
Η ιταλική εταιρεία Eni δεν θα αποπληρώσει τις προμήθειες ρωσικού φυσικού αερίου σε ρούβλια, καθώς δεν «δύναται να κάνει κάτι τέτοιο», όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της ιταλικής εταιρείας ενέργειας Claudio Descalzi, μιλώντας στο Παγκόσμιο Φόρουμ Ενέργειας στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Ερωτηθείς σε πάνελ ομιλητών για τις σχέσεις της Eni με τη ρωσική αγορά ενέργειας, ο Ιταλός αξιωματούχος παραδέχτηκε ότι η εταιρεία συνεχίζει να αγοράζει ρωσικό πετρέλαιο και φυσικό αέριο, αλλά έχει ήδη ανακοινώσει την αποχώρηση από το έργο Blue Stream, που υλοποιούσε από κοινού με ρωσικές εταιρείες, ενώ τα κοινά έργα εκμετάλλευσης με τη Rosneft έχουν παγώσει από το 2014.
Διευκρίνισε μάλιστα χαρακτηριστικά ότι «δεν έχουμε περιουσιακά στοιχεία (στη Ρωσία), δεν έχουμε επενδύσεις, δεν έχουμε έργα, το θέμα είναι το φυσικό αέριο και τώρα που μας ζητούν να πληρώσουμε σε ρούβλια έγινε πολύ δύσκολο να το αγοράσουμε, γιατί δεν διαθέτουμε (ρούβλια), και ως ρήτρα δεν υπάρχει στη σύμβαση, αφού η συμφωνία ορίζει αποπληρωμές σε ευρώ και δεν μπορεί να αλλάξει αυτός ο όρος μονομερώς». Επιπλέον, πρόσθεσε ότι, αν και το φυσικό αέριο από τη Ρωσία ρέει προς την Ιταλία κανονικά μέσω Ουκρανίας αυτή τη στιγμή, αλλά η ιταλική εταιρεία «δεν γνωρίζει τι θα συμβεί στο μέλλον».
Τόνισε επίσης ότι «η Ευρώπη δεν σκέφτηκε ποτέ το μέλλον της ενεργειακής της ασφάλειας» και παραδέχτηκε ότι τα ενεργειακά αποθέματα της Αφρικής μπορεί να γίνουν η εναλλακτική λύση για το ρωσικό φυσικό αέριο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ