
Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία φέρνει αβεβαιότητα, θα αυξήσει τον πληθωρισμό στο 5% στην ευρωζώνη το 2022 ενώ η ανάπτυξη θα μειωθεί κατά μισή μονάδα, ανέφερε ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Λουίς ντε Γκίντος, μιλώντας στο συνέδριο «Banking Summit: Ανοίγοντας δρόμο για την ανάπτυξη». Αλλά, είπε, υπάρχει και το λιγότερο αισιόδοξο σενάριο, σύμφωνα με το οποίο, ο πληθωρισμός ενδέχεται ακόμα και να ξεπεράσει το 7%.
Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της ΕΚΤ, το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία ήρθε μετά το πρώτο σοκ της πανδημίας και την ώρα που η ευρωπαϊκή οικονομία βρισκόταν σε φάση ανάκαμψης και εμφάνιζε προοπτικές ανάπτυξης για το 2022. Αν και, ταυτόχρονα υπήρχε μία ανησυχία για τον πληθωρισμό, λόγω και των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα, κάτι που οδηγούσε σε έναν συνδυασμό υψηλού πληθωρισμού και υψηλής ανάπτυξης.
«Είναι σημαντικό να ανταποκριθούμε με πολιτικές, έχουμε δει αστάθεια σε χρηματαγορές», τόνισε, προσθέτοντας όμως ότι «εάν το συγκρίνουμε με την πανδημία, είδαμε ότι καταφέραμε να ανταποκριθούμε». Ο αντιπρόεδρος της ΕΚΤ εκτίμησε ότι οι οικονομίες θα χτυπηθούν περισσότερο στο μακροοικονομικό επίπεδο. «Για να ανακουφίσουμε τα νοικοκυριά, χρειαζόμαστε στοχευμένες δημοσιονομικές πολιτικές. Πρέπει να αποφύγουμε ένα σπιράλ στις τιμές και τον πληθωρισμό. Εδώ είναι ο ρόλος της δημοσιονομικής πολιτικής», σημείωσε.
Αναφερόμενος στην Ελλάδα, ο κ. ντε Γκίντος ανέφερε πως η ελληνική οικονομία και τα ελληνικά ομόλογα έχουν στηριχθεί ορθώς στο πρόσφατο παρελθόν και τώρα θα ληφθούν αποφάσεις για την επιλεξιμότητα των ελληνικών ομολόγων. «Δεν προτρέχω», δήλωσε, «αλλά η προσωπική μου άποψη είναι ότι έχουμε δει βελτίωση στην ελληνική οικονομία. Τα ομόλογα βελτιώνονται και αυτό θα πρέπει να το λάβουμε υπόψη μας. Η ελληνική οικονομία είναι πιο ανθεκτική σε σύγκριση με δύο χρόνια πριν. Είναι η προσωπική μου άποψη, δεν θέλω να προτρέξω για το τι θα αποφασίσει το συμβούλιο (της ΕΚΤ)».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ επιχειρεί την αποδυνάμωση της κινεζικής επιρροής στις παγκόσμιες λιμενικές υποδομές, με στόχο να θέσει περισσότερους τερματικούς σταθμούς υπό δυτικό…
Σημαντική οικονομική ώθηση αναμένεται να λάβει σύντομα ο ναυτιλιακός κλάδος του Ηνωμένου Βασιλείου. Συγκεκριμένα, σύμφωνα δημοσίευμα του Reuters, η βρετανική κυβέρνηση σε συνεργασία με…
Καθώς η παγκόσμια αγορά πετρελαίου «ακροβατεί» σε τεντωμένο σχοινί, το τοπίο στον κλάδο των διυλίσεων παραμένει ρευστό. Αν και η παραγωγή των διυλιστηρίων κατέγραψε…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ