Θετικές παραμένουν οι εκτιμήσεις της Clarksons για τη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου το 2022, παρά το νωχελικό ξεκίνημα σε ορισμένα segments.
Οι συνθήκες προσφοράς-ζήτησης είναι ιδιαίτερα ισορροπημένες, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο, καθώς εκτιμάται ότι η ζήτηση σε τονομίλια θα αυξηθεί κατά 2,5% και η προσφορά θα παρουσιάσει άνοδο 2,1%. Την ίδια ώρα, η κρίση στη μεταφορική αλυσίδα επιμένει, παρέχοντας στήριξη στην αγορά των dry.
Σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις, το θαλάσσιο εμπόριο ξηρών φορτίων θα αυξηθεί φέτος κατά 1,9%, στους 5,5 δισ. τόνους. Αναλυτικότερα, το θαλάσσιο εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος θα αυξηθεί κατά περίπου 1%, δεδομένου ότι η ζήτηση της Κίνας θα καταγράψει κάμψη, με το εμπόριο άνθρακα να εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 2% μετά την κατά 6% άνοδο που κατεγράφη το 2021. Σιτηρά και δευτερεύοντα ξηρά φορτία θα παρουσιάσουν άνοδο 4% και 2% αντίστοιχα φέτος.
Στο μέτωπο της προσφοράς, το orderbook παραμένει σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα και αγγίζει το 7% της παγκόσμιας χωρητικότητας. Παράλληλα, από το 2023, και δεδομένων των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών που θα εφαρμοστούν, η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις εκτιμάται ότι θα ενταθεί, σύμφωνα με την Clarksons.