
Σε άνοδο βρίσκεται ο μέσος όρος ηλικίας του παγκοσμίου στόλου bulk carriers, tankers και containerships. Όπως καταδεικνύει η Clarksons, ο μέσος όρος ηλικίας του παγκόσμιου στόλου φορτηγών πλοίων είναι ίσος με 11,1 έτη. Για τα δεξαμενόπλοια ο μέσος όρος ηλικίας είναι ίσος με 11,7 έτη ενώ για τα containerships 13,7 έτη. Σε γενικότερο πλαίσιο, περίπου το 27% του παγκόσμιου στόλου έχει ηλικία που ξεπερνά τα 15 έτη.
Την ίδια ώρα, το συνολικό βιβλίο παραγγελιών αντιστοιχεί στο 10% περίπου του παγκόσμιου στόλου, όμως το ποσοστό αυτό μεταβάλλεται σημαντικά ανάλογα με τον τύπο πλοίου. Πιο συγκεκριμένα, είναι ίσο με 24,9% για τα containerships αλλά μόλις 6,7% τόσο για τα δεξαμενόπλοια όσο και για τα φορτηγά πλοία.
Συνεπώς, ο στόλος των containerships βρίσκεται σε ρότα ανανέωσης, όμως δεν μπορεί αν ειπωθεί το ίδιο για τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Υπό την παρούσα ρότα, το 42% του στόλου των δεξαμενόπλοιων, φορτηγών πλοίων και containerships θα εμπίπτουν στις κατηγορίες D ή E του Δείκτη Έντασης Άνθρακα (CII), εφόσον βρίσκονται στα ύδατα το 2026 δίχως να έχουν προσαρμόσει τις ταχύτητες και τις προδιαγραφές των κινητήρων τους.
Η ανταγωνιστικότητα των πλοίων αυτών θα μειωθεί αισθητά, οδηγώντας είτε στη διάλυσή τους, γεγονός που μπορεί να προσφέρει σημαντική ώθηση στις ναυλαγορές είτε στη μετασκευή τους προωθώντας περαιτέρω τις τεχνολογίες μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και φέρνοντας χαμόγελα στη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ