
Σε άνοδο βρίσκεται ο μέσος όρος ηλικίας του παγκοσμίου στόλου bulk carriers, tankers και containerships. Όπως καταδεικνύει η Clarksons, ο μέσος όρος ηλικίας του παγκόσμιου στόλου φορτηγών πλοίων είναι ίσος με 11,1 έτη. Για τα δεξαμενόπλοια ο μέσος όρος ηλικίας είναι ίσος με 11,7 έτη ενώ για τα containerships 13,7 έτη. Σε γενικότερο πλαίσιο, περίπου το 27% του παγκόσμιου στόλου έχει ηλικία που ξεπερνά τα 15 έτη.
Την ίδια ώρα, το συνολικό βιβλίο παραγγελιών αντιστοιχεί στο 10% περίπου του παγκόσμιου στόλου, όμως το ποσοστό αυτό μεταβάλλεται σημαντικά ανάλογα με τον τύπο πλοίου. Πιο συγκεκριμένα, είναι ίσο με 24,9% για τα containerships αλλά μόλις 6,7% τόσο για τα δεξαμενόπλοια όσο και για τα φορτηγά πλοία.
Συνεπώς, ο στόλος των containerships βρίσκεται σε ρότα ανανέωσης, όμως δεν μπορεί αν ειπωθεί το ίδιο για τα δεξαμενόπλοια και τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Υπό την παρούσα ρότα, το 42% του στόλου των δεξαμενόπλοιων, φορτηγών πλοίων και containerships θα εμπίπτουν στις κατηγορίες D ή E του Δείκτη Έντασης Άνθρακα (CII), εφόσον βρίσκονται στα ύδατα το 2026 δίχως να έχουν προσαρμόσει τις ταχύτητες και τις προδιαγραφές των κινητήρων τους.
Η ανταγωνιστικότητα των πλοίων αυτών θα μειωθεί αισθητά, οδηγώντας είτε στη διάλυσή τους, γεγονός που μπορεί να προσφέρει σημαντική ώθηση στις ναυλαγορές είτε στη μετασκευή τους προωθώντας περαιτέρω τις τεχνολογίες μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και φέρνοντας χαμόγελα στη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Οι πιέσεις των ΗΠΑ κατά της Ινδίας, ώστε η ασιατική χώρα να σταματήσει να εισάγει αργό από τη Ρωσία, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς. Πιο…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ