
Το μεγαλύτερο αεροπλάνο στον κόσμο, το ουκρανικό φορτηγό Antonov-225, καταστράφηκε από ρωσικά πλήγματα σε αεροδρόμιο κοντά στο Κίεβο στη διάρκεια σκληρών μαχών, ανακοίνωσε ο κρατικός όμιλος Ukroboronprom.
«Οι ρώσοι εισβολείς κατέστρεψαν το κόσμημα της ουκρανικής αεροπορίας, το An-225» στο αεροδρόμιο Αντόνοφ στο Γκοστομέλ, όπου το αεροσκάφος «βρισκόταν για επισκευές», ανέφερε ο όμιλος σε ανακοίνωση που εξέδωσε.
Αυτό το μοναδικό στον κόσμο αεροσκάφος, που είχε μήκος 84 μέτρα και μπορούσε να μεταφέρει φορτίο περίπου 250 τόνων με ταχύτητα που έφτανε τα 850 χλμ/ώρα, είχε βαπτιστεί «Mriya», «Όνειρο» στα ουκρανικά.
«Η Ρωσία κατέστρεψε το ‘Mriya’ μας. Όμως δεν θα καταφέρει ποτέ να καταστρέψει το όνειρό μας για ένα ισχυρό, ελεύθερο και δημοκρατικό ευρωπαϊκό κράτος. Θα νικήσουμε», έγραψε στο Twitter ο ουκρανός υπουργός Εξωτερικών Ντμίτρο Κουλέμπα.
Η ανακοίνωση αυτή έγινε ενώ το αεροδρόμιο του Γκοστομέλ είναι το θέατρο βίαιων συγκρούσεων από την Πέμπτη που άρχισε η εισβολή στην Ουκρανία από το ρωσικό στρατό, ο οποίος επιχειρεί να καταλάβει αυτή τη στρατηγικής σημασίας υποδομή.
Ο Ukroboronprom εκτιμά πως η αποκατάσταση του «Mriya» θα κόστιζε πάνω από 3 δισεκ. δολάρια και θα απαιτούσε περισσότερο από πέντε χρόνια.
«Αποστολή μας είναι να ενεργήσουμε ούτως ώστε οι δαπάνες αυτές να καλυφθούν από τη Ρωσία, η οποία προκάλεσε εσκεμμένα ζημιές στην ουκρανική αεροπορία», υπογράμμισε ακόμη ο όμιλος.
Το An-225 είχε αρχικά κατασκευαστεί στο πλαίσιο των σοβιετικών αεροναυτικών προγραμμάτων, κυρίως για τη μεταφορά του διαστημικού λεωφορείου Μπουράν, και είχε πραγματοποιήσει την πρώτη πτήση του το 1988.
Έπειτα από χρόνια αδράνειας ελλείψει μέσων μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης, το μοναδικό υφιστάμενο μοντέλο του An-225 πραγματοποίησε το 2001 μια δοκιμαστική πτήση στο Γκοστομέλ, που βρίσκεται σε απόσταση περίπου 20 χιλιομέτρων από το Κίεβο.
Έκτοτε το εκμεταλλευόταν η ουκρανική αεροπορική εταιρεία Antonov Airlines για πτήσεις μεταφοράς φορτίου εφόσον της το ζητούσαν οι πελάτες της και το αεροπλάνο αυτό είχε μεγάλη ζήτηση ιδιαίτερα στην αρχή της πανδημίας της Covid-19.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ