Ούριος άνεμος για τη ναυλαγορά των bulkers

Ούριος άνεμος για τη ναυλαγορά των bulkers

297
Ούριος άνεμος για τη ναυλαγορά των bulkers

Θετικές παραμένουν οι εκτιμήσεις της Clarksons για τη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου το 2022, παρά το νωχελικό ξεκίνημα σε ορισμένα segments.

Οι συνθήκες προσφοράς-ζήτησης είναι ιδιαίτερα ισορροπημένες, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο, καθώς εκτιμάται ότι η ζήτηση σε τονομίλια θα αυξηθεί κατά 2,5% και η προσφορά θα παρουσιάσει άνοδο 2,1%. Την ίδια ώρα, η κρίση στη μεταφορική αλυσίδα επιμένει, παρέχοντας στήριξη στην αγορά των dry.

Σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις, το θαλάσσιο εμπόριο ξηρών φορτίων θα αυξηθεί φέτος κατά 1,9%, στους 5,5 δισ. τόνους. Αναλυτικότερα, το θαλάσσιο εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος θα αυξηθεί κατά περίπου 1%, δεδομένου ότι η ζήτηση της Κίνας θα καταγράψει κάμψη, με το εμπόριο άνθρακα να εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 2% μετά την κατά 6% άνοδο που κατεγράφη το 2021. Σιτηρά και δευτερεύοντα ξηρά φορτία θα παρουσιάσουν άνοδο 4% και 2% αντίστοιχα φέτος.

Στο μέτωπο της προσφοράς, το orderbook παραμένει σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα και αγγίζει το 7% της παγκόσμιας χωρητικότητας. Παράλληλα, από το 2023, και δεδομένων των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών που θα εφαρμοστούν, η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις εκτιμάται ότι θα ενταθεί, σύμφωνα με την Clarksons.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.