
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει καταστήσει σαφή τη φιλοδοξία της να ανεξαρτητοποιηθεί από τα ρωσικά ενεργειακά αγαθά. Οι πρωτοβουλίες των κρατών-μελών με γνώμονα τις προαναφερθείσες βλέψεις εντείνονται, με πιο πρόσφατο παράδειγμα εκείνο της εκκίνησης πλατφόρμας μέσω της οποίας τα κράτη-μέλη θα έχουν τη δυνατότητα να αγοράζουν από κοινού φυσικό αέριο και LNG.
Ειδικότερα, βάσει δημοσιεύματος του πρακτορείου ειδήσεων Reuters, η εν λόγω πρωτοβουλία εγκρίθηκε σε πρότερη σύνοδο της ΕΕ τον Μάρτιο του 2022. Χώρες όπως η Ελλάδα και η Ισπανία είχαν τονίσει την αναγκαιότητα λήψης τέτοιων μέτρων, καθώς η Ρωσία προμηθεύει περίπου το 40% του φυσικού αερίου της Ευρώπης.
Μέσω της νέας πλατφόρμας, οι χώρες θα μπορούν να σχηματίζουν pools και να έρχονται σε επαφή με κολοσσούς της αγοράς ενέργειας, με φόντο την αγορά φυσικού αερίου και LNG. Στους σημαντικούς στόχους του σχεδίου συγκαταλέγεται η προσέλκυση ποσοτήτων φυσικού αερίου σε σταθερές τιμές, οι οποίες θα αντανακλούν την «προβλεψιμότητα» και το μέγεθος της αγοράς φυσικού αερίου των χωρών της ΕΕ.
Παράλληλα, τα αποθέματα φυσικού αερίου της ΕΕ είναι ίσα με μόλις 26% της μέγιστης αποθηκευτικής ικανότητάς τους. Την ίδια ώρα, τα κράτη-μέλη διαπραγματεύονται νομοθεσία η οποία θα υπαγορεύει το κατώτατο όριο αποθεμάτων να αγγίζει το 90% της συνολικής αποθηκευτικής ικανότητας κάθε 1η Νοεμβρίου από το 2023 και έπειτα. Όσον αφορά το 2022, το κατώτατο όριο υπό τη συζητούμενη νομοθεσία θα είναι ίσο με 80%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ