Bulkers: Ανάταση για τα μεγαλύτερα μεγέθη

Bulkers: Ανάταση για τα μεγαλύτερα μεγέθη

305
Bulkers: Ανάταση για τα μεγαλύτερα μεγέθη

O πόλεμος στην Ουκρανία, όπως ήταν αναμενόμενο, έφερε τα πάνω κάτω και στην παγκόσμια αγορά ενέργειας, με το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο να ανέρχονται σε πολύ υψηλά επίπεδα, παρά την «αποκλιμάκωση» των τιμών που παρατηρείται τις τελευταίες ημέρες.

Η αλλαγή αυτή δεδομένων έχει φέρει ξανά στο προσκήνιο τον άνθρακα, παρά το γεγονός ότι η τιμή του επίσης έχει πάρει την ανιούσα και την περασμένη εβδομάδα έφτασε να τελεί υπό διαπραγμάτευση στα $425/τόνο. Στο πλαίσιο αυτό, η υψηλή ζήτηση για άνθρακα από την ευρωπαϊκή αγορά ωθεί στα ύψη τους ναύλους των Capesizes, τα οποία είναι επιφορτισμένα με τη μεταφορά του κυρίως από την Αυστραλία. Την εβδομάδα 7-11 Μαρτίου, οι spot ναύλοι των Capesizes κατέγραψαν εβδομαδιαία αύξηση 64% και τη Δευτέρα 14 Μαρτίου ο BDI έκλεισε ανοδικά για έβδομη διαδοχική φορά, καθώς οι όποιες απώλειες των μικρότερων μεγεθών αντισταθμίστηκαν από την άνοδο που καταγράφεται στα Capesizes. Την ίδια ώρα, ο BCI την Παρασκευή 11 Μαρτίου έκλεισε στις 2.676 μονάδες έναντι 1.635 μονάδων την Παρασκευή 4 Μαρτίου.

Παρόμοια ανοδική πορεία ακολουθούν και οι ναύλοι των Capesizes από Αυστραλία προς Κίνα, όπως προκύπτει και από το παρακάτω γράφημα, προερχόμενο από τη βάση δεδομένων της Signal Ocean:

Εικόνα1
Γράφημα 1: Πορεία των ναύλων και της προσφοράς Capesizes (Δυτική Αυστραλία-Κίνα).

 

Η κατάσταση στην Ουκρανία όμως δίνει φτερά και στη ναυλαγορά των Panamaxes, καθώς οι οικονομίες ψάχνουν εναλλακτικές πηγές τροφοδοσίας σιτηρών έναντι των Ρωσίας και Ουκρανίας. Στο πλαίσιο αυτό, ο επιμέρους δείκτης για τα Panamaxes αυξήθηκε κατά 14,5% την περασμένη εβδομάδα (7-11/3). Ενδεικτικά, Ευρώπη και Ασία στρέφονται σε Καναδά και Αυστραλία για τις απαραίτητες προμήθειες, ενώ η Βραζιλία αποτελεί σταθερή επιλογή για τις αγορές σιτηρών.

Εικόνα2
Γράφημα 2: Η πορεία των ναύλων των Panamaxes σε βασικά routes (24/2-15/3).

 

Αναλυτές τονίζουν ότι, ενώ οι αγοραστές συνήθως κλείνουν τα φορτία τους έναν ή δύο μήνες νωρίτερα, πλέον ήδη επικοινωνούν με Αυστραλούς εξαγωγείς για παράδοση εμπορευμάτων τον Ιούνιο ή τον Ιούλιο, περίοδο κατά την οποία παραδοσιακά βασίζονται στις προμήθειες της Μαύρης Θάλασσας.

Με πληροφορίες και δεδομένα από τη Signal Ocean και την Xclusiv Shipbrokers.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.