
Η εταιρεία σχεδιασμού πλοίων FKAB Marine Design έλαβε από τον νηογνώμονα RINA έγκριση επί της αρχής (AΙP) για τον σχεδιασμό ενός MR δεξαμενόπλοιου κατανάλωσης καυσίμου LNG και υδρογόνου, το οποίο χρησιμοποιεί LNG και ατμό για την επί του πλοίου παραγωγή υδρογόνου και CO2.
Η παραγωγή του υδρογόνου γίνεται μέσω μιας μονάδας αναμόρφωσης φυσικού αερίου της εταιρείας Helbio, η οποία τροφοδοτεί τους κινητήρες καθώς και τις κυψέλες καυσίμου του συστήματος παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας της ABB που θα διαθέτει το πλοίο. Το διοξείδιο του άνθρακα που παράγεται από την αναμόρφωση του φυσικού αερίου υγροποιείται και αποθηκεύεται στο πλοίο, ενώ μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως αδρανές αέριο στις διαδικασίες φόρτωσης και εκφόρτωσης.
Ο Αντώνης Τρακάκης, τεχνικός διευθυντής του τμήματος ναυτιλίας του RINA στην Ελλάδα, ανέφερε σχετικά: «Προκειμένου να πετύχει τους στόχους περί μείωσης των εκπομπών CO2, ο ναυτιλιακός κλάδος αντιμετωπίζει την πρόκληση να διαθέτει λύσεις που είτε βασίζονται στη χρήση ορυκτών καυσίμων, οι οποίες όμως απαιτούν περαιτέρω ωρίμανση της υπάρχουσας τεχνολογίας, είτε αφορούν νέα καύσιμα μηδενικής περιεκτικότητας σε άνθρακα, η διαθεσιμότητα των οποίων δεν είναι εγγυημένη. Ο νέος αυτός σχεδιασμός επιτρέπει τη χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου, χωρίς την ανάγκη εφοδιασμού και αποθήκευσής του στο πλοίο, ενώ υπερβαίνει και τους στόχους του ΙΜΟ που αφορούν τη μείωση της έντασης άνθρακα κατά 70% έως το 2050».
Οποιαδήποτε λύση στοχεύει στη μείωση των εκπομπών CO2 ενός πλοίου θα πρέπει να διασφαλίζει μια ανταγωνιστική βαθμολογία Δείκτη Έντασης Άνθρακα (CII), τα όρια αξιολόγησης του οποίου γίνονται ολοένα και αυστηρότερα όσο πλησιάζουμε στο 2030. Με τον νέο σχεδιασμό, η χρήση του υδρογόνου μπορεί να αυξηθεί σταδιακά, προκειμένου να επιτυγχάνεται η καλύτερη δυνατή βαθμολογία CII, μειώνοντας τις εκπομπές CO2 σύμφωνα με τους εκάστοτε ισχύοντες κανονισμούς.
Φωτό: www.fkab.com/en
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναμφισβήτητα, ο Ελευθέριος Βενιζέλος (1864-1936) δεσπόζει ως μία από τις πλέον εμβληματικές πολιτικές φυσιογνωμίες στη σύγχρονη ελληνική ιστορία. Η διαδρομή του, από τις Μουρνιές…
Σημαντική επίδοση παρουσίασαν οι δείκτες κερδοφορίας της ΟΛΠ Α.Ε. το πρώτο τρίμηνο του 2025, έναντι του πρώτου τριμήνου 2024, ενώ θετικές επιδόσεις κατέγραψαν και…
Ευοίωνα παραμένουν τα σημάδια για τη ναυλαγορά των LPG carriers, κυρίως όμως εκείνων μεγαλύτερου μεγέθους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το…
Πλοίο του πολεμικού ναυτικού του Περού συγκρούστηκε με μια πλατφόρμα άντλησης πετρελαίου της εταιρείας Perenco στον Αμαζόνιο, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν δύο άνθρωποι και…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,2% τον Απρίλιο του 2025, σταθερός σε σύγκριση με τον Μάρτιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική…
Η Ελλάδα παραμένει ισχυρά ελκυστικός προορισμός για την αγορά της κρουαζιέρας, η οποία συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη. Σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος…
Σε μια εποχή που η ναυτιλία αντιμετωπίζει πιέσεις για μείωση εκπομπών και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, η ιαπωνική Mitsubishi Shipbuilding παρουσιάζει το νέο φεριμπότ…
Η απόφαση επιβολής λιμενικών τελών σε πλοία που πραγματοποιούν port calls στις ΗΠΑ, εφόσον έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα ή βρίσκονται υπό κινεζική διαχείριση, έχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ