
O Κόλπος της Γουινέας «φιλοξενεί» μερικές από τις ταχέως αναπτυσσόμενες οικονομίες και άρα η συμβολή του στο θαλάσσιο εμπόριο και στη ναυτιλία αναμένεται να αναβαθμιστεί τα επόμενα έτη. Η Νιγηρία αποτελεί την πλέον πολυπληθή χώρα στην περιοχή, με 210 εκατ. κατοίκους, ενώ την ίδια ώρα είναι και η μεγαλύτερη οικονομία, με το ΑΕΠ της να εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 2,7% το 2022. Οι εκτιμήσεις του ΔΝΤ κάνουν λόγο για ισχυρή ανάπτυξη των Ακτής Ελεφαντοστού (6,5%), Γκάνας (6,2%), Τόγκο (5,9%) και Καμερούν (4,6%).
Σύμφωνα με ανάλυση της UNCTAD με στοιχεία της VesselsValue, oι εισαγωγές ξηρών φορτίων στη Δυτική Αφρική το 2021 αυξήθηκαν κατά 32%, ενώ η ετήσια αύξηση των εισαγωγών για τα έτη 2015-2020 άγγιζε το 2%. Η Ασία-Ειρηνικός αποτέλεσε τον μεγαλύτερο εξαγωγέα, καθώς οι ροές ξηρών φορτίων προς τη Δυτική Αφρική κυμάνθηκαν στους 13 εκατ. τόνους, σημειώνοντας αύξηση 21%. Σε ό,τι αφορά το είδος του εμπορεύματος, η Ινδία εξάγει κυρίως ρύζι και σιτηρά, ενώ η Ευρώπη αγροτικά εμπορεύματα για χρήση σε ζωοτροφές.
Αναφορικά με τα λιμάνια στον Κόλπο της Γουινέας που προσελκύουν τα περισσότερα φορτία, διαφαίνεται μια ισορροπία μεταξύ των χωρών. Όπως προκύπτει από το παρακάτω γράφημα, το 2021 η διακίνηση ξηρών φορτίων από το Abidjan στην Ακτή Ελεφαντοστού αυξήθηκε κατά 84%, στο Cotonou του Μπενίν κατά 79%, στο Lome του Τόγκο κατά 62%, ενώ στο Tema και στο Takoradi της Γκάνας οι αντίστοιχες αυξήσεις άγγιξαν το 55% και 52%.
Παρά την ισχυρή δυναμική της Δυτικής Αφρικής για τα bulkers, η εικόνα δεν είναι ίδια για τα containerships. H συνολική χωρητικότητα των containerships που προσέγγισαν τα λιμάνια της περιοχής κατέγραψε αύξηση 2% ετησίως για την εξαετία 2016-2021. Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι, κάθε μήνα, containerships με μεταφορική ικανότητα κάτω των 2 εκατ. TEUs προσεγγίζουν τα λιμάνια της Δυτικής Αφρικής, όταν για παράδειγμα στο Ρότερνταμ ο αντίστοιχος αριθμός συχνά ξεπερνά τα 3 εκατ. TEUs.
Φωτό: Nic Bothma/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ