Brexit: «Spillover» φαινόμενα στη ναυλαγορά των containerships

Brexit: «Spillover» φαινόμενα στη ναυλαγορά των containerships

108
Brexit: «Spillover» φαινόμενα στη ναυλαγορά των containerships

Το «διαζύγιο» Ευρωπαϊκής Ένωσης και Ηνωμένου Βασιλείου έχει οδηγήσει σε αρκετά και, συχνά, σύνθετα προβλήματα, όπως μεταξύ άλλων η κρίση έλλειψης οδηγών, με την οποία ήρθε αντιμέτωπο το Ηνωμένο Βασίλειο μερικούς μήνες πριν. Εκτός αυτού, πρόσφατη έκθεση του οίκου αναλύσεων Xeneta καταδεικνύει ότι το Brexit οδήγησε σε σημαντική άνοδο του κόστους θαλάσσιας μεταφοράς προϊόντων προς τους λιμένες του Ηνωμένου Βασιλείου.

Ειδικότερα, το κόστος μεταφοράς ενός FEU από την Άπω Ανατολή στο Ηνωμένο Βασίλειο για χρονοναυλωμένα containerships με συμβόλαια μικρής διάρκειας ήταν κατά μέσο όρο ίσο με $15.350 στα μέσα Φεβρουαρίου. Αξίζει να σημειωθεί ότι το εν λόγω κόστος δεν έχει πέσει κάτω από $15.000/FEU από τα μέσα Σεπτεμβρίου του 2021.

Η σύγκριση με το κόστος μεταφοράς σε χώρες που ανήκουν στην ΕΕ καταδεικνύει την επίδραση του Brexit. Πιο συγκεκριμένα, η Xeneta υπογραμμίζει ότι το κόστος αποστολής ενός FEU στη Βόρεια Ευρώπη από την Άπω Ανατολή δεν έχει ξεπεράσει ποτέ το φράγμα των $15.000.

Παρ’ όλα αυτά, η διαφορά κόστους αποστολής μεταξύ των δύο προορισμών βρίσκεται σε χαμηλότερα επίπεδα έναντι του Μαρτίου του 2021, οπότε και είχε κορυφωθεί κατά μέσο όρο στα $1.995/FEU. Υπογραμμίζεται ότι το 2019 και το α’ εξάμηνο του 2020 η διαφορά ήταν αμελητέα, ίση με $70/FEU.

Παράλληλα, το spread μεταξύ των δύο προορισμών στη long-term αγορά αυξήθηκε σημαντικά. Πιο συγκεκριμένα, ο μέσος όρος των ναύλων σε συμβόλαια τους τελευταίους τρεις μήνες από την Άπω Ανατολή στη Βόρεια Ευρώπη διαμορφώθηκε στα $9.408/FEU, ενώ εκείνος στα συμβόλαια από την Άπω Ανατολή στο Ηνωμένο Βασίλειο στα $11.359/FEU.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.