
Το ξέσπασμα πολέμου στην Ανατολική Ουκρανία προκαλεί ανησυχία αναφορικά με την επίδραση των δασμών που ενδέχεται να επιβληθούν στις αγορές ενέργειας.
Όπως έχουν υπογραμμίσει πληθώρα αναλυτών, η επιβολή δασμών στο ρωσικό πετρέλαιο και στο φυσικό αέριο δύναται να αποτελέσει δίκοπο μαχαίρι για τη Δύση, καθώς οι τιμές των ενεργειακών αγαθών βρίσκονται ήδη σε υψηλά επίπεδα και μια μείωση της προσφοράς μπορεί μονάχα να συνεισφέρει στις ανοδικές πιέσεις των τιμών.
Η Ρωσία αποτελεί έναν εκ των πρωταγωνιστών του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου πετρελαιοειδών. Το 2021, οι ρωσικές εξαγωγές κατέλαβαν το 5,2% του παγκόσμιου εμπορίου των tankers (πετρελαϊκά προϊόντα και πετρελαϊκά παράγωγα) και το 6% του διεθνούς εμπορίου των LNGCs.
Συνεπώς, παρότι η Δύση ίσως διστάσει να επιβάλει κυρώσεις που θα επηρεάσουν την προσφορά των ενεργειακών αγαθών, από την πλευρά της η Ρωσία αναμένεται να χάσει σημαντικό μέρος των εσόδων της εφόσον αποφασίσει να θέσει περιορισμούς στις εξαγωγές ενεργειακών αγαθών της.
Στο πλαίσιο αυτό, ένα ερώτημα που αναδύεται είναι τι θα συμβεί εφόσον περισσότερες ρωσικές εταιρείες δεχτούν κυρώσεις. Ποιο ποσοστό του παγκόσμιου στόλου «κινδυνεύει»;
Λαμβάνοντας υπόψη το ποσοστό του παγκόσμιου στόλου που είναι υπό τη διαχείριση ρωσικών εταιρειών, σε κίνδυνο βρίσκεται το 7,4% του στόλου των tankers και το 3,5% του στόλου των LNGCs. Συνεπώς, η «απομάκρυνση» tankers και LNGCs από την προσφορά του παγκόσμιου στόλου ενδέχεται να προσφέρει ανάκαμψη σε δύο ναυλαγορές που κινούνται νωχελικά τους τελευταίους μήνες.
Παρότι τα δεδομένα δείχνουν πως η επίδραση θα είναι πιο καθοριστική στην αγορά των δεξαμενόπλοιων, εφόσον ληφθεί υπόψη ο αριθμός τονομιλίων καθίσταται εμφανές ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα θα είναι το φυσικό αέριο.
Τα LNGCs που βρίσκονται σε «κίνδυνο» αντιστοιχούν στο 7% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου LNG το 2021 σε cargo-miles, ενώ τα tankers αντιστοιχούν στο 2,1% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου πετρελαίου το 2021 σε cargo-miles.
Την ίδια ώρα, αξίζει να σημειωθεί πως τα πλοία που βρίσκονται υπό ρωσική διαχείριση κατέλαβαν ιδιαίτερα σημαντικά ποσοστά επί των συνολικών εξαγωγών ενεργειακών αγαθών της Ρωσίας σε όρους cargo-miles το 2021. Ενδεικτικά, από τις συνολικές εξαγωγές ρωσικού LNG το 2021, το 85,8% πραγματοποιήθηκε από πλοία που βρίσκονται σε «κίνδυνο».
Πηγή: VesselsValue
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ