
Η Γερμανία συνιστά μία από τις χώρες που εξαρτώνται σημαντικά από τα ρωσικά ενεργειακά αγαθά, απόρροια του γεγονότος ότι η οικονομία της βασίζεται ιδιαίτερα στο φυσικό αέριο. Με φόντο την κρίση στην Ανατολική Ευρώπη και τη διάθεση απεξάρτησης των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης από τη Ρωσία στον τομέα της ενέργειας, Γερμανία και Κατάρ βρίσκονται σε συζητήσεις για δυνητική συμφωνία όσον αφορά την παροχή LNG.
Ειδικότερα, όπως αναφέρουν πληθώρα ειδησεογραφικών μέσων, μεταξύ άλλων το Reuters και ο Guardian, ο εμίρης του Κατάρ Sheikh Tamim bin Hamad al-Thani υποδέχτηκε πρόσφατα τον Γερμανό υπουργό Οικονομικών Robert Habeck με φόντο την ενίσχυση των διμερών σχέσεων Κατάρ-Γερμανίας. Η Γερμανία προσβλέπει σε εισαγωγές LNG με προέλευση από το Κατάρ.
Ωστόσο, ακόμη και αν οι πρωτοβουλίες της Γερμανίας ευδοκιμήσουν, η συμφωνία θα έχει αντίκτυπο στην αγορά μακροπρόθεσμα. Άλλωστε, επί του παρόντος, η Γερμανία δεν έχει τις απαραίτητες υποδομές για να υποδεχτεί το LNG του Κατάρ. Μακροπρόθεσμα και καθώς το Κατάρ αναμένεται σχεδόν να διπλασιάσει την παραγωγή του έως το 2025, λοιπές χώρες της ΕΕ μπορούν να συμμετάσχουν στη δυνητική συμφωνία.
Παράλληλα, μια τέτοια δομική αλλαγή θα επηρεάσει και την αγορά LNG. Από τη μία, είναι πιθανό να καταγραφεί μείωση των τονομιλίων σε κάποια routes, καθώς αυτή τη στιγμή η Ευρώπη εισάγει LNG από αγορές όπως οι ΗΠΑ, που βρίσκονται πιο μακριά. Από την άλλη, το τελικό ισοζύγιο αναμένεται να ευνοήσει την αγορά, αφού θα αυξηθεί σημαντικά το μερίδιο των LNGCs στις εισαγωγές φυσικού αερίου της ΕΕ. Για την ώρα, φυσικό αέριο ρέει στις ευρωπαϊκές αγορές μέσω αγωγών, αλλά, καθώς οι χώρες της ΕΕ βρίσκονται σε ρότα εξάλειψης της Ρωσίας από τις ενεργειακές εξισώσεις τους, τα LNGCs θα πρέπει να ζεστάνουν τις μηχανές.
Φωτό: Marcin Bielecki/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η δευτερογενής αγορά δεξαμενόπλοιων το 2025 εμφανίζει εξαιρετικά υψηλή κινητικότητα, τροφοδοτούμενη από τις ισχυρές αποδόσεις των ναύλων ως αποτέλεσμα της αύξησης των τονομιλίων λόγω…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ