
Σε άνοδο βρίσκεται ο μέσος όρος ηλικίας του παγκοσμίου στόλου bulk carriers, tankers και containerships. Όπως καταδεικνύει η Clarksons, ο μέσος όρος ηλικίας του παγκόσμιου στόλου φορτηγών πλοίων είναι ίσος με 11,1 έτη. Για τα δεξαμενόπλοια ο μέσος όρος ηλικίας είναι ίσος με 11,7 έτη ενώ για τα containerships 13,7 έτη. Σε γενικότερο πλαίσιο, περίπου το 27% του παγκόσμιου στόλου έχει ηλικία που ξεπερνά τα 15 έτη.
Την ίδια ώρα, το συνολικό βιβλίο παραγγελιών αντιστοιχεί στο 10% περίπου του παγκόσμιου στόλου, όμως το ποσοστό αυτό μεταβάλλεται σημαντικά ανάλογα με τον τύπο πλοίου. Πιο συγκεκριμένα, είναι ίσο με 24,9% για τα containerships αλλά μόλις 6,7% τόσο για τα δεξαμενόπλοια όσο και για τα φορτηγά πλοία.
Συνεπώς, ο στόλος των containerships βρίσκεται σε ρότα ανανέωσης, όμως δεν μπορεί αν ειπωθεί το ίδιο για τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Υπό την παρούσα ρότα, το 42% του στόλου των δεξαμενόπλοιων, φορτηγών πλοίων και containerships θα εμπίπτουν στις κατηγορίες D ή E του Δείκτη Έντασης Άνθρακα (CII), εφόσον βρίσκονται στα ύδατα το 2026 δίχως να έχουν προσαρμόσει τις ταχύτητες και τις προδιαγραφές των κινητήρων τους.
Η ανταγωνιστικότητα των πλοίων αυτών θα μειωθεί αισθητά, οδηγώντας είτε στη διάλυσή τους, γεγονός που μπορεί να προσφέρει σημαντική ώθηση στις ναυλαγορές είτε στη μετασκευή τους προωθώντας περαιτέρω τις τεχνολογίες μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και φέρνοντας χαμόγελα στη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ