
Η περίφημη πολιτική της Κίνας ενάντια στην πανδημία «Covid Zero» έχει συμβάλει στους πονοκεφάλους με τους οποίους έχουν έρθει αντιμέτωπες οι εφοδιαστικές αλυσίδες το τελευταίο έτος. Πιο συγκεκριμένα, τα αυστηρά και καθολικά lockdowns επηρέασαν κατά καιρούς σε σημαντικό βαθμό τις παραγωγικές διαδικασίες, ενώ ταυτόχρονα οδήγησαν σε καθυστερήσεις στους λιμένες, συντελώντας στη λιμενική συμφόρηση.
Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατο δημοσίευμα του Bloomberg εξετάζει τις πιθανές επιδράσεις της νέας έξαρσης κρουσμάτων που καταγράφεται στην Κίνα για τις εφοδιαστικές αλυσίδες. Ειδικότερα, ήδη σημειώνονται καθυστερήσεις στους κινεζικούς λιμένες. Σε 72 ανέρχονταν τα πλοία εκτός λιμένα του Τσινγκτάο το πρωί της Δευτέρας 14 Μαρτίου, σχεδόν τα διπλάσια έναντι εκείνων στα τέλη Φεβρουαρίου.
Παράλληλα, αυξάνεται το backlog των πλοίων εκτός των λιμένων της Σαγκάης και του Νινγκμπό-Ζουσάν. Σύμφωνα με το Bloomberg, στα εν λόγω λιμάνια ανέμεναν 262 πλοία έναντι 243 μία εβδομάδα νωρίτερα. Θετικότερες εμφανίστηκαν οι εξελίξεις στα ύδατα κοντά στη Σεντζέν και στο Χονγκ Κονγκ, όπου ο αριθμός των πλοίων μειώθηκε στα 162 έναντι 208 στις 7 Μαρτίου.
Οι περιορισμοί που θέτει το Πεκίνο αναμένεται να επιβραδύνουν τη βιομηχανική παραγωγή και να θέσουν σε κίνδυνο τις εφοδιαστικές αλυσίδες της τεχνολογίας αλλά και των αυτοκινήτων. Όσο τα πλοία παραμένουν σε αναμονή, εντείνεται η έλλειψη προσφοράς στα διεθνή ύδατα, πιθανώς οδηγώντας σε περαιτέρω άνοδο στη ναυλαγορά των containerships, η οποία επιμένει σε εξαιρετικά επίπεδα.
Φωτό: Jerome Favre/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ