
Ακολουθώντας το παράδειγμα πολλών ευρωπαϊκών εταιρειών από διάφορους κλάδους, η εταιρεία logistics Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) ανακοίνωσε ότι οι τερματικοί της σε ευρωπαϊκούς λιμένες δεν θα διαχειρίζονται πλέον εμπορευματοκιβώτια με προορισμό ή αφετηρία τη Ρωσία. Το ίδιο θα ισχύει και για εμπορεύματα που μεταφέρονται σιδηροδρομικώς ή οδικώς.
Την ίδια ώρα, σε πρόσφατη ανακοίνωσή του, η Αρχή του λιμένα του Ρότερνταμ δεσμεύεται να επιβάλει τις κυρώσεις που θα αποφασίσουν οι ολλανδικές και οι ευρωπαϊκές αρμόδιες αρχές. Σημειώνεται ότι, από τα συνολικά εμπορεύματα (σε τόνους) τα οποία εξάγονται από τον λιμένα του Ρότερνταμ, περίπου το 13% αναχωρεί με προορισμό τη Ρωσία. Επιπλέον, σημαντικές ποσότητες των ρωσικών ενεργειακών αγαθών εισάγονται από τον λιμένα του Ρότερνταμ. Συνεπώς, εφόσον αποκλειστούν τα ρωσικά πλοία ή εμπορεύματα από τον λιμένα, ο αντίκτυπος στο θαλάσσιο εμπόριο θα είναι σημαντικός και άμεσος.
Υπενθυμίζεται ότι το Ηνωμένο Βασίλειο έχει ήδη προβεί σε απαγόρευση προσέγγισης ρωσικών πλοίων στους λιμένες του, ενώ κολοσσοί των τακτικών γραμμών έχουν αναστείλει τις υπηρεσίες τους από και προς τη Ρωσία. Σε συνδυασμό με τους σκοπέλους που αντιμετωπίζουν οι εμπορικές αερομεταφορές, στον απόηχο της απαγόρευσης ρωσικών αεροσκαφών στους εναέριους χώρους ΕΕ, ΗΠΑ και Καναδά, καθώς και των αντίστοιχων αποφάσεων από πλευράς Μόσχας, το παγκόσμιο εμπόριο αναμένεται να έρθει αντιμέτωπο με σημαντικές αλλαγές εφεξής.
Φωτό: Μeisterbuehler/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Τα «φτερά» για την Ινδία ανοίγει η Aegean επεκτείνοντας το δίκτυό της πέρα από την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Από τον Μάρτιο του…
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ