
Οι προοπτικές της αγοράς των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου παρουσιάζονται, μεταξύ άλλων, στον οικονομικό απολογισμό της Pacific Basin για το 2021.
Αναλυτικότερα, ο πρόεδρος της εταιρείας, David Turnbull, αναμένει ότι η πολύ καλή ναυλαγορά του 2021 θα συνεχιστεί και το 2022, καθώς ο στόλος θα ενισχυθεί μεν αλλά με βραδύ ρυθμό, ενώ η ζήτηση για ξηρά φορτία θα παραμείνει σταθερή. Πιο συγκεκριμένα, εκτιμάται ότι η ζήτηση σε όρους τονομιλίων θα αυξηθεί φέτος κατά 2,5%, ενώ η προσφορά κατά 2,1%. Βέβαια, τις πρώτες εβδομάδες του 2022 έως το Νέο Κινεζικό Έτος σημειώθηκε μια κάποια διόρθωση στα dry, απόρροια της συνήθους εποχικότητας. Ωστόσο, και σε αυτή την περίπτωση οι ναύλοι βρέθηκαν σε αρκετά υψηλότερα επίπεδα συγκριτικά με τα προηγούμενα έτη, τονίζεται στο report.
H ζήτηση κυρίως για δευτερεύοντα ξηρά φορτία και σιτηρά θα παραμείνει σε υψηλά επίπεδα φέτος, οδηγούμενη από τα οικονομικά πακέτα στήριξης και την εκτιμώμενη οικονομική ανάκαμψη πολλών χωρών. Παρ’ όλα αυτά, «η υψηλή μεταβλητότητα θα συνεχίσει να οδηγείται από εποχικές εξελίξεις και τον βραχυπρόθεσμο αντίκτυπο σε προσφορά και ζήτηση λόγω των μέτρων που ενδέχεται να λάβουν οι κυβερνήσεις για την πανδημία», αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Συμπερασματικά, ούριο άνεμο για τη ναυλαγορά θα αποτελέσουν οι εξής παράμετροι: η οικονομική ανάπτυξη χωρών με υψηλή ζήτηση ξηρών φορτίων, οι χαμηλότερες ταχύτητες των πλοίων λόγω των περιβαλλοντικών κανονισμών, οι περιορισμένες παραγγελίες και παραδόσεις και η αύξηση των διαλύσεων παλαιότερων πλοίων.
Από την άλλη, η εξέλιξη της πανδημίας και τα όποια μέτρα λάβουν οι κυβερνήσεις αλλά και τα μέτρα εμπορικού προστατευτισμού σε μια περίοδο έκρυθμων γεωπολιτικών μεταβολών ενδέχεται να επηρεάσουν αρνητικά την αγορά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ