
Το «διαζύγιο» Ευρωπαϊκής Ένωσης και Ηνωμένου Βασιλείου έχει οδηγήσει σε αρκετά και, συχνά, σύνθετα προβλήματα, όπως μεταξύ άλλων η κρίση έλλειψης οδηγών, με την οποία ήρθε αντιμέτωπο το Ηνωμένο Βασίλειο μερικούς μήνες πριν. Εκτός αυτού, πρόσφατη έκθεση του οίκου αναλύσεων Xeneta καταδεικνύει ότι το Brexit οδήγησε σε σημαντική άνοδο του κόστους θαλάσσιας μεταφοράς προϊόντων προς τους λιμένες του Ηνωμένου Βασιλείου.
Ειδικότερα, το κόστος μεταφοράς ενός FEU από την Άπω Ανατολή στο Ηνωμένο Βασίλειο για χρονοναυλωμένα containerships με συμβόλαια μικρής διάρκειας ήταν κατά μέσο όρο ίσο με $15.350 στα μέσα Φεβρουαρίου. Αξίζει να σημειωθεί ότι το εν λόγω κόστος δεν έχει πέσει κάτω από $15.000/FEU από τα μέσα Σεπτεμβρίου του 2021.
Η σύγκριση με το κόστος μεταφοράς σε χώρες που ανήκουν στην ΕΕ καταδεικνύει την επίδραση του Brexit. Πιο συγκεκριμένα, η Xeneta υπογραμμίζει ότι το κόστος αποστολής ενός FEU στη Βόρεια Ευρώπη από την Άπω Ανατολή δεν έχει ξεπεράσει ποτέ το φράγμα των $15.000.
Παρ’ όλα αυτά, η διαφορά κόστους αποστολής μεταξύ των δύο προορισμών βρίσκεται σε χαμηλότερα επίπεδα έναντι του Μαρτίου του 2021, οπότε και είχε κορυφωθεί κατά μέσο όρο στα $1.995/FEU. Υπογραμμίζεται ότι το 2019 και το α’ εξάμηνο του 2020 η διαφορά ήταν αμελητέα, ίση με $70/FEU.
Παράλληλα, το spread μεταξύ των δύο προορισμών στη long-term αγορά αυξήθηκε σημαντικά. Πιο συγκεκριμένα, ο μέσος όρος των ναύλων σε συμβόλαια τους τελευταίους τρεις μήνες από την Άπω Ανατολή στη Βόρεια Ευρώπη διαμορφώθηκε στα $9.408/FEU, ενώ εκείνος στα συμβόλαια από την Άπω Ανατολή στο Ηνωμένο Βασίλειο στα $11.359/FEU.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ