
Ο ρωσικός στρατός έλαβε σήμερα, Σάββατο 26 Φεβρουαρίου, τη διαταγή να διευρύνει την επίθεσή του προς όλες τις κατευθύνσεις παρά την αυξανόμενη διεθνή κατακραυγή, καθώς η ρωσική πλευρά ισχυρίζεται ότι το Κίεβο αρνήθηκε τις διαπραγματεύσεις.
«Σήμερα όλες οι μονάδες έλαβαν τη διαταγή να διευρύνουν την επίθεση προς όλες τις κατευθύνσεις, σύμφωνα με το σχέδιο επίθεσης», αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο εκπρόσωπος του υπουργείου Άμυνας Ιγκόρ Κονασένκοφ.
Ο ίδιος υποστήριξε πως οι φιλορώσοι αυτονομιστές στην ανατολική Ουκρανία, υποστηριζόμενοι από το ρωσικό στρατό, σημειώνουν «επιτυχίες». Ωστόσο, οι ισχυρισμοί αυτοί δεν μπορούν να επαληθευθούν άμεσα από ανεξάρτητη πηγή.
Κατά την τρίτη ημέρα της εισβολής στην Ουκρανία που διέταξε ο Βλαντίμιρ Πούτιν, μάχες διεξήχθησαν στην πρωτεύουσα Κίεβο και σε άλλες πόλεις της χώρας.
Οι ουκρανικές αρχές ανακοίνωσαν σήμερα, Σάββατο 26 Φεβρουαρίου, ότι τουλάχιστον 198 άμαχοι έχουν σκοτωθεί από την αρχή της ρωσικής εισβολής, ενώ πολλαπλασιάζονται οι βομβαρδισμοί του Κιέβου και άλλων πόλεων, όπως το Χάρκιβ. Ο Ρώσος Υπουργός Άμυνας Ιγκόρ Κονασένκοφ επανέλαβε ότι ο στρατός της Ρωσίας δεν πλήττει κατοικημένες περιοχές, αλλά δημοσιογράφοι του Γαλλικού Πρακτορείου είδαν κατοικίες να έχουν πληγεί από πυρά σε όλη τη χώρα. Κατηγορώντας τις ουκρανικές αρχές ότι «εμπλέκουν τον άμαχο πληθυσμό» καθώς «μοιράζουν με τρόπο ανεξέλεγκτο» όπλα, ο Ρώσος εκπρόσωπος δήλωσε επίσης ότι αυτό «θα οδηγήσει αναπόφευκτα σε ατυχήματα και σε απώλειες».
Παράλληλα, σύμφωνα με την ουκρανική συνοριοφυλακή, η Ρωσία έκλεισε το βορειοδυτικό τμήμα της Μαύρης Θάλασσας για τη ναυσιπλοΐα.
«Η παρουσία πλοίων σε αυτήν τη ζώνη θα αντιμετωπίζεται ως τρομοκρατική απειλή», αναφέρθηκε σε ανακοίνωση.
Την Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου, η Ουκρανία είπε ότι η Ρωσία έπληξε δύο εμπορικά πλοία κοντά στο λιμάνι της Οδησσού, στο νότιο τμήμα της χώρας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ