
Θετικά είναι τα σημάδια αναφορικά με την αναβίωση της πυρηνικής συμφωνίας του Ιράν, γεγονός το οποίο δύναται να επιδράσει σημαντικά στην αγορά πετρελαίου, καθώς στην παγκόσμια προσφορά πετρελαίου θα έρθει να προστεθεί και αυτή του Ιράν. Όπως υπογραμμίζει δημοσίευμα του πρακτορείου ειδήσεων Reuters, ο OPEC+ προσβλέπει στο να συμπεριλάβει το Ιράν στο σχέδιο περιορισμένης προσφοράς του Οργανισμού, εφόσον επιτευχθεί συμφωνία μεταξύ Ιράν και παγκόσμιων δυνάμεων αναφορικά με το πυρηνικό του πρόγραμμα.
Ειδικότερα, ο OPEC+ θέλει να αποφύγει την απότομη αύξηση του ανταγωνισμού στην αγορά πετρελαίου, η οποία μπορεί να επιδράσει στις τιμές. Σε περίπτωση που οι δασμοί που έχουν επιβάλει οι ΗΠΑ αρθούν, 1,3 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως είναι δυνατόν να επιστρέψουν στην αγορά, προσφέροντας πνοή στην πιεσμένη αγορά και καθιστώντας τις εκτιμήσεις περί τιμών πετρελαίου που αγγίζουν τα $100/βαρέλι λιγότερο εφικτές.
Υπενθυμίζεται πως, λόγω των δασμών που είχαν τεθεί στο Ιράν, η χώρα είχε εξαιρεθεί από τη μείωση της παραγωγής των χωρών του Οργανισμού που είχε συμφωνηθεί το 2020 και συνεπώς και από το πλάνο σταδιακής επαναφοράς της προσφοράς το οποίο ακολουθείται επί του παρόντος.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, εφόσον το Ιράν συμπεριληφθεί στο πλάνο παραγωγής πετρελαίου του OPEC+, δύναται να ευνοήσει την επίτευξη των παραγωγικών στόχων του Οργανισμού.
Τέλος, θετικές ενδέχεται να είναι οι εξελίξεις και για την αγορά των δεξαμενόπλοιων, καθώς πιθανή μείωση των τιμών πετρελαίου, σε συνάρτηση με αύξηση της ζήτησης ως απόρροια της εισαγωγής της παγκόσμιας οικονομίας στη μετα-πανδημική εποχή, αναμένεται να αυξήσει τη ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά του μαύρου χρυσού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ