
H ρωσική εισβολή στην Ουκρανία ανέδειξε την ενεργειακή εξάρτηση της ΕΕ από τη Μόσχα. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της Eurostat, η ενέργεια αντιπροσώπευε το 62% των εισαγωγών της ΕΕ από τη Ρωσία το 2021.
Είναι χαρακτηριστικό ότι πρόσφατα ο Γερμανός καγκελάριος Olaf Scholz ανακοίνωσε ότι η Γερμανία θα κατασκευάσει δύο τερματικούς LNG, προκειμένου να μειώσει την εξάρτησή της από τις προμήθειες ορυκτών καυσίμων της Ρωσίας. Στο ίδιο μήκος κύματος, η Ιταλία σκοπεύει να αναπτύξει δύο τερματικούς εισαγωγών LNG στην προσπάθειά της να περιορίσει τις εισαγωγές φυσικού αερίου μέσω αγωγών από τη Ρωσία τους επόμενους 24-30 μήνες, όπως ανέφερε ο Ιταλός υπουργός Κλίματος Roberto Cingolani στο RAI.
Δεδομένου ότι η ΕΕ ανακοίνωσε πρόσφατα κυρώσεις στο ρωσικό φυσικό αέριο, οι πρόεδροι του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Σαρλ Μισέλ και της Κομισιόν Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν έχουν ξεκινήσει ήδη διεργασίες δημιουργίας διεθνών συνεργειών για την κάλυψη των αναγκών σε υγροποιημένο φυσικό αέριο. Το Κατάρ αποτελεί μια ρεαλιστική επιλογή, καθώς διαθέτει σημαντική παραγωγική δυναμικότητα, αλλά και οι ΗΠΑ με την Αλγερία φαντάζουν πιθανοί προμηθευτές.
Στη νέα αυτή τάξη πραγμάτων που έχει δημιουργηθεί, είναι επόμενο το θαλάσσιο εμπόριο να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο και οι παραγγελίες για πλοία μεταφοράς LNG να αυξηθούν άμεσα. Το 2021 αποτέλεσε ρεκόρ για τις παραγγελίες LNG carriers, καθώς αυτές άγγιξαν τις ενενήντα. Την ίδια ώρα, αναμένεται άνοδος και για την ανάπτυξη υπεράκτιων πεδίων φυσικού αερίου και πετρελαίου στην Ευρώπη και ως εκ τούτου αυξημένη δραστηριότητα στην κατασκευή FSPO, FLNG και πλοίων-γεωτρύπανων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ