
Η ιταλική εταιρεία Eni δεν θα αποπληρώσει τις προμήθειες ρωσικού φυσικού αερίου σε ρούβλια, καθώς δεν «δύναται να κάνει κάτι τέτοιο», όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της ιταλικής εταιρείας ενέργειας Claudio Descalzi, μιλώντας στο Παγκόσμιο Φόρουμ Ενέργειας στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Ερωτηθείς σε πάνελ ομιλητών για τις σχέσεις της Eni με τη ρωσική αγορά ενέργειας, ο Ιταλός αξιωματούχος παραδέχτηκε ότι η εταιρεία συνεχίζει να αγοράζει ρωσικό πετρέλαιο και φυσικό αέριο, αλλά έχει ήδη ανακοινώσει την αποχώρηση από το έργο Blue Stream, που υλοποιούσε από κοινού με ρωσικές εταιρείες, ενώ τα κοινά έργα εκμετάλλευσης με τη Rosneft έχουν παγώσει από το 2014.
Διευκρίνισε μάλιστα χαρακτηριστικά ότι «δεν έχουμε περιουσιακά στοιχεία (στη Ρωσία), δεν έχουμε επενδύσεις, δεν έχουμε έργα, το θέμα είναι το φυσικό αέριο και τώρα που μας ζητούν να πληρώσουμε σε ρούβλια έγινε πολύ δύσκολο να το αγοράσουμε, γιατί δεν διαθέτουμε (ρούβλια), και ως ρήτρα δεν υπάρχει στη σύμβαση, αφού η συμφωνία ορίζει αποπληρωμές σε ευρώ και δεν μπορεί να αλλάξει αυτός ο όρος μονομερώς». Επιπλέον, πρόσθεσε ότι, αν και το φυσικό αέριο από τη Ρωσία ρέει προς την Ιταλία κανονικά μέσω Ουκρανίας αυτή τη στιγμή, αλλά η ιταλική εταιρεία «δεν γνωρίζει τι θα συμβεί στο μέλλον».
Τόνισε επίσης ότι «η Ευρώπη δεν σκέφτηκε ποτέ το μέλλον της ενεργειακής της ασφάλειας» και παραδέχτηκε ότι τα ενεργειακά αποθέματα της Αφρικής μπορεί να γίνουν η εναλλακτική λύση για το ρωσικό φυσικό αέριο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ