
Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία οδήγησε διεθνείς δυνάμεις ‒με ΗΠΑ, ΕΕ και Ηνωμένο Βασίλειο να διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο‒ να επιβάλουν πληθώρα κυρώσεων ενάντια στη Ρωσία, στοχεύοντας τόσο φυσικά όσο και νομικά πρόσωπα. Μία από τις εταιρείες που βρέθηκε στον «δρόμο» των εξαπολυθέντων βελών είναι η ρωσική Sovcomflot, η οποία είναι κρατική και διαθέτει εκτενή στόλο δεξαμενόπλοιων.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Bloomberg, παρότι ο στόλος της Sovcomflot δεν υπόκειται άμεσα σε μέτρα που εμποδίζουν τη συμμετοχή του στο διεθνές εμπόριο, υπάρχουν ήδη χώρες, μεταξύ άλλων το Ηνωμένο Βασίλειο και ο Καναδάς, οι οποίες έχουν απαγορεύσει την άφιξη πλοίων της στους λιμένες τους. Την ίδια ώρα, οι εταιρείες πετρελαίου διστάζουν να αγοράσουν ρωσικό πετρέλαιο, λόγω της αβεβαιότητας αλλά και της κοινωνικής κατακραυγής που μια τέτοια πράξη θα συνόδευε.
Στο ίδιο πλαίσιο, εννέα Aframaxes της Sovcomflot βρίσκονται σε αδράνεια για περισσότερο από μία εβδομάδα αφότου παρέδωσαν φορτία. Σημειώνεται ότι τα πλοία αυτά αποτελούν περίπου το 25% των Aframaxes της εταιρείας που συνήθως δραστηριοποιούνται στις ακτές της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής. Ο παροπλισμός τους συνιστά απόρροια του γεγονότος ότι αδυνατούν να «κλείσουν» το επόμενο ταξίδι τους. Ακόμη, ο αριθμός τους ίσως μεγαλώσει περαιτέρω, καθώς άλλα τέσσερα tankers της Sovcomflot παραμένουν παροπλισμένα για λιγότερο από μία εβδομάδα αφότου παρέδωσαν τα φορτία τους στην Ευρώπη.
Συνεπώς, η αναζήτηση νέων περιοχών δραστηριοποίησης για τον στόλο της Sovcomflot ίσως αποτελεί μονόδρομο. Στο πλαίσιο αυτό, ο Ειρηνικός Ωκεανός φαντάζει ιδιαίτερα θελκτική επιλογή, καθώς τα πλοία της εταιρείας δεν δείχνουν να αντιμετωπίζουν αντίστοιχα προβλήματα εκεί. Σε περίπτωση που τα Aframaxes της εταιρείας χαράξουν πορεία προς τον Ειρηνικό, αβέβαιο παραμένει το πώς θα επηρεαστεί η ναυλαγορά από την αύξηση της προσφοράς. Άλλωστε, παρότι το μέγεθος των Aframaxes επιτρέπει να προσεγγίζουν τη συντριπτική πλειονότητα των λιμένων παγκοσμίως και δύνανται να μεταφέρουν τόσο αργό πετρέλαιο όσο και διυλισμένα προϊόντα, συνήθως αξιοποιούνται σε ταξίδια μικρότερων αποστάσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Η Σαουδική Αραβία εμφανίζεται αποφασισμένη να ανακτήσει μερίδιο στην αγορά πετρελαίου της Κίνας, τον μεγαλύτερο εισαγωγέα αργού παγκοσμίως. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ