
O Κόλπος της Γουινέας «φιλοξενεί» μερικές από τις ταχέως αναπτυσσόμενες οικονομίες και άρα η συμβολή του στο θαλάσσιο εμπόριο και στη ναυτιλία αναμένεται να αναβαθμιστεί τα επόμενα έτη. Η Νιγηρία αποτελεί την πλέον πολυπληθή χώρα στην περιοχή, με 210 εκατ. κατοίκους, ενώ την ίδια ώρα είναι και η μεγαλύτερη οικονομία, με το ΑΕΠ της να εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 2,7% το 2022. Οι εκτιμήσεις του ΔΝΤ κάνουν λόγο για ισχυρή ανάπτυξη των Ακτής Ελεφαντοστού (6,5%), Γκάνας (6,2%), Τόγκο (5,9%) και Καμερούν (4,6%).
Σύμφωνα με ανάλυση της UNCTAD με στοιχεία της VesselsValue, oι εισαγωγές ξηρών φορτίων στη Δυτική Αφρική το 2021 αυξήθηκαν κατά 32%, ενώ η ετήσια αύξηση των εισαγωγών για τα έτη 2015-2020 άγγιζε το 2%. Η Ασία-Ειρηνικός αποτέλεσε τον μεγαλύτερο εξαγωγέα, καθώς οι ροές ξηρών φορτίων προς τη Δυτική Αφρική κυμάνθηκαν στους 13 εκατ. τόνους, σημειώνοντας αύξηση 21%. Σε ό,τι αφορά το είδος του εμπορεύματος, η Ινδία εξάγει κυρίως ρύζι και σιτηρά, ενώ η Ευρώπη αγροτικά εμπορεύματα για χρήση σε ζωοτροφές.
Αναφορικά με τα λιμάνια στον Κόλπο της Γουινέας που προσελκύουν τα περισσότερα φορτία, διαφαίνεται μια ισορροπία μεταξύ των χωρών. Όπως προκύπτει από το παρακάτω γράφημα, το 2021 η διακίνηση ξηρών φορτίων από το Abidjan στην Ακτή Ελεφαντοστού αυξήθηκε κατά 84%, στο Cotonou του Μπενίν κατά 79%, στο Lome του Τόγκο κατά 62%, ενώ στο Tema και στο Takoradi της Γκάνας οι αντίστοιχες αυξήσεις άγγιξαν το 55% και 52%.
Παρά την ισχυρή δυναμική της Δυτικής Αφρικής για τα bulkers, η εικόνα δεν είναι ίδια για τα containerships. H συνολική χωρητικότητα των containerships που προσέγγισαν τα λιμάνια της περιοχής κατέγραψε αύξηση 2% ετησίως για την εξαετία 2016-2021. Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι, κάθε μήνα, containerships με μεταφορική ικανότητα κάτω των 2 εκατ. TEUs προσεγγίζουν τα λιμάνια της Δυτικής Αφρικής, όταν για παράδειγμα στο Ρότερνταμ ο αντίστοιχος αριθμός συχνά ξεπερνά τα 3 εκατ. TEUs.
Φωτό: Nic Bothma/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Οι εταιρείες Airbus, Leonardo και Thales ανακοίνωσαν την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου ότι θα συνενώσουν τις δορυφορικές και διαστημικές δραστηριότητές τους, με στόχο να δημιουργήσουν…

Η σπορά των χειμερινών σιτηρών στην Ευρώπη προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς, με κινητήριο μοχλό το ξηρότερο κλίμα και τις λιγότερες βροχοπτώσεις συγκριτικά με τα…

Με ταχύτατους ρυθμούς και γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Royal Caribbean. Βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο όμιλος…

Υπό πίεση φαίνεται πως βρίσκονται οι πολιτείες της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ σε ό,τι αφορά τις προμήθειες καυσίμων, μετά την αναστάτωση που έχουν προκαλέσει…

Οι εισαγωγές σόγιας της Κίνας αντιπροσωπεύουν το 60% του παγκόσμιου εμπορίου, επισκιάζοντας όλες τις άλλες αγορές μαζί, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της ναυλομεσιτικής…

Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ