
Η δραστηριότητα στη second-hand αγορά το α’ τρίμηνο του 2022 παρουσιάζει σημαντικές μεταβολές σε σύγκριση με ένα έτος πριν. Πιο συγκεκριμένα, βάσει δεδομένων πρόσφατης έκθεσης της Allied Shipping Research, το α’ τρίμηνο του 2022 έχουν συνολικά διατεθεί $10,2 δισ. για αγορές πλοίων έναντι $6,7 δισ. το α’ τρίμηνο του 2021. Συνεπώς, κατεγράφη αύξηση των διατεθέντων κεφαλαίων κατά 52%.
Ωστόσο, ο αριθμός των πλοίων που άλλαξαν χέρια δεν μεταβλήθηκε σημαντικά μεταξύ των δύο ετών. Ειδικότερα, το α’ τρίμηνο του 2022, 506 πλοία άλλαξαν ιδιοκτήτες έναντι 520 πλοίων ένα έτος πριν, καταγράφοντας οριακή πτώση 3%. Η αναντιστοιχία μεταξύ της μεταβολής στα διατεθέντα κεφάλαια και της μεταβολής στον αριθμό των πλοίων οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αυξημένη αξία των πλοίων.
Η προαναφερθείσα αύξηση συνιστά απόρροια διαφόρων παραγόντων. Από τη μία, οι ανοδικές τάσεις που κατεγράφησαν στις ναυλαγορές των containerships και των bulkers το 2021 και οι οποίες διατηρήθηκαν σε σημαντικό βαθμό και εντός του νέου έτους ώθησαν τις τιμές των second-hand πλοίων σε υψηλότερα επίπεδα.
Παράλληλα, οι ανοδικές τάσεις στις αξίες των πλοίων μπορούν να αποδοθούν και σε spillover φαινόμενα από την αγορά ναυπηγήσεων. Τους τελευταίους μήνες έχει σημειωθεί σημαντική αύξηση στην αξία πολλών εμπορευμάτων, όπως ο άνθρακας και ο χάλυβας. Τα εν λόγω αγαθά διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη ναυπήγηση ενός πλοίου και κατ’ επέκταση στην τελική του τιμή. Οι αυξημένες τιμές ναυπήγησης προκαλούν διστακτικότητα στους επενδυτές, η οποία εντείνεται από την αβεβαιότητα που επικρατεί αναφορικά με επικείμενους κανονισμούς με φόντο το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ναυτιλίας. Συνεπώς, η second-hand αγορά συνιστά μια λιγότερο αβέβαιη και μη αναστρέψιμη επιλογή, ελκύοντας το επενδυτικό ενδιαφέρον και μεταβάλλοντας τις τιμές των πλοίων ανάλογα με τις συνιστώσες προσφοράς και ζήτησης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Αισθητά μειωμένες εμφανίστηκαν το α΄ οκτάμηνο οι παραγγελίες product tankers, δείγμα της αβεβαιότητας που επικρατεί στην αγορά. Στο διάστημα που μεσολάβησε από τον Ιανουάριο…
Αναντίρρητα, η τεχνολογία και τα επιτεύγματά της έχουν σταθεί αρωγοί στην ενίσχυση της ασφάλειας στη ναυτιλία και στις μεταφορές, μέσω των διευκολύνσεων που παρέχουν.…
Το 2025 αποτέλεσε κομβικό έτος για τις συμμαχίες της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, καθώς φέτος διήλθαν μια περίοδο αναδιάρθρωσης. Σε πρόσφατη ανάλυση της Sea-Intelligence, αναδεικνύεται…
Σε νέες στρατηγικές κινήσεις στο πεδίο της ενέργειας προχωρά η Μόσχα, η οποία φαίνεται να «πατά φρένο» στις εξαγωγές πετρελαίου. Συγκεκριμένα, η Ρωσία σχεδιάζει…
Σημαντικές προσδοκίες για τους ελληνικούς υδρογονάνθρακες δημιουργούν οι εξελίξεις της προηγούμενης εβδομάδας, τόσο στις 4 νέες υπό διερεύνηση περιοχές νότια της Κρήτης και της…
Η δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ έχει επηρεάσει, μεταξύ άλλων, και το θαλάσσιο εμπόριο των ΗΠΑ και ιδιαίτερα τις εξαγωγές άνθρακα. Σύμφωνα με τη…
Η Davie Defense Inc. εξήγγειλε τα σχέδια για την ανακαίνιση του ιστορικού ναυπηγείου Gulf Copper στο Galveston του Τέξας, ύψους $1 δισ., με στόχο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ