
H Κίνα διαφαίνεται ότι αυξάνει τις αγορές αμερικανικού καλαμποκιού μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, η οποία εκτιμάται ότι θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στις εξαγωγές από τη Μαύρη Θάλασσα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η Κίνα, την εβδομάδα έως τις 11 Μαρτίου, αγόρασε 200.000 τόνους καλαμποκιού για εισαγωγή μετά την 1η Σεπτεμβρίου, όταν και εκκινεί η εμπορική περίοδος γεωργικών προϊόντων των ΗΠΑ. Παρά τον υψηλό αυτό αριθμό, η Κίνα δεν βρέθηκε στην κορυφή των εβδομαδιαίων αγορών αμερικανικού καλαμποκιού αλλά στην τέταρτη θέση.
Οι συνολικές πωλήσεις αμερικανικού καλαμποκιού ξεπέρασαν τους 2 εκατ. τόνους, παρά το γεγονός ότι οι τιμές βρίσκονται στα υψηλότερα επίπεδα από το 2012. Οι εισαγωγές της Κίνας αυξάνονται επίσης, καθώς απέτυχε στις δεσμεύσεις της έναντι των ΗΠΑ υπό τη φάση 1 της εμπορικής συμφωνίας.
Οι ΗΠΑ φαίνεται πως αποτελούν την κύρια εναλλακτική για την Κίνα όσον αφορά τις εισαγωγές καλαμποκιού, καθώς η Βραζιλία, ο δεύτερος μεγαλύτερος εξαγωγέας του κόσμου, δεν διαθέτει επί του παρόντος την ικανότητα να αυξήσει τις πωλήσεις της.
Συνολικά πάντως η ζήτηση για καλαμπόκι από τις ΗΠΑ, τη Βραζιλία και την Αργεντινή έχει αυξηθεί τις τελευταίες εβδομάδες, με τις πολεμικές συρράξεις στην Ουκρανία να κλιμακώνονται. Ενδεικτικά, η Βραζιλία θα εξαγάγει 2 εκατ. τόνους καλαμποκιού τον Μάρτιο και τον Απρίλιο.
Από την άλλη, τουλάχιστον πέντε πλοία που μεταφέρουν σχεδόν 200.000 τόνους ζάχαρης της Βραζιλίας κατευθύνονται προς τη Ρωσία, σύμφωνα με δεδομένα του Reuters. H ζήτηση της Ρωσίας για ζάχαρη και άλλα βασικά είδη διατροφής είναι μεγάλη, καθώς οι κυρώσεις στη χώρα έχουν οδηγήσει σε άδεια ράφια στα σούπερ μάρκετ. Ο αριθμός των 200.000 τόνων ζάχαρης είναι ιδιαίτερα υψηλός, αν αναλογιστεί κανείς ότι η Ρωσία ετησίως εισάγει 100.000 τόνους. Παράλληλα, άλλα τρία πλοία έμφορτα με 100.000 τόνους ζάχαρης κατευθύνονται προς τη γειτονική Γεωργία, φορτία τα οποία εικάζεται από traders πως επίσης θα κατευθυνθούν προς τη Ρωσία.
Γίνεται λοιπόν αντιληπτό πως, όσο ο πόλεμος στην Ουκρανία διαρκεί, το θαλάσσιο εμπόριο ξηρών φορτίων και άρα η ρότα των bulk carriers θα διαφοροποιηθούν άρδην, με τους ναύλους να προσαρμόζονται ανάλογα με το πώς θα διαμορφωθούν τα τονομίλια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ