
O Κόλπος της Γουινέας «φιλοξενεί» μερικές από τις ταχέως αναπτυσσόμενες οικονομίες και άρα η συμβολή του στο θαλάσσιο εμπόριο και στη ναυτιλία αναμένεται να αναβαθμιστεί τα επόμενα έτη. Η Νιγηρία αποτελεί την πλέον πολυπληθή χώρα στην περιοχή, με 210 εκατ. κατοίκους, ενώ την ίδια ώρα είναι και η μεγαλύτερη οικονομία, με το ΑΕΠ της να εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 2,7% το 2022. Οι εκτιμήσεις του ΔΝΤ κάνουν λόγο για ισχυρή ανάπτυξη των Ακτής Ελεφαντοστού (6,5%), Γκάνας (6,2%), Τόγκο (5,9%) και Καμερούν (4,6%).
Σύμφωνα με ανάλυση της UNCTAD με στοιχεία της VesselsValue, oι εισαγωγές ξηρών φορτίων στη Δυτική Αφρική το 2021 αυξήθηκαν κατά 32%, ενώ η ετήσια αύξηση των εισαγωγών για τα έτη 2015-2020 άγγιζε το 2%. Η Ασία-Ειρηνικός αποτέλεσε τον μεγαλύτερο εξαγωγέα, καθώς οι ροές ξηρών φορτίων προς τη Δυτική Αφρική κυμάνθηκαν στους 13 εκατ. τόνους, σημειώνοντας αύξηση 21%. Σε ό,τι αφορά το είδος του εμπορεύματος, η Ινδία εξάγει κυρίως ρύζι και σιτηρά, ενώ η Ευρώπη αγροτικά εμπορεύματα για χρήση σε ζωοτροφές.
Αναφορικά με τα λιμάνια στον Κόλπο της Γουινέας που προσελκύουν τα περισσότερα φορτία, διαφαίνεται μια ισορροπία μεταξύ των χωρών. Όπως προκύπτει από το παρακάτω γράφημα, το 2021 η διακίνηση ξηρών φορτίων από το Abidjan στην Ακτή Ελεφαντοστού αυξήθηκε κατά 84%, στο Cotonou του Μπενίν κατά 79%, στο Lome του Τόγκο κατά 62%, ενώ στο Tema και στο Takoradi της Γκάνας οι αντίστοιχες αυξήσεις άγγιξαν το 55% και 52%.
Παρά την ισχυρή δυναμική της Δυτικής Αφρικής για τα bulkers, η εικόνα δεν είναι ίδια για τα containerships. H συνολική χωρητικότητα των containerships που προσέγγισαν τα λιμάνια της περιοχής κατέγραψε αύξηση 2% ετησίως για την εξαετία 2016-2021. Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι, κάθε μήνα, containerships με μεταφορική ικανότητα κάτω των 2 εκατ. TEUs προσεγγίζουν τα λιμάνια της Δυτικής Αφρικής, όταν για παράδειγμα στο Ρότερνταμ ο αντίστοιχος αριθμός συχνά ξεπερνά τα 3 εκατ. TEUs.
Φωτό: Nic Bothma/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ