
Το ξέσπασμα πολέμου στην Ανατολική Ουκρανία προκαλεί ανησυχία αναφορικά με την επίδραση των δασμών που ενδέχεται να επιβληθούν στις αγορές ενέργειας.
Όπως έχουν υπογραμμίσει πληθώρα αναλυτών, η επιβολή δασμών στο ρωσικό πετρέλαιο και στο φυσικό αέριο δύναται να αποτελέσει δίκοπο μαχαίρι για τη Δύση, καθώς οι τιμές των ενεργειακών αγαθών βρίσκονται ήδη σε υψηλά επίπεδα και μια μείωση της προσφοράς μπορεί μονάχα να συνεισφέρει στις ανοδικές πιέσεις των τιμών.
Η Ρωσία αποτελεί έναν εκ των πρωταγωνιστών του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου πετρελαιοειδών. Το 2021, οι ρωσικές εξαγωγές κατέλαβαν το 5,2% του παγκόσμιου εμπορίου των tankers (πετρελαϊκά προϊόντα και πετρελαϊκά παράγωγα) και το 6% του διεθνούς εμπορίου των LNGCs.
Συνεπώς, παρότι η Δύση ίσως διστάσει να επιβάλει κυρώσεις που θα επηρεάσουν την προσφορά των ενεργειακών αγαθών, από την πλευρά της η Ρωσία αναμένεται να χάσει σημαντικό μέρος των εσόδων της εφόσον αποφασίσει να θέσει περιορισμούς στις εξαγωγές ενεργειακών αγαθών της.
Στο πλαίσιο αυτό, ένα ερώτημα που αναδύεται είναι τι θα συμβεί εφόσον περισσότερες ρωσικές εταιρείες δεχτούν κυρώσεις. Ποιο ποσοστό του παγκόσμιου στόλου «κινδυνεύει»;
Λαμβάνοντας υπόψη το ποσοστό του παγκόσμιου στόλου που είναι υπό τη διαχείριση ρωσικών εταιρειών, σε κίνδυνο βρίσκεται το 7,4% του στόλου των tankers και το 3,5% του στόλου των LNGCs. Συνεπώς, η «απομάκρυνση» tankers και LNGCs από την προσφορά του παγκόσμιου στόλου ενδέχεται να προσφέρει ανάκαμψη σε δύο ναυλαγορές που κινούνται νωχελικά τους τελευταίους μήνες.
Παρότι τα δεδομένα δείχνουν πως η επίδραση θα είναι πιο καθοριστική στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, εφόσον ληφθεί υπόψη ο αριθμός τονομιλίων καθίσταται εμφανές ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα θα είναι το φυσικό αέριο.
Τα LNGCs που βρίσκονται σε «κίνδυνο» αντιστοιχούν στο 7% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου LNG το 2021 σε cargo-miles, ενώ τα tankers αντιστοιχούν στο 2,1% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου πετρελαίου το 2021 σε cargo-miles.
Την ίδια ώρα, αξίζει να σημειωθεί πως τα πλοία που βρίσκονται υπό ρωσική διαχείριση κατέλαβαν ιδιαίτερα σημαντικά ποσοστά επί των συνολικών εξαγωγών ενεργειακών αγαθών της Ρωσίας σε όρους cargo-miles το 2021. Ενδεικτικά, από τις συνολικές εξαγωγές ρωσικού LNG το 2021, το 85,8% πραγματοποιήθηκε από πλοία που βρίσκονται σε «κίνδυνο».
Πηγή: VesselsValue
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…

Ο όμιλος Grimaldi, μέσω ανάρτησής του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ανακοίνωσε τη στρατηγική συνεργασία του (Cooperation Framework Agreement ‒ CFA) με την China Merchants…

Η νέα τεχνολογία ηλεκτροκαυσίμων (eFuels) κάνει ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική της ωρίμανση, καθώς η Liquid Wind και η Umeå Energi ολοκλήρωσαν όλες…

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι όλες οι εμπορικές συνομιλίες με τον Καναδά τερματίστηκαν μετά από αυτό «δόλια διαφήμιση» -όπως την αποκάλεσε-…

Υψηλές είναι οι βλέψεις της Airbus για τον διεθνή στόλο αεροσκαφών μεταφοράς εμπορευμάτων. Συγκεκριμένα, ο κατασκευαστής αεροσκαφών εκτιμά ότι, σε βάθος εικοσαετίας, ο στόλος…

Τα ναυπηγεία της Ασίας διαδραματίζουν αδιαμφισβήτητα πρωταγωνιστικό ρόλο στο ταμπλό της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, τα ναυπηγεία της Κίνας,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ