
H ρωσική εισβολή στην Ουκρανία ανέδειξε την ενεργειακή εξάρτηση της ΕΕ από τη Μόσχα. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της Eurostat, η ενέργεια αντιπροσώπευε το 62% των εισαγωγών της ΕΕ από τη Ρωσία το 2021.
Είναι χαρακτηριστικό ότι πρόσφατα ο Γερμανός καγκελάριος Olaf Scholz ανακοίνωσε ότι η Γερμανία θα κατασκευάσει δύο τερματικούς LNG, προκειμένου να μειώσει την εξάρτησή της από τις προμήθειες ορυκτών καυσίμων της Ρωσίας. Στο ίδιο μήκος κύματος, η Ιταλία σκοπεύει να αναπτύξει δύο τερματικούς εισαγωγών LNG στην προσπάθειά της να περιορίσει τις εισαγωγές φυσικού αερίου μέσω αγωγών από τη Ρωσία τους επόμενους 24-30 μήνες, όπως ανέφερε ο Ιταλός υπουργός Κλίματος Roberto Cingolani στο RAI.
Δεδομένου ότι η ΕΕ ανακοίνωσε πρόσφατα κυρώσεις στο ρωσικό φυσικό αέριο, οι πρόεδροι του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Σαρλ Μισέλ και της Κομισιόν Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν έχουν ξεκινήσει ήδη διεργασίες δημιουργίας διεθνών συνεργειών για την κάλυψη των αναγκών σε υγροποιημένο φυσικό αέριο. Το Κατάρ αποτελεί μια ρεαλιστική επιλογή, καθώς διαθέτει σημαντική παραγωγική δυναμικότητα, αλλά και οι ΗΠΑ με την Αλγερία φαντάζουν πιθανοί προμηθευτές.
Στη νέα αυτή τάξη πραγμάτων που έχει δημιουργηθεί, είναι επόμενο το θαλάσσιο εμπόριο να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο και οι παραγγελίες για πλοία μεταφοράς LNG να αυξηθούν άμεσα. Το 2021 αποτέλεσε ρεκόρ για τις παραγγελίες LNG carriers, καθώς αυτές άγγιξαν τις ενενήντα. Την ίδια ώρα, αναμένεται άνοδος και για την ανάπτυξη υπεράκτιων πεδίων φυσικού αερίου και πετρελαίου στην Ευρώπη και ως εκ τούτου αυξημένη δραστηριότητα στην κατασκευή FSPO, FLNG και πλοίων-γεωτρύπανων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ