
O πόλεμος στην Ουκρανία, όπως ήταν αναμενόμενο, έφερε τα πάνω κάτω και στην παγκόσμια αγορά ενέργειας, με το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο να ανέρχονται σε πολύ υψηλά επίπεδα, παρά την «αποκλιμάκωση» των τιμών που παρατηρείται τις τελευταίες ημέρες.
Η αλλαγή αυτή δεδομένων έχει φέρει ξανά στο προσκήνιο τον άνθρακα, παρά το γεγονός ότι η τιμή του επίσης έχει πάρει την ανιούσα και την περασμένη εβδομάδα έφτασε να τελεί υπό διαπραγμάτευση στα $425/τόνο. Στο πλαίσιο αυτό, η υψηλή ζήτηση για άνθρακα από την ευρωπαϊκή αγορά ωθεί στα ύψη τους ναύλους των Capesizes, τα οποία είναι επιφορτισμένα με τη μεταφορά του κυρίως από την Αυστραλία. Την εβδομάδα 7-11 Μαρτίου, οι spot ναύλοι των Capesizes κατέγραψαν εβδομαδιαία αύξηση 64% και τη Δευτέρα 14 Μαρτίου ο BDI έκλεισε ανοδικά για έβδομη διαδοχική φορά, καθώς οι όποιες απώλειες των μικρότερων μεγεθών αντισταθμίστηκαν από την άνοδο που καταγράφεται στα Capesizes. Την ίδια ώρα, ο BCI την Παρασκευή 11 Μαρτίου έκλεισε στις 2.676 μονάδες έναντι 1.635 μονάδων την Παρασκευή 4 Μαρτίου.
Παρόμοια ανοδική πορεία ακολουθούν και οι ναύλοι των Capesizes από Αυστραλία προς Κίνα, όπως προκύπτει και από το παρακάτω γράφημα, προερχόμενο από τη βάση δεδομένων της Signal Ocean:
Η κατάσταση στην Ουκρανία όμως δίνει φτερά και στη ναυλαγορά των Panamaxes, καθώς οι οικονομίες ψάχνουν εναλλακτικές πηγές τροφοδοσίας σιτηρών έναντι των Ρωσίας και Ουκρανίας. Στο πλαίσιο αυτό, ο επιμέρους δείκτης για τα Panamaxes αυξήθηκε κατά 14,5% την περασμένη εβδομάδα (7-11/3). Ενδεικτικά, Ευρώπη και Ασία στρέφονται σε Καναδά και Αυστραλία για τις απαραίτητες προμήθειες, ενώ η Βραζιλία αποτελεί σταθερή επιλογή για τις αγορές σιτηρών.
Αναλυτές τονίζουν ότι, ενώ οι αγοραστές συνήθως κλείνουν τα φορτία τους έναν ή δύο μήνες νωρίτερα, πλέον ήδη επικοινωνούν με Αυστραλούς εξαγωγείς για παράδοση εμπορευμάτων τον Ιούνιο ή τον Ιούλιο, περίοδο κατά την οποία παραδοσιακά βασίζονται στις προμήθειες της Μαύρης Θάλασσας.
Με πληροφορίες και δεδομένα από τη Signal Ocean και την Xclusiv Shipbrokers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ