
Η Γερμανία συνιστά μία από τις χώρες που εξαρτώνται σημαντικά από τα ρωσικά ενεργειακά αγαθά, απόρροια του γεγονότος ότι η οικονομία της βασίζεται ιδιαίτερα στο φυσικό αέριο. Με φόντο την κρίση στην Ανατολική Ευρώπη και τη διάθεση απεξάρτησης των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης από τη Ρωσία στον τομέα της ενέργειας, Γερμανία και Κατάρ βρίσκονται σε συζητήσεις για δυνητική συμφωνία όσον αφορά την παροχή LNG.
Ειδικότερα, όπως αναφέρουν πληθώρα ειδησεογραφικών μέσων, μεταξύ άλλων το Reuters και ο Guardian, ο εμίρης του Κατάρ Sheikh Tamim bin Hamad al-Thani υποδέχτηκε πρόσφατα τον Γερμανό υπουργό Οικονομικών Robert Habeck με φόντο την ενίσχυση των διμερών σχέσεων Κατάρ-Γερμανίας. Η Γερμανία προσβλέπει σε εισαγωγές LNG με προέλευση από το Κατάρ.
Ωστόσο, ακόμη και αν οι πρωτοβουλίες της Γερμανίας ευδοκιμήσουν, η συμφωνία θα έχει αντίκτυπο στην αγορά μακροπρόθεσμα. Άλλωστε, επί του παρόντος, η Γερμανία δεν έχει τις απαραίτητες υποδομές για να υποδεχτεί το LNG του Κατάρ. Μακροπρόθεσμα και καθώς το Κατάρ αναμένεται σχεδόν να διπλασιάσει την παραγωγή του έως το 2025, λοιπές χώρες της ΕΕ μπορούν να συμμετάσχουν στη δυνητική συμφωνία.
Παράλληλα, μια τέτοια δομική αλλαγή θα επηρεάσει και την αγορά LNG. Από τη μία, είναι πιθανό να καταγραφεί μείωση των τονομιλίων σε κάποια routes, καθώς αυτή τη στιγμή η Ευρώπη εισάγει LNG από αγορές όπως οι ΗΠΑ, που βρίσκονται πιο μακριά. Από την άλλη, το τελικό ισοζύγιο αναμένεται να ευνοήσει την αγορά, αφού θα αυξηθεί σημαντικά το μερίδιο των LNGCs στις εισαγωγές φυσικού αερίου της ΕΕ. Για την ώρα, φυσικό αέριο ρέει στις ευρωπαϊκές αγορές μέσω αγωγών, αλλά, καθώς οι χώρες της ΕΕ βρίσκονται σε ρότα εξάλειψης της Ρωσίας από τις ενεργειακές εξισώσεις τους, τα LNGCs θα πρέπει να ζεστάνουν τις μηχανές.
Φωτό: Marcin Bielecki/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ