
Η περίφημη πολιτική της Κίνας ενάντια στην πανδημία «Covid Zero» έχει συμβάλει στους πονοκεφάλους με τους οποίους έχουν έρθει αντιμέτωπες οι εφοδιαστικές αλυσίδες το τελευταίο έτος. Πιο συγκεκριμένα, τα αυστηρά και καθολικά lockdowns επηρέασαν κατά καιρούς σε σημαντικό βαθμό τις παραγωγικές διαδικασίες, ενώ ταυτόχρονα οδήγησαν σε καθυστερήσεις στους λιμένες, συντελώντας στη λιμενική συμφόρηση.
Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατο δημοσίευμα του Bloomberg εξετάζει τις πιθανές επιδράσεις της νέας έξαρσης κρουσμάτων που καταγράφεται στην Κίνα για τις εφοδιαστικές αλυσίδες. Ειδικότερα, ήδη σημειώνονται καθυστερήσεις στους κινεζικούς λιμένες. Σε 72 ανέρχονταν τα πλοία εκτός λιμένα του Τσινγκτάο το πρωί της Δευτέρας 14 Μαρτίου, σχεδόν τα διπλάσια έναντι εκείνων στα τέλη Φεβρουαρίου.
Παράλληλα, αυξάνεται το backlog των πλοίων εκτός των λιμένων της Σαγκάης και του Νινγκμπό-Ζουσάν. Σύμφωνα με το Bloomberg, στα εν λόγω λιμάνια ανέμεναν 262 πλοία έναντι 243 μία εβδομάδα νωρίτερα. Θετικότερες εμφανίστηκαν οι εξελίξεις στα ύδατα κοντά στη Σεντζέν και στο Χονγκ Κονγκ, όπου ο αριθμός των πλοίων μειώθηκε στα 162 έναντι 208 στις 7 Μαρτίου.
Οι περιορισμοί που θέτει το Πεκίνο αναμένεται να επιβραδύνουν τη βιομηχανική παραγωγή και να θέσουν σε κίνδυνο τις εφοδιαστικές αλυσίδες της τεχνολογίας αλλά και των αυτοκινήτων. Όσο τα πλοία παραμένουν σε αναμονή, εντείνεται η έλλειψη προσφοράς στα διεθνή ύδατα, πιθανώς οδηγώντας σε περαιτέρω άνοδο στη ναυλαγορά των containerships, η οποία επιμένει σε εξαιρετικά επίπεδα.
Φωτό: Jerome Favre/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ