
Η περίφημη πολιτική της Κίνας ενάντια στην πανδημία «Covid Zero» έχει συμβάλει στους πονοκεφάλους με τους οποίους έχουν έρθει αντιμέτωπες οι εφοδιαστικές αλυσίδες το τελευταίο έτος. Πιο συγκεκριμένα, τα αυστηρά και καθολικά lockdowns επηρέασαν κατά καιρούς σε σημαντικό βαθμό τις παραγωγικές διαδικασίες, ενώ ταυτόχρονα οδήγησαν σε καθυστερήσεις στους λιμένες, συντελώντας στη λιμενική συμφόρηση.
Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατο δημοσίευμα του Bloomberg εξετάζει τις πιθανές επιδράσεις της νέας έξαρσης κρουσμάτων που καταγράφεται στην Κίνα για τις εφοδιαστικές αλυσίδες. Ειδικότερα, ήδη σημειώνονται καθυστερήσεις στους κινεζικούς λιμένες. Σε 72 ανέρχονταν τα πλοία εκτός λιμένα του Τσινγκτάο το πρωί της Δευτέρας 14 Μαρτίου, σχεδόν τα διπλάσια έναντι εκείνων στα τέλη Φεβρουαρίου.
Παράλληλα, αυξάνεται το backlog των πλοίων εκτός των λιμένων της Σαγκάης και του Νινγκμπό-Ζουσάν. Σύμφωνα με το Bloomberg, στα εν λόγω λιμάνια ανέμεναν 262 πλοία έναντι 243 μία εβδομάδα νωρίτερα. Θετικότερες εμφανίστηκαν οι εξελίξεις στα ύδατα κοντά στη Σεντζέν και στο Χονγκ Κονγκ, όπου ο αριθμός των πλοίων μειώθηκε στα 162 έναντι 208 στις 7 Μαρτίου.
Οι περιορισμοί που θέτει το Πεκίνο αναμένεται να επιβραδύνουν τη βιομηχανική παραγωγή και να θέσουν σε κίνδυνο τις εφοδιαστικές αλυσίδες της τεχνολογίας αλλά και των αυτοκινήτων. Όσο τα πλοία παραμένουν σε αναμονή, εντείνεται η έλλειψη προσφοράς στα διεθνή ύδατα, πιθανώς οδηγώντας σε περαιτέρω άνοδο στη ναυλαγορά των containerships, η οποία επιμένει σε εξαιρετικά επίπεδα.
Φωτό: Jerome Favre/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ