
Οι πρόσφατες γεωπολιτικές εξελίξεις προκαλούν διεθνώς ενδιαφέρον και ανησυχία, ειδικά λόγω της σημαντικότητας της Ουκρανίας και της Ρωσίας για το διεθνές εμπόριο. Οι αναταραχές στην Ανατολική Ευρώπη και τα ενδεχόμενα περαιτέρω κλιμάκωσής της πιθανά να αποτρέψουν τους πλοιοκτήτες από το να κατευθύνουν τους στόλους τους στη Μαύρη Θάλασσα, δημιουργώντας εμπόδια στις θαλάσσιες εξαγωγές ουκρανικών και ρωσικών προϊόντων. Όπως και αν διαμορφωθεί η κατάσταση μελλοντικά, επί του παρόντος η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων και δη των MR1 dirty tankers με αφετηρία τη Μαύρη Θάλασσα παραμένει αποδυναμωμένη.
Σύμφωνα με δεδομένα της Ocean Signal Platform, οι ναύλοι στο route των MR1 dirty tankers “BlackSea to ARA” έχουν διαμορφωθεί στα χαμηλότερα επίπεδά τους από τον Οκτώβριο του 2021, στο Worldscale (WS) 150 (TCE ίσο με $2.688). Η καθοδική πορεία της εκκίνησε τον Δεκέμβριο του 2021 αφότου κορυφώθηκε στο WS 235.
Παράλληλα, η προσφορά των MR1 tankers στη Μαύρη Θάλασσα και δη στους λιμένες της Ουκρανίας είναι χαμηλή. Ωστόσο, αυτό συνιστά σύνηθες φαινόμενο στη Μαύρη Θάλασσα, καθώς η προσφορά πλοίων από τον Δεκέμβριο του 2021 βρίσκεται σε παρεμφερή επίπεδα.
Υπενθυμίζεται ότι τα λιμάνια της Ουκρανίας αντιμετώπισαν πρόσφατα ισχυρές προκλήσεις λόγω της περιορισμένης πρόσβασης που είχαν πλοία σε αυτά. Το γεγονός αυτό αποτέλεσε απόρροια των περιορισμών που έθεσε η Ρωσία στην πλεύση εμπορικών πλοίων στη Μαύρη Θάλασσα, με επίκεντρο τα στρατιωτικά γυμνάσια που έλαβαν χώρα εκεί. Σύμφωνα με ξένα ειδησεογραφικά μέσα, προκειμένου η Ουκρανία να διασφαλίσει την ομαλή διεξαγωγή του εμπορίου, πραγματοποίησε έκτακτα υδρογραφικά έργα στις περιορισμένες περιοχές που η Ρωσία επέτρεπε πλεύση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ