
Σταθερές τάσεις εμφανίστηκαν στις ναυλαγορές των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρών φορτίων και των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με τους ναύλους να συνεχίζουν να βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα. Πιο συγκεκριμένα, βάσει εβδομαδιαίας έκθεσης του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons, ο μέσος όρος των κερδών ταξιδιού των Panamaxes σημείωσε πτώση 7% και διαμορφώθηκε στα $27.938/ημέρα. Η πτώση αποδίδεται, μεταξύ άλλων, και στον ανταγωνισμό μεταξύ Panamaxes και Capesizes, τα οποία έχουν έλθει αντιμέτωπα με την εποχικότητα.
Παράλληλα, η αβεβαιότητα που επικρατεί στην αγορά των containerships οδήγησε στη σύναψη λιγότερων συμφωνιών χρονοναύλωσης. Ωστόσο, η εικόνα δεν ήταν καθολική, και στα μικρότερα μεγέθη, όπως είναι τα feeders, τα οποία είθισται να ναυλώνονται για μικρότερα χρονικά διαστήματα, κατεγράφη πιο έντονη δραστηριότητα.
Σε γενικότερο πλαίσιο, η Clarksons σημειώνει ότι η ναυλαγορά των tankers κατέγραψε άνοδο, οδηγώντας τον δείκτη ClarkSea, ο οποίος λαμβάνει υπόψη τις επιμέρους ναυλαγορές, στα υψηλότερα επίπεδά του από τις αρχές του 2022. Ο δείκτης κατέγραψε άνοδο 3% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $41.791/ημέρα.
Φωτό: Ζzkonst/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ