα τέλη Απριλίου,…
Η πρωτοκαθεδρία των κινεζικών ναυπηγείων στις παραγγελίες πλοίων κατέστη αδιαμφισβήτητη μετά το μπαράζ παραγγελιών των τελευταίων ετών, το οποίο περιόρισε τη διαθεσιμότητα slots, κυρίως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ