
Με ρυθμό 8,3% «έτρεξε» η ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας πέρυσι, με το ΑΕΠ να αυξάνεται στα 181 δισ. ευρώ από 167,1 δισ. ευρώ το 2020. Παράλληλα, σύμφωνα με τους τριμηνιαίους εθνικούς λογαριασμούς της ΕΛΣΤΑΤ, το ΑΕΠ αυξήθηκε το δ’ τρίμηνο πέρυσι κατά 7,7% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020, ενώ παρουσίασε αύξηση 0,4% σε σύγκριση με το γ’ τρίμηνο του 2021.
Σε ετήσια σύγκριση (δ’ τρίμηνο 2021 προς δ’ τρίμηνο 2020), η άνοδος του ΑΕΠ οφείλεται στις εξής μεταβολές των κυριότερων μακροοικονομικών μεγεθών:
-Η συνολική τελική καταναλωτική δαπάνη παρουσίασε αύξηση 8,8% (η κατανάλωση των νοικοκυριών αυξήθηκε 9,7%, ενώ αυτή της Γενικής Κυβέρνησης μειώθηκε 0,8%).
-Οι ιδιωτικές επενδύσεις (ακαθάριστες επενδύσεις παγίου κεφαλαίου) αυξήθηκαν 24,1%.
-Οι εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών παρουσίασαν αύξηση 24,1% (οι εξαγωγές αγαθών αυξήθηκαν 4,1%, ενώ οι εξαγωγές υπηρεσιών αυξήθηκαν 63,2%).
-Οι εισαγωγές αγαθών και υπηρεσιών παρουσίασαν αύξηση 33,2% (οι εισαγωγές αγαθών αυξήθηκαν 29,8% και οι εισαγωγές υπηρεσιών αυξήθηκαν 43,4%).
Ενώ, το δ’ τρίμηνο 2021 προς το γ’ τρίμηνο 2021 υπήρξαν οι εξής μεταβολές:
-Η συνολική τελική καταναλωτική δαπάνη αυξήθηκε 1,9% (η κατανάλωση των νοικοκυριών αυξήθηκε 2% και εκείνη της Γενικής Κυβέρνησης μειώθηκε 2,3%).
-Οι ιδιωτικές επενδύσεις (ακαθάριστες επενδύσεις παγίου κεφαλαίου) αυξήθηκαν 1,8%.
-Οι εξαγωγές αγαθών και υπηρεσιών παρουσίασαν αύξηση 7,3% (οι εξαγωγές αγαθών μειώθηκαν 0,3%, ενώ οι εξαγωγές υπηρεσιών αυξήθηκαν 9,5%).
-Οι εισαγωγές αγαθών και υπηρεσιών παρουσίασαν αύξηση 5,8% (οι εισαγωγές αγαθών αυξήθηκαν 10,4%, ενώ οι εισαγωγές υπηρεσιών μειώθηκαν 6%).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ