
Ο IMO, κατά την Έκτακτη Σύνοδο του Συμβουλίου του, συμφώνησε με την πρόταση που υποβλήθηκε με πρωτοβουλία της Ελλάδας και άλλων Κρατών Μελών, καθώς και της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας, για την επείγουσα δημιουργία ενός θαλάσσιου διαδρόμου που θα επιτρέψει την ασφαλή απομάκρυνση ναυτικών και πλοίων από τις περιοχές υψηλού κινδύνου στη Μαύρη Θάλασσα και την Αζοφική Θάλασσα. Η σημαντική αυτή απόφαση, θέτει τη βάση, ώστε να γίνουν οι σχετικές ενέργειες προκειμένου να μη διακυβεύεται η ασφάλεια των πλοίων και όλων των υπηρετούντων σε αυτά.
Η Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) παρακολουθεί από την πρώτη στιγμή την εξελισσόμενη κρίση στην Ουκρανία και τις πολυσχιδείς επιπτώσεις της. Η κατάσταση έχει σοβαρό και πολυεπίπεδο αντίκτυπο και στη λειτουργία της διεθνούς ναυτιλίας, επιφέροντας οξύτατα προβλήματα για τους ανθρώπους της ναυτιλίας και τις παγκόσμιες εμπορικές ροές. Η ασφάλεια των ναυτικών και των πλοίων αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα για την ΕΕΕ.
Η Πρόεδρος της ΕΕΕ, κα. Μελίνα Τραυλού, δήλωσε σχετικά: «Εκφράζουμε καταρχάς την αλληλεγγύη μας στους ανθρώπους που δοκιμάζονται, είμαστε δίπλα τους. Η ναυτιλία αποτελεί καθοριστικό παράγοντα του διεθνούς εμπορίου, για την εξασφάλιση παροχής βασικών αγαθών, όπως αγροτικών προϊόντων, πρώτων υλών και ενέργειας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και σε όλο τον κόσμο. Ως παγκόσμια ναυτιλιακή δύναμη, είμαστε έτοιμοι να συνδράμουμε τα μέγιστα, τόσο σε εθνικό, όσο και σε διεθνές επίπεδο για τη διασφάλιση της προστασίας των πλοίων και όλων των εργαζομένων σε αυτά. Η δημιουργία ασφαλών θαλάσσιων διαύλων για την απομάκρυνση των πλοίων από την περιοχή είναι ένα από τα πρώτα επιβεβλημένα μέτρα που πρέπει να παρθούν. Σ’ αυτό το πλαίσιο είμαστε πλήρως συντεταγμένοι με την απόφαση της Έκτακτης Συνόδου του Συμβουλίου του IMO και στηρίζουμε πλήρως την άμεση εφαρμογή της».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ