
Το μεγαλύτερο αεροπλάνο στον κόσμο, το ουκρανικό φορτηγό Antonov-225, καταστράφηκε από ρωσικά πλήγματα σε αεροδρόμιο κοντά στο Κίεβο στη διάρκεια σκληρών μαχών, ανακοίνωσε ο κρατικός όμιλος Ukroboronprom.
«Οι ρώσοι εισβολείς κατέστρεψαν το κόσμημα της ουκρανικής αεροπορίας, το An-225» στο αεροδρόμιο Αντόνοφ στο Γκοστομέλ, όπου το αεροσκάφος «βρισκόταν για επισκευές», ανέφερε ο όμιλος σε ανακοίνωση που εξέδωσε.
Αυτό το μοναδικό στον κόσμο αεροσκάφος, που είχε μήκος 84 μέτρα και μπορούσε να μεταφέρει φορτίο περίπου 250 τόνων με ταχύτητα που έφτανε τα 850 χλμ/ώρα, είχε βαπτιστεί «Mriya», «Όνειρο» στα ουκρανικά.
«Η Ρωσία κατέστρεψε το ‘Mriya’ μας. Όμως δεν θα καταφέρει ποτέ να καταστρέψει το όνειρό μας για ένα ισχυρό, ελεύθερο και δημοκρατικό ευρωπαϊκό κράτος. Θα νικήσουμε», έγραψε στο Twitter ο ουκρανός υπουργός Εξωτερικών Ντμίτρο Κουλέμπα.
Η ανακοίνωση αυτή έγινε ενώ το αεροδρόμιο του Γκοστομέλ είναι το θέατρο βίαιων συγκρούσεων από την Πέμπτη που άρχισε η εισβολή στην Ουκρανία από το ρωσικό στρατό, ο οποίος επιχειρεί να καταλάβει αυτή τη στρατηγικής σημασίας υποδομή.
Ο Ukroboronprom εκτιμά πως η αποκατάσταση του «Mriya» θα κόστιζε πάνω από 3 δισεκ. δολάρια και θα απαιτούσε περισσότερο από πέντε χρόνια.
«Αποστολή μας είναι να ενεργήσουμε ούτως ώστε οι δαπάνες αυτές να καλυφθούν από τη Ρωσία, η οποία προκάλεσε εσκεμμένα ζημιές στην ουκρανική αεροπορία», υπογράμμισε ακόμη ο όμιλος.
Το An-225 είχε αρχικά κατασκευαστεί στο πλαίσιο των σοβιετικών αεροναυτικών προγραμμάτων, κυρίως για τη μεταφορά του διαστημικού λεωφορείου Μπουράν, και είχε πραγματοποιήσει την πρώτη πτήση του το 1988.
Έπειτα από χρόνια αδράνειας ελλείψει μέσων μετά την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης, το μοναδικό υφιστάμενο μοντέλο του An-225 πραγματοποίησε το 2001 μια δοκιμαστική πτήση στο Γκοστομέλ, που βρίσκεται σε απόσταση περίπου 20 χιλιομέτρων από το Κίεβο.
Έκτοτε το εκμεταλλευόταν η ουκρανική αεροπορική εταιρεία Antonov Airlines για πτήσεις μεταφοράς φορτίου εφόσον της το ζητούσαν οι πελάτες της και το αεροπλάνο αυτό είχε μεγάλη ζήτηση ιδιαίτερα στην αρχή της πανδημίας της Covid-19.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ