
O πόλεμος στην Ουκρανία, όπως ήταν αναμενόμενο, έφερε τα πάνω κάτω και στην παγκόσμια αγορά ενέργειας, με το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο να ανέρχονται σε πολύ υψηλά επίπεδα, παρά την «αποκλιμάκωση» των τιμών που παρατηρείται τις τελευταίες ημέρες.
Η αλλαγή αυτή δεδομένων έχει φέρει ξανά στο προσκήνιο τον άνθρακα, παρά το γεγονός ότι η τιμή του επίσης έχει πάρει την ανιούσα και την περασμένη εβδομάδα έφτασε να τελεί υπό διαπραγμάτευση στα $425/τόνο. Στο πλαίσιο αυτό, η υψηλή ζήτηση για άνθρακα από την ευρωπαϊκή αγορά ωθεί στα ύψη τους ναύλους των Capesizes, τα οποία είναι επιφορτισμένα με τη μεταφορά του κυρίως από την Αυστραλία. Την εβδομάδα 7-11 Μαρτίου, οι spot ναύλοι των Capesizes κατέγραψαν εβδομαδιαία αύξηση 64% και τη Δευτέρα 14 Μαρτίου ο BDI έκλεισε ανοδικά για έβδομη διαδοχική φορά, καθώς οι όποιες απώλειες των μικρότερων μεγεθών αντισταθμίστηκαν από την άνοδο που καταγράφεται στα Capesizes. Την ίδια ώρα, ο BCI την Παρασκευή 11 Μαρτίου έκλεισε στις 2.676 μονάδες έναντι 1.635 μονάδων την Παρασκευή 4 Μαρτίου.
Παρόμοια ανοδική πορεία ακολουθούν και οι ναύλοι των Capesizes από Αυστραλία προς Κίνα, όπως προκύπτει και από το παρακάτω γράφημα, προερχόμενο από τη βάση δεδομένων της Signal Ocean:
Η κατάσταση στην Ουκρανία όμως δίνει φτερά και στη ναυλαγορά των Panamaxes, καθώς οι οικονομίες ψάχνουν εναλλακτικές πηγές τροφοδοσίας σιτηρών έναντι των Ρωσίας και Ουκρανίας. Στο πλαίσιο αυτό, ο επιμέρους δείκτης για τα Panamaxes αυξήθηκε κατά 14,5% την περασμένη εβδομάδα (7-11/3). Ενδεικτικά, Ευρώπη και Ασία στρέφονται σε Καναδά και Αυστραλία για τις απαραίτητες προμήθειες, ενώ η Βραζιλία αποτελεί σταθερή επιλογή για τις αγορές σιτηρών.
Αναλυτές τονίζουν ότι, ενώ οι αγοραστές συνήθως κλείνουν τα φορτία τους έναν ή δύο μήνες νωρίτερα, πλέον ήδη επικοινωνούν με Αυστραλούς εξαγωγείς για παράδοση εμπορευμάτων τον Ιούνιο ή τον Ιούλιο, περίοδο κατά την οποία παραδοσιακά βασίζονται στις προμήθειες της Μαύρης Θάλασσας.
Με πληροφορίες και δεδομένα από τη Signal Ocean και την Xclusiv Shipbrokers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ