
Η Γερμανία συνιστά μία από τις χώρες που εξαρτώνται σημαντικά από τα ρωσικά ενεργειακά αγαθά, απόρροια του γεγονότος ότι η οικονομία της βασίζεται ιδιαίτερα στο φυσικό αέριο. Με φόντο την κρίση στην Ανατολική Ευρώπη και τη διάθεση απεξάρτησης των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης από τη Ρωσία στον τομέα της ενέργειας, Γερμανία και Κατάρ βρίσκονται σε συζητήσεις για δυνητική συμφωνία όσον αφορά την παροχή LNG.
Ειδικότερα, όπως αναφέρουν πληθώρα ειδησεογραφικών μέσων, μεταξύ άλλων το Reuters και ο Guardian, ο εμίρης του Κατάρ Sheikh Tamim bin Hamad al-Thani υποδέχτηκε πρόσφατα τον Γερμανό υπουργό Οικονομικών Robert Habeck με φόντο την ενίσχυση των διμερών σχέσεων Κατάρ-Γερμανίας. Η Γερμανία προσβλέπει σε εισαγωγές LNG με προέλευση από το Κατάρ.
Ωστόσο, ακόμη και αν οι πρωτοβουλίες της Γερμανίας ευδοκιμήσουν, η συμφωνία θα έχει αντίκτυπο στην αγορά μακροπρόθεσμα. Άλλωστε, επί του παρόντος, η Γερμανία δεν έχει τις απαραίτητες υποδομές για να υποδεχτεί το LNG του Κατάρ. Μακροπρόθεσμα και καθώς το Κατάρ αναμένεται σχεδόν να διπλασιάσει την παραγωγή του έως το 2025, λοιπές χώρες της ΕΕ μπορούν να συμμετάσχουν στη δυνητική συμφωνία.
Παράλληλα, μια τέτοια δομική αλλαγή θα επηρεάσει και την αγορά LNG. Από τη μία, είναι πιθανό να καταγραφεί μείωση των τονομιλίων σε κάποια routes, καθώς αυτή τη στιγμή η Ευρώπη εισάγει LNG από αγορές όπως οι ΗΠΑ, που βρίσκονται πιο μακριά. Από την άλλη, το τελικό ισοζύγιο αναμένεται να ευνοήσει την αγορά, αφού θα αυξηθεί σημαντικά το μερίδιο των LNGCs στις εισαγωγές φυσικού αερίου της ΕΕ. Για την ώρα, φυσικό αέριο ρέει στις ευρωπαϊκές αγορές μέσω αγωγών, αλλά, καθώς οι χώρες της ΕΕ βρίσκονται σε ρότα εξάλειψης της Ρωσίας από τις ενεργειακές εξισώσεις τους, τα LNGCs θα πρέπει να ζεστάνουν τις μηχανές.
Φωτό: Marcin Bielecki/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η CMA CGM εξήγγειλε ότι υπέγραψε επιστολή προθέσεων για την κατασκευή έξι containerships διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LNG, στο ναυπηγείο Cochin Shipyard Limited (CSL)…
Καταιγιστικές είναι οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των VLCCs, καθώς ένα «κοκτέιλ» παραγόντων θέτει εκ νέου τους ναύλους σε ανοδική τροχιά. Συγκεκριμένα, τα VLCCs…
Εν μέσω επιβράδυνσης του επενδυτικού ενδιαφέροντος για νεότευκτα σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Την τελευταία εβδομάδα, μάλιστα,…
Οι ελλείψεις νερού στο νότιο Τέξας εγκυμονούν κινδύνους για έναν ταχέως αναπτυσσόμενο βιομηχανικό κόμβο, ο οποίος θεωρείται ζωτικής σημασίας για τον διπλό στόχο Τραμπ,…
Πολυδιάστατες φαίνεται πως θα είναι οι επιδράσεις στις στρατηγικές των ναυλωτών από τα αντίμετρα της Κίνας στις ΗΠΑ. Στις 10 Οκτωβρίου 2025, το Υπουργείο…
Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) αύξησε την Τρίτη την πρόβλεψή του για την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη για το 2025 σε 3,2% από 3% συγκριτικά…
Την εκκίνηση αυτού που θα θεωρείται το δεύτερο μεγαλύτερο ορυχείο γραφίτη, από άποψη αποθεμάτων, εκκίνησε το νοτιοκορεατικό conglomerate Posco International στην Τανζανία. Με την…
Την ισχύ του σαουδαραβικού αργού στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου επιβεβαίωσε για μία ακόμα φορά ο Διευθύνων Σύμβουλος της Saudi Aramco, Amin Nasser. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ