
Το «διαζύγιο» Ευρωπαϊκής Ένωσης και Ηνωμένου Βασιλείου έχει οδηγήσει σε αρκετά και, συχνά, σύνθετα προβλήματα, όπως μεταξύ άλλων η κρίση έλλειψης οδηγών, με την οποία ήρθε αντιμέτωπο το Ηνωμένο Βασίλειο μερικούς μήνες πριν. Εκτός αυτού, πρόσφατη έκθεση του οίκου αναλύσεων Xeneta καταδεικνύει ότι το Brexit οδήγησε σε σημαντική άνοδο του κόστους θαλάσσιας μεταφοράς προϊόντων προς τους λιμένες του Ηνωμένου Βασιλείου.
Ειδικότερα, το κόστος μεταφοράς ενός FEU από την Άπω Ανατολή στο Ηνωμένο Βασίλειο για χρονοναυλωμένα containerships με συμβόλαια μικρής διάρκειας ήταν κατά μέσο όρο ίσο με $15.350 στα μέσα Φεβρουαρίου. Αξίζει να σημειωθεί ότι το εν λόγω κόστος δεν έχει πέσει κάτω από $15.000/FEU από τα μέσα Σεπτεμβρίου του 2021.
Η σύγκριση με το κόστος μεταφοράς σε χώρες που ανήκουν στην ΕΕ καταδεικνύει την επίδραση του Brexit. Πιο συγκεκριμένα, η Xeneta υπογραμμίζει ότι το κόστος αποστολής ενός FEU στη Βόρεια Ευρώπη από την Άπω Ανατολή δεν έχει ξεπεράσει ποτέ το φράγμα των $15.000.
Παρ’ όλα αυτά, η διαφορά κόστους αποστολής μεταξύ των δύο προορισμών βρίσκεται σε χαμηλότερα επίπεδα έναντι του Μαρτίου του 2021, οπότε και είχε κορυφωθεί κατά μέσο όρο στα $1.995/FEU. Υπογραμμίζεται ότι το 2019 και το α’ εξάμηνο του 2020 η διαφορά ήταν αμελητέα, ίση με $70/FEU.
Παράλληλα, το spread μεταξύ των δύο προορισμών στη long-term αγορά αυξήθηκε σημαντικά. Πιο συγκεκριμένα, ο μέσος όρος των ναύλων σε συμβόλαια τους τελευταίους τρεις μήνες από την Άπω Ανατολή στη Βόρεια Ευρώπη διαμορφώθηκε στα $9.408/FEU, ενώ εκείνος στα συμβόλαια από την Άπω Ανατολή στο Ηνωμένο Βασίλειο στα $11.359/FEU.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Εξηγήσεις αναφορικά με την απαγόρευση εισόδου Φιλιππινέζων ναυτικών σε λιμάνια των ΗΠΑ ζητά με ανακοίνωσή της η Πρεσβεία των Φιλιππίνων από την Ουάσιγκτον. «Η…

Η βραζιλιάνικη δημόσια πετρελαϊκή επιχείρηση Petrobras ανακοίνωσε τη Δευτέρα 20 Οκτωβρίου ότι έλαβε άδεια εξερευνητικής γεώτρησης για κοιτάσματα πετρελαίου σε θαλάσσια περιοχή ανοικτά του…

Οι μέχρι στιγμής θαλάσσιες μεταφορές στον Ειρηνικό Ωκεανό μέσω Supramaxes, έχουν μειωθεί σημαντικά, με τα μεγαλύτερα σε χωρητικότητα Ultramaxes και Panamaxes να έχουν πλέον…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Υπεγράφησαν σήμερα από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Σταύρο Παπασταύρου, τέσσερις Υπουργικές Αποφάσεις, οι οποίες αφορούν στην επιλογή αιτούντων του διεθνούς διαγωνισμού για…

Οι κρατικές πετρελαϊκές εταιρείες της Κίνας ανέστειλαν τις αγορές ρωσικού πετρελαίου που μεταφέρεται δια θαλάσσης μετά τις κυρώσεις που επέβαλαν οι Ηνωμένες Πολιτείες στις…

Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, παρουσιάζει τα οφέλη του εξαιρετικά δυναμικού τομέα της κρουαζιέρας για τις…

Πλοία του Πολεμικού Ναυτικού θα καταπλεύσουν στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να δοθεί η ευκαιρία επίσκεψης στο κοινό από αύριο, Παρασκευή…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ