
O πόλεμος στην Ουκρανία, όπως ήταν αναμενόμενο, έφερε τα πάνω κάτω και στην παγκόσμια αγορά ενέργειας, με το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο να ανέρχονται σε πολύ υψηλά επίπεδα, παρά την «αποκλιμάκωση» των τιμών που παρατηρείται τις τελευταίες ημέρες.
Η αλλαγή αυτή δεδομένων έχει φέρει ξανά στο προσκήνιο τον άνθρακα, παρά το γεγονός ότι η τιμή του επίσης έχει πάρει την ανιούσα και την περασμένη εβδομάδα έφτασε να τελεί υπό διαπραγμάτευση στα $425/τόνο. Στο πλαίσιο αυτό, η υψηλή ζήτηση για άνθρακα από την ευρωπαϊκή αγορά ωθεί στα ύψη τους ναύλους των Capesizes, τα οποία είναι επιφορτισμένα με τη μεταφορά του κυρίως από την Αυστραλία. Την εβδομάδα 7-11 Μαρτίου, οι spot ναύλοι των Capesizes κατέγραψαν εβδομαδιαία αύξηση 64% και τη Δευτέρα 14 Μαρτίου ο BDI έκλεισε ανοδικά για έβδομη διαδοχική φορά, καθώς οι όποιες απώλειες των μικρότερων μεγεθών αντισταθμίστηκαν από την άνοδο που καταγράφεται στα Capesizes. Την ίδια ώρα, ο BCI την Παρασκευή 11 Μαρτίου έκλεισε στις 2.676 μονάδες έναντι 1.635 μονάδων την Παρασκευή 4 Μαρτίου.
Παρόμοια ανοδική πορεία ακολουθούν και οι ναύλοι των Capesizes από Αυστραλία προς Κίνα, όπως προκύπτει και από το παρακάτω γράφημα, προερχόμενο από τη βάση δεδομένων της Signal Ocean:

Η κατάσταση στην Ουκρανία όμως δίνει φτερά και στη ναυλαγορά των Panamaxes, καθώς οι οικονομίες ψάχνουν εναλλακτικές πηγές τροφοδοσίας σιτηρών έναντι των Ρωσίας και Ουκρανίας. Στο πλαίσιο αυτό, ο επιμέρους δείκτης για τα Panamaxes αυξήθηκε κατά 14,5% την περασμένη εβδομάδα (7-11/3). Ενδεικτικά, Ευρώπη και Ασία στρέφονται σε Καναδά και Αυστραλία για τις απαραίτητες προμήθειες, ενώ η Βραζιλία αποτελεί σταθερή επιλογή για τις αγορές σιτηρών.

Αναλυτές τονίζουν ότι, ενώ οι αγοραστές συνήθως κλείνουν τα φορτία τους έναν ή δύο μήνες νωρίτερα, πλέον ήδη επικοινωνούν με Αυστραλούς εξαγωγείς για παράδοση εμπορευμάτων τον Ιούνιο ή τον Ιούλιο, περίοδο κατά την οποία παραδοσιακά βασίζονται στις προμήθειες της Μαύρης Θάλασσας.
Με πληροφορίες και δεδομένα από τη Signal Ocean και την Xclusiv Shipbrokers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ