
Το μεγαλύτερο αεροπλάνο στον κόσμο, το ουκρανικό φορτηγό Antonov-225, καταστράφηκε από ρωσικά πλήγματα σε αεροδρόμιο κοντά στο Κίεβο στη διάρκεια σκληρών μαχών, ανακοίνωσε ο κρατικός όμιλος Ukroboronprom.
«Οι ρώσοι εισβολείς κατέστρεψαν το κόσμημα της ουκρανικής αεροπορίας, το An-225» στο αεροδρόμιο Αντόνοφ στο Γκοστομέλ, όπου το αεροσκάφος «βρισκόταν για επισκευές», ανέφερε ο όμιλος σε ανακοίνωση που εξέδωσε.
Αυτό το μοναδικό στον κόσμο αεροσκάφος, που είχε μήκος 84 μέτρα και μπορούσε να μεταφέρει φορτίο περίπου 250 τόνων με ταχύτητα που έφτανε τα 850 χλμ/ώρα, είχε βαπτιστεί «Mriya», «Όνειρο» στα ουκρανικά.
«Η Ρωσία κατέστρεψε το ‘Mriya’ μας. Όμως δεν θα καταφέρει ποτέ να καταστρέψει το όνειρό μας για ένα ισχυρό, ελεύθερο και δημοκρατικό ευρωπαϊκό κράτος. Θα νικήσουμε», έγραψε στο Twitter ο ουκρανός υπουργός Εξωτερικών Ντμίτρο Κουλέμπα.
Η ανακοίνωση αυτή έγινε ενώ το αεροδρόμιο του Γκοστομέλ είναι το θέατρο βίαιων συγκρούσεων από την Πέμπτη που άρχισε η εισβολή στην Ουκρανία από το ρωσικό στρατό, ο οποίος επιχειρεί να καταλάβει αυτή τη στρατηγικής σημασίας υποδομή.
Ο Ukroboronprom εκτιμά πως η αποκατάσταση του «Mriya» θα κόστιζε πάνω από 3 δισεκ. δολάρια και θα απαιτούσε περισσότερο από πέντε χρόνια.
«Αποστολή μας είναι να ενεργήσουμε ούτως ώστε οι δαπάνες αυτές να καλυφθούν από τη Ρωσία, η οποία προκάλεσε εσκεμμένα ζημιές στην ουκρανική αεροπορία», υπογράμμισε ακόμη ο όμιλος.
Το An-225 είχε αρχικά κατασκευαστεί στο πλαίσιο των σοβιετικών αεροναυτικών προγραμμάτων, κυρίως για τη μεταφορά του διαστημικού λεωφορείου Μπουράν, και είχε πραγματοποιήσει την πρώτη πτήση του το 1988.
Έπειτα από χρόνια αδράνειας ελλείψει μέσων μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης, το μοναδικό υφιστάμενο μοντέλο του An-225 πραγματοποίησε το 2001 μια δοκιμαστική πτήση στο Γκοστομέλ, που βρίσκεται σε απόσταση περίπου 20 χιλιομέτρων από το Κίεβο.
Έκτοτε το εκμεταλλευόταν η ουκρανική αεροπορική εταιρεία Antonov Airlines για πτήσεις μεταφοράς φορτίου εφόσον της το ζητούσαν οι πελάτες της και το αεροπλάνο αυτό είχε μεγάλη ζήτηση ιδιαίτερα στην αρχή της πανδημίας της Covid-19.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ